Příběh pokračuje přesně tam, kde předcházející díl skončil. Hlavní hrdina B. J. Blazkowicz se probírá s vážnými zraněními po pětiměsíčním kómatu na ponorce povstalců. Hlavní hrdina přezdívaný nacisty Terror Billy má vnitřnosti napadrť, nemůže chodit a zjišťuje, že jeho přítelkyně Anya s ním čeká dvojčata. V tom ale na ponorku zaútočí nacisti a masakr může začít nanovo. Jenže B. J. nechodí a svou cestu za svobodou si proto musí prostřílet z kolečkového křesla. To se ve videohře jen tak nevidí.

Střelba z kolečkového křesla
Wolfenstein II: The New Colossus, který rozhodně není druhým dílem celé ságy, je v podstatě tou samou hrou jako předcházející díly Wolfenstein: The New Order a Wolfenstein: The Old Blood. Všechny tyto hry jsou postavené na stejných základech. To je dobře i špatně. Tohle je totiž poctivá FPS se vším všudy, kterou si užijete od začátku do konce. Hluché místo nehrozí. Navíc je hra docela obtížná a dlouhá. Než dorazíte k závěrečným titulkům, uplyne 15 až 20 hodin. Baví a potěší porcování nácků sekyrkou, střelba ze dvou zbraní naráz, úvod na vozíku i jízda na robo-psovi.
Z LSD vám bude strašit na věži.
I když přicházejí takovéto zajímavosti a rozptýlení, zjistíte brzy, že z herního hlediska toho zde moc nového není. Za břicho se však budete popadat při ujetých scénách a vtípcích jako sex exnacistky a černocha, spolubojovníkovi na LSD s halucinacemi nebo natáčení filmu s Adolfem Hitlerem. Právě šílený humor v kombinaci s dobře vyprávěným příběhem hru táhne celou dobu. Story není geniální, ale je opravdu poctivě zpracována a filmové sekvence chytí za srdce i pošimrají bránici. Postavy jsou propracované a mají svůj charakter.
To je už pořádný výbuch.
Samotná super akce v atraktivních prostředích jako v nacisty obsazeném New Yorku, kde se po ulicích procházejí členové Ku-Klux Klanu, vojenské základně, ghettu v New Orleans, dokonce i na Venuši a příběhové videosekvence vždy udrží váš zájem. Leda by vás zabili, což trvá i více než 20 vteřin, což dění zpomaluje. Narazili jsme i na pár technických chybek, ale na nic vážného. Vizuálně vypadá hra k světu, její grafický styl je svěží. Celkově není Wolfenstein II: The New Colossus dokonalé dílo, ale jde vážně o pecku. Všem milovníkům kvalitních FPS a nepřátelům nacistů ji můžeme jenom doporučit.
Wolfstone 3D je variací na Wolfenstein 3D pro nacisty.

P.S.: Ve hře najdete i původní Wolfenstein 3D, který je celý přepracovaný. Namísto nacistů v něm střílíte rebely a na stěnách nevisí portréty Adolfa Hitlera, ale Terror Billyho. Hra se jmenue Wolfstone 3D.

56 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 85 %

Poctivá akce se vším všudy