Costa Concordia byla postavena v janovských loděnicích Sestri Ponente a na vodu poprvé vyplula v roce 2006. V lednu 2012 ale ztroskotala u toskánského ostrova Giglio, když se příliš přiblížila pevnině a najela na útes. Při havárii zemřelo 32 lidí. Částečně potopený vrak obří lodi museli stovky techniků složitě vyprošťovat a definitivně uspěli minulý týden, kdy se poškozený parník tažený remorkéry vydal do Janova.

Celkem má na sešrotování lodi pracovat asi tisícovka lidí skoro dva roky, první fáze prací začne zhruba za dva týdny. Ještě předtím se ale bude ve vraku znovu pátrat po ostatcích posledního pohřešovaného pasažéra - indického číšníka, jehož tělo se dodnes nenašlo.

Nejdříve má zevnitř plavidla zmizet veškeré odmontovatelné vybavení, nábytek a další předměty. Holá kostra lodi se pak přibližně po pěti měsících přesune z kontejnerového terminálu do doků loděnice, kde se odehraje samotné sešrotování. Až 80 procent materiálu se přitom bude recyklovat a další využití najde třeba 50.000 tun oceli.