Vládní úřady automobilku rovněž podrobí "bezprecedentním požadavkům na dozor" nad bezpečností vozů a vláda získá i plný přístup k interním firemním záznamům v této oblasti. Firma musí rovněž uskutečnit podstatné a dalekosáhlé změny v zajišťování bezpečnosti svých vozů. Ministerstvo k těmto rozhodnutím dospělo v rámci vyšetřování aféry, která znepokojila veřejnost, pobouřila politiky a nové vedení automobilky už přiměla k razantním změnám v systému kontroly a oprav závad.

GM kvůli závadě na spínači zapalování svolala v minulých měsících do servisů celkem 2,6 milionu menších vozů. Automobilku kvůli tomu vyšetřují americké federální úřady i výbory tamního Kongresu. Terčem kritiky se ale stal i Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) za to, že netlačil automobilku k rychlejší nápravě vadného zapalování, ačkoli dostal na tento problém za posledních deset let stovky stížností.

Automobilka uvedla, že opatření vlády přijímá. "Tvrdě pracujeme na tom, abychom zlepšili naši schopnost zjišťovat problémy s bezpečností a reagovat na ně," sdělil podle agentury Reuters viceprezident firmy Jeff Boyer. Toho vedení GM po skandálu pověřilo integrací aktivit na poli bezpečnosti vozů v rámci celé společnosti.

Ministr dopravy Anthony Foxx na následné tiskové konferenci prohlásil, že GM výrazně opožděným informováním o závadě porušila zákon. Uvedl také, že vláda by chtěla zvýšit maximální možnou pokutu za opožděná hlášení nebezpečných závad na 300 milionů dolarů. Vláda zvýšila tento limit na dnešní úroveň v roce 2010 po rozsáhlém stahování vozů japonské Toyoty.

GM ve čtvrtek svolala do servisů po celém světě kvůli různým závadám další skoro tři miliony vozidel. Nejnovější pětice svolávacích akcí souvisí s možnými problémy u hydraulických brzd a s případnými závadami u zadních nebo předních světel, případně u stěračů. Společnost uvedla, že nejnovější kroky jsou výsledkem jejího zvýšeného důrazu na bezpečnost po skandálu kolem opožděné svolávací akce.

Čistý zisk GM v prvním čtvrtletí kvůli nákladům souvisejícím se svoláváním vozů k opravám klesl na zhruba 108 milionů dolarů (2,2 miliardy Kč) z 873 milionů USD před rokem. Loni firma vydělala 3,8 miliardy dolarů, což je více než stonásobek udělené pokuty.