21 důvodů, proč pít pivo

Pivo zvyšuje tvorbu kolagenu, takže kůže je pak hladká a pružná

Pivo zvyšuje tvorbu kolagenu, takže kůže je pak hladká a pružná
Foto: scom

16. září 2011 | 05:00

Právě nadchází období nejrůznějších pivních festivalů. Ten nejznámější, mnichovský Oktoberfest, začíná už zítra. Na něj každoročně míří i tisíce milovníků piva z Česka. A stejně jako v Německu i u nás je pivo naším národním nápojem. Někteří odborníci dokonce tvrdí, že je zdravější než voda. Škodlivě působí jen v nadměrném množství. Pivo obsahuje mnoho vitaminů a prospěšných látek, které při střídmé konzumaci mohou působit příznivě na zdraví člověka.

1. Chrání před infarktem: Ukázalo se, že u pivařů je snížené riziko srdečního infarktu o 40 až 60 procent než u abstinentů. Ideální je pít jeden půllitr až litr denně.

2. Zahání nespavost: Chmel působí jako přírodní sedativum, které zklidňuje nervy. Proto si před spaním dejte s klidným svědomím sklenici piva.

3. Snižuje riziko mrtvice: Zdravé přísady obsažené v pivě totiž mohou zabránit shlukování červených krvinek a vytváření krevních sraženin.

4. Má pozitivní vliv na vysoký tlak: Lékaři z Nizozemska a z Harvardovy univerzity zjistili, že mírná konzumace piva snižuje vysoký krevní tlak.

5. Brání před průjmy: Pivo obsahuje látky, jako jsou kyselina mléčná a octová. Ty chrání střeva tak, že dokážou bránit nekontrolovanému šíření bakterií způsobujících průjem.

6. Zlepšuje chuť k jídlu: Hořké složky chmele oxid uhličitý a alkohol příznivě rozhýbají látky v trávicím traktu. Dokážou zvýšit chuť k jídlu.

7. Pomáhá proti cukrovce: Pivo také působí jako prevence cukrovky. Důvod? Není totiž zdaleka tak kalorické jako běžné sladké limonády. Ti, kdo cukrovku už mají, si mohou občas dát pivo se sníženým obsahem cukru.

8. Ničí infekce v těle: Výzkumný tým vedený profesorem Dietmarem Fuchsem z Innsbrucké lékařské univerzity dokázal, že pivo zpomaluje biochemické procesy v krvi, které by jinak vedly k zánětům.

9. Pomáhá shazovat kila: Nedávné studie ukazují, že lidé, kteří pijí pivo střídmě, jsou méně obézní než abstinenti. Důvod? Pivo správně nastartuje metabolismus. Kromě toho sklenice piva má méně kalorií než stejné množství jablečné šťávy.

10. Dokáže prodloužit život: Lidé, kteří pijí jednu nebo dvě sklenice piva denně, žijí déle. Při mírném pití piva se zvyšuje v krvi hladinu tzv. hodného cholesterolu, který působí obranně proti nemocem srdce a zabraňuje kornatění tepen.

Začíná Oktoberfest! Pivo podraží!

Začíná Oktoberfest! Pivo podraží!

Už tuto sobotu 17. září začíná tradiční mnichovský Oktoberfest, na který každoročně míří i tisíce milovníků piva z Česka. Letos počítejte s tím,…celý článek

11. Pomáhá při nachlazení: Teplé pivo působí jako lék. Šťávy z ječmene stimulují krevní oběh a usnadňují dýchání, pomáhají při bolestech kloubů a posilují imunitní systém. Při nachlazení můžete pivo ohřát, smíchat se čtyřmi lžícemi medu a popíjet jako medicínu.

12. Dokáže zlepšit pleť: Vysoký podíl vitaminů B a kyselin podporuje metabolismus k regeneraci kůže. Zvyšuje tvorbu kolagenu i tvorbu pigmentu a pokožka je hladká a pružná.

13. Pomáhá proti stresu: Vědci z univerzity v Montrealu zjistili, že lidé, kteří pijí pivo, trpí méně stresem než jejich kolegové abstinenti.

14. Vylepšuje naši paměť: Podle americké studie Heart Association pivo zlepšuje paměť. Pivaři trpí méně často Alzheimerovou nemocí.

15. Ničí ledvinové kameny: Vědecká studie z Helsinek ukázala, že obsah hořčíku v jedné pivní láhvi snižuje riziko vzniku ledvinových kamenů až o 40 procent.

16. Chrání před vředy: Už 1,5 litru piva za týden zabrání tvorbě bakterií, které způsobují zánět žaludku a tím snižují riziko žaludečních vředů.

17. Brání řídnutí kostí: Pivo má pozitivní vliv na kostní metabolismus a tím chrání kosti proti osteoporóze (měknutí kostí). Ale jen u mužů a mladých žen.

18. Zkrášluje a zpevňuje vlasy: Pivo je obrovská zásobárna minerálů a vitaminů vhodná i pro vlasy. Zvláště pak jemným vlasům dodává větší objem. Stačí pivem vlasy opláchnout. Za několik minut nepříjemná vůně piva mizí.

19. Léčí těhotné ženy: Nedostatek kyseliny listové může být příčinou vrozených vad a předčasných porodů. Litr piva ale obsahuje více než třetinu denní potřeby. Nealkoholické pivo tak mohou i těhotné ženy považovat za vhodný doplněk stravy.

20. Stimuluje mateřské mléko: Cukry v ječmeni stimulují sekreci prolaktinu – hormonu, který řídí produkci mléka. Kojící matky, které nemají mléka dostatek, by měly čas od času zkusit nealkoholické.

21. Bojuje proti rakovině: Pivo obsahuje polyfenoly – látky, které chrání před agresivními volnými radikály. Ty způsobují rakovinu. Hlavní z polyfenolů je xanthohumol, jeho výhodou je, že snižuje a utlumuje aktivitu proteinů, které už vyvinutý nádor potřebuje pro svůj růst. Pozor: Více než dvě lahve za den ale způsobují opačný účinek!

Víte, že...

... podle agentury Stem/Mark pije 15 % žen pravidelně lahvové 10° pivo (točené jen 5 % žen)?

... energetická hodnota jednoho litru různých druhů piva v kJ je 10° světlé – 1510, 12° světlé – 1850, dia pivo – 1670? Tedy nižší než ve sladkých limonádách, cole a džusech, protože ty obsahují v litru tekutiny kolem 2000 kJ.

... při spotřebě 1 litru piva denně si člověk pokryje zhruba 20 % denní potřeby vitaminu B2, 35 % vitaminu B6, 50 % niacinu a 25 % kyseliny pantothenové?

Jak zatočit s kocovinou? Pomůže med a pivo!

Jak zatočit s kocovinou? Pomůže med a pivo!

Hlava jako střep, žaludek na vodě, jazyk přilepený na patro: Taková muka přináší kocovina. Víkend pro některé už začal, Blesk.cz proto poradí, co dělat,…celý článek

Autor: Iva Dvořáková, Olga Nedbálková, mivrk

Kauza David Rath

- přečtěte si vše o jeho zatčení, obvinění z korupce, úplatku a nalezených milionech.
Sdílej na facebooku

Komerční sdělení

Diskuse (Komentářů: 0) Přidat názorPřidat názor

Buďte první, kdo vyjádří k tématu svůj názor.
Přidat komentář

reklama

ikona

Nejnovější články z kategorie

Hubnete? Oslaďte si kávu stévií!

Hubnete? Oslaďte si kávu stévií!

Kdo potřebuje snížit příjem kalorií, snaží se v první řadě vynechat cukr. Na trhu jsou sice umělá sladidla, ta ale obsahují spoustu chemických…celý článek

Sedm nesmyslných dietních mýtů: Jak určitě nezhubnete!

Sedm nesmyslných dietních mýtů: Jak určitě nezhubnete!

Některé z nás diety provází celý život a souboj s kily je zaměstnává každý den. Přesto se s váhou nedaří hnout, případně její hodnoty lítají jak na…celý článek

Blesk radí: Jak dostat jedy z těla?

Blesk radí: Jak dostat jedy z těla?

Právě teď potřebujeme nutně zhubnout. Plavky se zase smrskly a dovolená už je na obzoru. Co doporučují odborníci? Nejdřív očistu těla!celý článek

ikona

Související kategorie

Bárta na soud nečeká a už je zpět: Chtějí ho za předsedu!

Bárta na soud nečeká a už je zpět: Chtějí ho za předsedu!

Za uplácení mu soud napařil 18 měsíců podmínku, Vít Bárta (38) ale při čekání na odvolací rozsudek nezahálí. Po pěti týdnech pozastaveného…celý článek

Počasí

Dnes
Zítra
Pozítří
Počasí podrobně
ikona

Peníze

Dlužíte? Spočítejte si, kolik dáte exekutorovi!

Dlužíte? Spočítejte si, kolik dáte exekutorovi!

  Dostali jste se do exekučního kolotoče a nevěříte už nikomu ani nos mezi očima? Je možné, aby…celý článek

ikona

Auto

Vyhrajte vůz KIA Cee'd: 5. kolo soutěže Nejlepší český řidič

Vyhrajte vůz KIA Cee'd: 5. kolo soutěže Nejlepší český řidič

Už jen dvakrát můžete soutěžit se Světem motorů o nové auto v hodnotě 300 000 Kč. Nepropásněte příležitost užít si semifinálové…celý článek

Zprávy z Vašeho okolí

ikona

Top články na Blesk.cz