Prodalo se 46.144 aut české značky, uvedl její mateřský koncern Volkswagen. Čínský odbyt vozů z celé skupiny VW vzrostl o 22,7 procenta na 652.222 aut navzdory hospodářské a finanční krizi.

Volkswagenu se v Číně v pololetí dařilo mimo jiné díky tomu, že se třetí největší ekonomika světa oživuje. Vozů značky Volkswagen se prodalo 538.969 a prodej aut Audi se zvýšil o 11 procent na 66.866.

"Čína je v současné době světlým bodem na mezinárodním automobilovém trhu," uvedl ve zprávě prezident divize Volkswagen China Winfried Vahland. Podnik v Číně těžil z vládních pobídek pro automobilový průmysl.

Podle analytika společnosti Cyrrus Jana Procházky Škoda v Číně zatím roste z relativně nízkého základu a čínský trh je nyní také značně pokroucen státními motivačními programy. "Ovšem jeho potenciál je i v budoucnu mimořádně vysoký, zejména díky nižší penetraci automobilů na 100 lidí a potupnému růstu blahobytu obyvatel. Je bezpochyby úspěch a správná strategie, že se Škoda na tomto trhu stále více prosazuje. Současně je vidět, že si Škoda pod křídly VW stále více věří, i když v Číně vystupuje relativně samostatně," řekl.

Fabia je na trhu již od června 2007, Octavia byla zavedena loni v prosinci a Superb bude na trhu podle mluvčího Evžena Krauskopfa v nejbližší době. "Konkrétní plány na další období zatím nelze upřesnit, protože o nich dosud nebylo definitivně rozhodnuto. Čínský trh je pro nás ale velice důležitý a má obrovský potenciál, v takovém duchu se budou odpovídajícím způsobem odvíjet naše další aktivity," dodal.

Čína snížila na polovinu daň z prodeje menších vozidel a vyhlásila pobídky pro ty, kteří se chtějí zbavit staršího vozu. Opatření je součástí balíku hospodářských stimulů, které mají zvýšit domácí spotřebu poté, co export z Číny kvůli světové krizi klesl.