Náklady na opravu bude ŘSD vymáhat soudně po zhotoviteli. Tím je společnost Eurovia CS, s níž se ŘSD pře o to, kdo za závady může. Zakázku na opravu dálnice získala ve výběrovém řízení společnost COLAS.
"Provizorní opravu se ŘSD rozhodlo provést s ohledem na stále se zhoršující stav dálnice (nárůst nerovností, výskyt výtluků) a nedokončené soudní spory o odstranění použitých nevhodných násypových materiálů se zhotoviteli stavby," uvedl Rýdl. Na zvlněném úseku dálnice mezi kilometry 356,92 a 357,2 byla dosud snížena rychlost na 60 kilometrů za hodinu. Po opravě se tam rychlost zvýší na 80 kilometrů v hodině.
Rýdl uvedl, že během opravy budou odfrézovány asfaltobetonové vrstvy podle navržených zarovnání výškových nerovností. Vyfrézovaná místa budou opravena až na štěrkové vrstvy a položeny nové asfaltobetonové vrstvy včetně vystužení geomříží. "Nově položené vrstvy budou o tloušťce 12 centimetrů," uvedl mluvčí.
Během opravy dálnice musí motoristé počítat se dvěma uzavírkami. Každá bude trvat deset dní a jezdit se bude v jednom pruhu v protisměru. Uzavřeny budou také příslušné nájezdy. Už nyní je uzavřen jízdní pás ve směru na Prahu. Tento pás se bude opravovat do 28. listopadu. Od 29. listopadu do 6. prosince se bude opravovat jízdní pás ve směru od Prahy do Bohumína.
Zvlnění povrchu na části D47, která je nyní součástí dálnice D1, se objevilo krátce po jejím uvedení do provozu v roce 2008. Podle ŘSD zhotovitel nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to však odmítla s tím, že na stavbu použila pouze ten materiál, který si objednalo ŘSD.
Celkem Ředitelství silnic a dálnic odhaduje škody na zánovní komunikaci na dvě až 2,5 miliardy korun. Opravovat by se měly postupně všechny části dálnice, o které vede ŘSD se stavebními firmami spory.