"Zkušební provoz elektrobusu SOR EBN 8 v zásadě dopadl dle našich předpokladů. Vůz deklarované parametry výtečně splnil. Pro praktické použití DPP je současný dojezd přibližně 150 kilometrů nedostačující pro celodenní provoz," uvedl mluvčí.

Autobus na elektrický pohon testoval pražský dopravce od 7. do 11. února letošního roku a jezdil na lince 2016 z Bořislavky k Poliklinice Petřiny. Dopravnímu podniku jej půjčila firma SOR.

DPP také nevyhovuje, že vozidlo není plně elektrické. "Rovněž je třeba podotknout, že při použití naftového topení nelze toto vozidlo chápat jako zcela bezemisní. Nicméně zkušební provoz je pro nás užitečný, máme řadu cenných poznatků," uvedl Štábl s tím, že konkrétní poznatky DPP stále ještě zpracovává.

DPP letos již jeden elektrobus testoval, když na stejnou trasu poslal vůz Siemens-Rampini. Ten však nedokončil své testovací jízdy kvůli mrazu - vůz parkoval noc před posledním testovacím dnem venku a zamrzlo mu pneumatické vypružení. Tento elektrobus je zvláštní tím, že se nabíjí pomocí pantografu z trolejbusových trolejí.

Dva elektrobusy dopravce zkoušel již v roce 2010 na lince číslo 292. Kvůli poruchovosti ale musely být vyřazeny z provozu.