Uzavření dalších tří mostů by totiž narušilo dopravu, po všech totiž jezdí tramvaje. Zatím ale nebyly provedeny ani průzkumy, které by prokázaly jejich havarijní stav.

Stále sílí dohady, kdo může za to, že Libeňák musel být uzavřen. Expertka na mostní konstrukce Miloslava Pošvářová má však jasno: „Na most se pořádně nešáhlo během dlouhých devadesáti let, co existuje. Mohou za to všechny generace, které jej měly na starosti.“ „Pokud by byla v minulých letech vyměněna alespoň izolace, tak se do tohoto stavu most rozhodně nedostal. Problémem je především zatékání vody. Izolace měla být již třikrát vyměněna, nestalo se tak ani jednou,“ vysvětlila Blesku expertka.

Most vedle mostu

Při řešení problémů s Libeňským mostem se nyní zvažuje varianta, která by ulehčila dopravní situaci během rekonstrukce. „Chceme prověřit vytvoření paralelního mostu pro tramvajovou dopravu. Během toho by se řešila oprava Libeňského mostu,“ řekl včera náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). V pátek bude dozorčí rada také řešit složení představenstva Technické správy komunikací. Nejspíš přijdou personální změny. Budou padat hlavy?

Nový přívoz

Nový přívoz bude jezdit od zítřka přes Vltavu z Karlína do Holešovic. Ve všední dny od 7 do 18, o víkendu od 8 do večera. Interval 30 minut, ve špičce 15 minut. Klasické jízdné jako MHD.

Fotogalerie
7 fotografií