Obliba panenek Barbie klesá v konkurenci ze strany počítačových tabletů a interaktivních elektronických hraček. Zájem o tuto 56 let starou hračku se Mattel snaží již nějakou dobu oživit. Tržby z prodeje těchto panenek mu ale během tří měsíců do konce září klesly o čtyři procenta. Byl to osmý čtvrtletní pokles v řadě.

Zisk Mattelu očištěný o mimořádné položky ve třetím čtvrtletí činil 71 centů na akcii. Analytici v průzkumu agentury Reuters očekávali v průměru 80 centů na akcii. Čtvrtletní tržby klesly o 11,3 procenta na 1,79 miliardy USD a zůstaly pod odhady analytiků.

Společnosti uškodil i silnější kurz dolaru, který zasáhl její tržby v zahraničí. Jenom v loňském roce tvořily zahraniční trhy téměř polovinu celkovému příjmu firmy. Generální ředitel firmy Christopher Sinclair řekl, že silný dolar bude na mnoha hlavních trzích překážkou i nadále.