Fillovu práci galerie ukázala veřejnosti jako součást projektu Jedno dílo/Jeden svět, v němž každý měsíc na jeden den vybírá z depozitáře nejvýznamnější exponát. Instituce tím reaguje na fakt, že dosud nemá zázemí pro stálou expozici. "Chceme tak udržovat povědomí veřejnosti, že jsme sbírkovou galerií," uvedl Jindra.
Fillův obraz označil za jedno z jeho prvních kubistických děl, v nichž přechází od hermetického, analytického kubismu k syntetickému kubismu pod vlivem Pabla Picassa. "Filla ale současně Picassův vliv určitým způsobem upravuje. Tam kde Picasso volí pro plochu koláž, tam Filla pracuje s barvou. Současně staví na jednu roveň kresbu a malbu, kresba je komponována do obrazu jako rovnocenný činitel," vysvětlil kurátor.
Motiv vystaveného obrazu, tedy láhev, sklenice a dýmka, patří podle Jindry k typické ikonografii kubistického zátiší. Filla s těmito předměty v různých kombinacích pracoval systematicky od roku 1912, tedy od počátků své kubistické éry, až do 20. let 20. století.
Galerie vlastní Fillův obraz od roku 1979, kdy jej zakoupil její první ředitel Oldřich Kuba, celkem má instituce přes 50 Fillových prací, z modernistů je tak ve sbírkách zastoupen nejčetněji. Kubistický soubor galerie vnímá jako klenot svých sbírek.