"I kdyby byly kabiny na cestě, nic by nehrozilo. Uměli bychom je dostat do stanic, máme náhradní napájení," řekl Štěpán.

Porucha přišla podle Štěpána v nejméně vhodnou dobu, zájem o jízdy je značný. "Ve čtvrtek jsme přepravili 3500 lidí, měli jsme největší denní tržbu za posledních pět let. Velký zájem o lanovku byl i dnes," řekl Štěpán.

Bez napájení byla lanovka od 13:00 asi tři a půl hodiny. "Nevíme, co se přesně stalo. Od televizní cesty až nahoru je to rozkopané. Dělá se nové vedení vysokého napětí," uvedl přednosta.

Obsluha lanovky také pomohla sedmi invalidním lidem dostat se z Ještědu dolů. "Nemusíme sice organizovat náhradní dopravu, ale přišlo nám to správné. Jela dvě auta," řekl přednosta. Pro méně pohyblivé lidi by byl velký problém dostat se nazpět dolů, dolní stanice je v nadmořské výšce 600 metrů, vrchní pod Ještědem o 400 metrů výš. Vzdálené jsou od sebe asi 1,1 kilometru. Cesta po silnici je sice méně náročná, je ale výrazně delší - skoro šest kilometrů.

V červenci je to už potřetí, co lanovka musela neplánovaně omezit provoz. Jednou to bylo také kvůli poruše na přívodu elektřiny a podruhé kvůli bouřce. V obou případech nejezdila půl dne. I tak je letošní červenec pro lanovku úspěšný. Svezlo se jí zhruba 50.000 lidí. "Dva dny před koncem měsíce jsme měli tolik cestujících jako loni za celý červenec," řekl přednosta.

Lanovka na Ještěd je technickou zajímavostí, v provozu je od roku 1933. V nejvyšším bodě se lanovka dostává 30 metrů nad zem. Kabiny dosahují rychlosti deset metrů za sekundu (36 kilometrů za hodinu) a patří tak k nejrychlejším v Česku. Na vrchol tak jede kabina čtyři minuty a drží ji lano o průměru pět centimetrů. Využívají ji především turisté z Česka, Německa a Polska. Loni se jí svezlo přes 260.000 pasažérů, o 25.000 více než v roce 2013.