„Využil jsem výhodnou nabídku, všechno jsem měl naplánované tak, abych se do Prahy dostal na Silvestra odpoledne a v pohodě tak mohl s přáteli oslavit příchod nového roku,“ vzpomíná. Jenže právě v Budapešti se všechno zasukovalo. „Let několikrát odkládali, nakonec jsem se do Prahy dostal až těsně před půlnocí, takže oslav jsem si už moc neužil.“
Jako jeden z mála ale věděl, že má podle nařízení Evropské unie v takovém případě nárok na kompenzaci za zpoždění letu až do výše 15 000 korun. Snažil jsem se ho uplatnit, ale byla to neuvěřitelná anabáze. Přišel mi dopis v maďarštině, kde anglicky bylo pouze upozornění, že nekomunikují v jiném jazyce ani nereagují na emaily. Nakonec jsem to vzdal,“ říká pan Malý.
Na finty leteckých dopravců platí Skyplan.cz
Komunikace v těžko srozumitelném jazyce je jenom jeden z mnoha fíglů, které letecké společnosti zkoušejí, aby zákazníky odradily a nemusely vyplácet kompenzace za zpožděný nebo zrušený let.
Pokud se podobná situace stane i vám, je nejjednodušší obrátit se na ty, kteří všechny tyhle triky dobře znají, protože v takových společnostech dříve pracovali. Tyto odborníky najdete ve Skpylan.cz. Nemusíte dokonce ani nikam chodit. Pokud chcete zjistit, zda máte na kompenzaci nárok a v jaké výši, stačí na internetových stránkách Skyplan.cz vyplnit jednoduchý formulář a všechny starosti s případným vymáháním odškodného odborníkům, které ani maďarština určitě neodradí.