Všechny obce v kraji se podařilo zapojit do Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK) již před čtyřmi lety, kdy získaly lepší propojení jednotlivé okresy. Nyní se Kordis mimo jiné snaží vylepšovat i vazby mezi kraji. "Sice se domlouváme na vizích přeshraničních linek, ale narážíme na podmínky současných smluv s dopravci. Chtěli jsme například udělat z linek Kyjov - Osvětimany a Osvětimany - Uherské Hradiště jednu linku, ale zatím to nejde, neboť i drobné dovybavení autobusů, aby řidič mohl odbavit jak cestující s doklady jihomoravskými, tak zlínskými, jsou nad rámec stávajících smluv," vysvětlil Horský. Zlínský kraj si tak může dát tyto podmínky až do nového výběrového řízení.

Snaha je zlepšit například i přestupní vazby a nabídnout tarif IDS JMK na mezikrajské lince Kroměříž - Střílky - Kyjov. "Podobných případů je víc. Záleží, jak se okolní kraje postaví ke koncepci autobusové dopravy v souvislosti s novými výběrovými řízeními," poznamenal Horský.

Vedle propojení linek funguje i expanze některých linek do okolních krajů. Příkladem je letošní integrace vlaků až do Bystřice nad Pernštejnem. Naopak na jižní Moravu zajíždějí linky z okolních krajů s jejich tarify. Předpokládá se například, že cestující na linkách ze Zlínského kraje, které zajíždějí do Veselí nad Moravou, budou moct použít pouze "zlínské" jízdenky.

Větší provázanosti se Slovenskem brání legislativní překážky. "Slovenské regiony nepodporují přeshraniční autobusy. Proto zatím existuje v IDS JMK jen autobusová linka 910 mezi Veselím nad Moravou, Hodonínem a Skalicí se dvěma páry spojů," vysvětlil Horský. Přitom podle průzkumů je zde poptávka podstatně větší. S propojením vlaků jsou legislativně menší problémy. Ztrátu z provozu hradí stát, díky čemuž lze jet od letoška na jízdenku IDS JMK z Veselí nad Moravou až do Myjavy.

Ještě obtížnější je propojení s Rakouskem, kde historicky žádné linky prakticky neexistovaly. První spojení bylo do Laa an der Thaya. "Každoročně počet cestujících stoupá, linku hodně využívají i studenti. Propojení bychom chtěli více. Bylo by logické, aby jezdila naopak rakouská linka z Poysdorfu do Mikulova," uvedl Horský. Zmínil však, že Rakušané aktuálně řeší úpravy vlastního systému.

Podle Horského existuje řada přeshraničních vazeb, je poptávka po veřejné dopravě, ale je potřeba překonat bariéry. "Navíc se ukazuje, že na periferii je ekonomika linek horší. V případě lepších vazeb by se zlepšila. I proto je Kordis začleněn do přeshraničních projektů a 20. listopadu pořádáme konferenci o přeshraniční dopravě," uvedl Horský.