Dvouměsíčním testováním prošlo 110 největších internetových obchodů, které reprezentují přes 70 procent trhu. Hodnotila se rychlost a jednoduchost nakupování, přehlednost a nabídka možností dopravy a plateb, rychlost zákaznického servisu nebo nabídka doplňkových služeb.

Například nejrychlejší nákup od výběru zboží až po potvrzení objednávky trval jen 40 vteřin, nejdelší naopak více než pět minut. "Překvapilo nás, že ačkoliv se velmi často mluví o expresní dopravě, v den objednání umí zboží doručit pouhých sedm procent e-shopů, o víkendu to jsou pouhá dvě procenta," uvedl Hurych.

Výsledky průzkumu také ukázaly, že pouhá čtvrtina e-shopů má internetové stránky přizpůsobené prohlížení v mobilech a tabletech. Dopravu zboží zdarma při dosažení určité hodnoty objednávky nabízí 54 procent internetových obchodů. Desetina českých e-shopů pak umožňuje vrátit zboží bez udání důvodu v delší době než zákonem daných 14 dnů.

Podle výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci Jana Vetyška obliba internetového nakupování roste: "Z našeho výzkumu vyplývá, že 29 procent zákazníků nakupuje na internetu alespoň jednou měsíčně. Při výběru e-shopu jsou nakupující konzervativní a rádi se vrací k obchodníků, s kterými mají pozitivní zkušenosti," sdělil. Nejčastějším zákazníkem českých e-shopů jsou prý ženy ve věku 25 až 34 let z Prahy.