Daimler již loni v červenci předvedl prototyp nákladního vozu bez řidiče na uzavřené části dálnice v Německu. Tehdy společnost podle agentury DPA uvedla, že tato technologie by měla být do roku 2025 zralá pro sériovou výrobu.

Nákladní automobily bez řidiče podle Daimleru pomohou snížit dopravcům náklady na pohonné hmoty a posílí bezpečnost na silnicích. "Domníváme se, že děláme důležitý krok správným směrem," uvedl člen správní rady Daimleru Wolfgang Bernhard. "Je potřeba mít sny," dodal.

Nákladní vozy by se podle Bernharda mohly v oblasti automatického řízení prosadit rychleji než osobní, protože se často pohybují "v méně komplikovaném dopravním prostředí" na dálnicích, zatímco osobní auta tráví více času v městském provozu. Na vývoji osobních vozů nepotřebujících řidiče pracuje například americká společnost Google.

Daimler je největším producentem nákladních automobilů na světě. Koncern vyrábí rovněž osobní vozy, zejména luxusní automobily Mercedes-Benz.