„Přivedeme sem pohodlnou, kapacitní, udržitelnou městskou hromadnou dopravu,“ řekl dnes náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Koleje na malešické sídliště budou dlouhé 2,3 kilometru a povedou středem Počernické ulice od trati ve Vinohradské ulici do nového obratiště u zastávky Sídliště Malešice. Na trati DPP plánuje šest zastávek s pracovními názvy Hagibor, Na Palouku, Hostýnská, Plaňanská, Tuchorazská a Sídliště Malešice. Na 85 procent nákladů získal DPP evropskou dotaci.
Přípravné práce v Počernické začaly už v polovině července, kdy stavební firmy začaly v úseku mezi křižovatkami s ulicemi Na Palouku a Nad Úžlabinou budovat dočasné vozovky a ve středním pásu provizorní parkovací místa. V tomto úseku bude všechna doprava od soboty 16. srpna převedena do pásu směrem k Vinohradské, v opačném směru začnou práce na přeložkách kanalizace a od poloviny září i na Káranských vodovodech.
Druhé staveniště s obdobným režimem vznikne od 5. září u křižovatky Počernické a Dřevčické ulice, kde po vybudování dočasných komunikací pro převedení dopravy začnou 22. září dělníci pracovat na přeložkách horkovodů a kanalizace. Práce v obou úsecích potrvají do jara příštího roku, zároveň začne ve středovém pásu vznikat tramvajová trať. Její dokončení v celé délce spolu s položením nových povrchů vozovek a sadovými úpravami se pak uskuteční v posledním roce stavebních prací po dokončení inženýrských sítí. V Počernické zůstane zachováno stávající stromořadí, až 25 stromů přibude.
Nová trať má podle zástupců města a DPP znamenat lepší dopravní obsluhu malešického sídliště, kterou nyní zajišťují autobusy. V budoucnu budou na trati jezdit dvě linky, které zajistí přímé spojení nejen na Vinohrady a na Žižkov, ale až na Karlovo náměstí či k hlavnímu nádraží. Autobusová doprava v Počernické ulici zůstane ve směrech, kterými tramvaje přímo nepojedou, tedy na Florenc a do Strašnic. Automobilová doprava v ulici se podle DPP nezmění, protože se stavbou trati se počítalo a v předstihu pro ni vznikl středový pás.
V Praze v posledních letech vznikají nové tramvajové tratě, další jsou v přípravě. Loni DPP dokončil prodloužení trati na Pankrác, předloni zahájil provoz tratí z Divoké Šárky na Dědinu, z Modřan do Libuše a z Barrandova do Slivence. Podnik také buduje koleje v horní části Václavského náměstí a magistrát staví Dvorecký most mezi Prahou 4 a 5, po kterém budou rovněž jezdit tramvaje. V budoucnu na něj navážou koleje vedoucí Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle. V pokročilé fázi přípravy jsou tratě přes areál Nákladového nádraží Žižkov, z Libuše na Nové Dvory nebo z Malovanky na Strahov.