Fandím Vám,ale nemohl byste být milejší,působíte hrozně tvrdě a jako bez emocí přitom vím,že je máte,aspoň trošku to zkuste. (Jarka) 
Dobrý den, budu se snažit ! Tímto bych chtěl poděkovat všem čtenářům, přišlo tolik dotazů, že není bohužel v mých silách na všechny odpovědět, prosím o pochopení. Hezký den a přeji vám vše dobré, Tomio
Můžu se zeptat, zda máte v Praze někde restauraci či prodejnu s japonskými výrobky? kde? Děkuji. M. (Vaše jméno) 
Dobrý den, mám v Praze obchod s japonskými potravinami, módou atd., mrkněte na www.japa-shop.cz Hezký den, Tomio
Dobrý den, zajímalo by mne, kdo Vás pasoval na osobu, která se vyjadřuje do medií ohledně cestovního ruchu. Jste pouze mluvčí jedné asociace cestovních kanceláří a nevím proč se na Vás média obrácí při sebemenší příležitosti. Máte ještě nějakou jinou funkci která Vás činí kompetentním? Zdá se mi totiž, že vyjádření, která vydáváte by mohl podat naprosto kdokoli kdo pracuje alespoň chvíli v cestovním ruchu. Další věcí je poškozování ostatních asociací cestovních kanceláří. Předem děkuji za Vaše odpovědi a vyjádření. S pozdravem, Lukáš  (Lukáš) 
Dobrý den, funkce ve vedení Asociace je volenou funkcí v tajných demokratických volbách. Každý majitel naší členské CK, a je jich více než 200, má jeden hlas a svobodně se rozhodne, komu dá ve volbách hlas. V předminulých volbách jsem dostat nejvíce hlasů ze všech a v minulých jsem zkončil o jeden hlas na druhém místě. Jsem rád, že máme demokracii a že každý náš člen může kdykoliv svobodně vyjádřit svůj názor na mojí práci, kterou dělám jako 100% dobrovolník zcela zdarma. Jsem zvyklý dělat přidělenou práci naplno a ze všech sil a to bude platit i v budoucnu. Hezký den, Tomio
Nemáte vzhledem ke svému křestnímu jménu obavy, že vám někteří méně informovaní lidé přisuzují vlastnictví Tomi Touru? (Helča) 
Dobrý den, ano, bohužel jsem se s tím setkal.... Zdůzrazňuji, že nemám s CK Tomi tour vůbec nic společného !!!! Hezký den, Tomio
Dobrý den, zajímalo by mě, co se stane s majetkem SkyEurope? Koupí někdo jejich letadla? A peníze půjdou na dluhy? A dostane se něco na koncové zákazníky, kteří si zaplatili letenky a už neodletěli? (Vaše jméno) 
Dobrý den, SkyEurope letadla neměla, byly majetkem leasingové společnosti. Proto je šance na vrácení peněz klientům prakticky téměř nulová, protože firma SkyEurope nevlastnila prakticky žádný majetek a navíc letecké společnosti ani nejsou ze zákona pojištěny proti úpadku. Hezký den, Tomio
Tatínek si nakoupil 10 letenek od společnosti Sky Europe do zásoby. Má šanci na nějakou náhradu? Děkuji za odpověď. (Lenka) 
Dobrý den, děkuji za dotaz. Mrkněte na jednu z mých předešlých odpovědí, kde jsem situaci vysvětlil. Děkuji a hezký den, Tomio
Dobrý den, nyní je to SkyEurope, ale není v ohrožení ještě nějaká další letecká společnost? V zimě zase poletíme do zahraničí a člověk se toho všeho začíná nějak obávat. (Milan) 
Dobrý den, bohužel do hospodaření leteckých společností až tak moc nevidím. Problémem je však především to, že na rozdíl od cestovních kanceláří, nemají letecké společnosti povinnost zákonného pojištění proti úpadku. V případě krachu letecké společnosti tak klientům zbydou místo letenek v rukou pouze bezcenné papírky. Naše Asociace ( AČCKA) již několik let prosazuje zavedení povinného pojištění leteckých společností proti úpadku a tento návrh se po dlouhém úsilí konečně dostal do návrhu novely Směrnice EU o zájezdech. Když to projde ( letecké společnosti jsou totiž proti), tak by to mohlo platit pro celou EU od roku 2011. Pakliže máte obavu z krachu letecké společnosti, tak v současné situaci proto doporučuji, abyste si koupili zájezd u CK, jelikož je v tomto případě jste chránění a i když letecké společnost zkrachuje, tak Vám CK v rámci zájezdu zajistí jinou dopravu, jelikož máte na zájezd cestovní smlouvu. Hezký den, Tomio
mam sanci dostat zpet penize za letenku? mel jsem se skyeurope letet az za dva mesice. (jan) 
Dobrý den, děkuji za dotaz. Mrtkněte na jednu z předešlých odpovědí, tam jsem situaci vysvětlil. Hezký den, Tomio
Dobrý den pane Tomio,vím, že máte svoji cestovní kancelář. Ale neuvažujete o tom vozit turisty z ČR do celého světa? Myslím, že jste si svou prací vybudoval postavení a dobré jméno, které by bylo zárukou kvality a spokojenosti Vašich zákazníků. Jinak Vám moc fandím a přeji hodně úspěchů. Hezký den. (Radka) 
Dobrý den, mimo dovoz asijských turistů do Evropy mám ve své CK i mnoho spokojených českých turistů na základě individuální objednávky, organizuji pro ně pobyty do mnoha zemí celého světa. Katalogové zájezdy pro český trh neplánuji, rád přenechám tyto aktivity ostatním českým CK, kteří jsou již v segmentu masových katalogových zájezdů zavedenými profíky. Hezký den, Tomio
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak je to s uváděním cen, vím, že to měly být částky konečné, ale nejsou...palivový a taxy nejsou uváděny nebo s dovětkem, že se ceny mohou měnit a jak je to s právy když bych chtěla jet na zájezd u buy and fly na letišti, předem děkuji a ať se daří :o) (Marcela) 
Dobrý den, ano, připravovaná novela zákona o cenách ještě nevstoupila v platnost. Co se týče Buy and fly, práva jsou stejná jako u běžného zájezdu, takže je potřeba dodržovat platnou cestovní smlouvu, vše vychází ze zákona 159/1999 Sb. a zákon nerozlišuje zájezdy buy and fly od jiných běžných zájezdů. Dobře si tedy smlouvu před podpisem přečtěte. Hezký den, Tomio
5.8 jsem po internetu rezervoval zajezd u Holidey home 6.8 jsem ho zrušil snim že zajezd nesehnali za hodinu na to me poslali pouze fakturu na zaplaceni a za deset minut ji stornovali.Neposlali mi žadnou smlouvu nic jsem nepodepsal jednalo se o zajezd na posledni chvily a v podminkach maji že zajezd na posledni chvily což je 6 tydnu pred odjezdem se musi vyplnit zavazna rezervace s podpisem tu jsem žadnou neviplnil ani me nebyla nabidnuta dnes me prišla v nemeckem jazyce domu poštou upominka na zaplaceni celho zajezdu 902 eu prosim co mam delat EMAIL-davidek032@seznam.cz (remeš david) 
Dobrý den, zkuste je tedy upozornit v tomto smyslu a možná došlo k nedorozumění. Mají možná nějak automatizovaný systém rezervací a jedná se proto o omyl či nedorozumění. Ale nevím. Hezký den, Tomio
Dobrý den, zajímalo by mě, zda se krach cestovky dá nějak předpovídat? Je přeci zvláštní, že lidé do poslední chíle zkupují zájezdy a pak ze dne na den kancelář zbankrotuje. Děkuji (Petr) 
Dobrý den, děkuji za dotaz. Mrkněte prosím na jednu z mých předešlých odpovědí, tak jsem zmínil příklady kritérii, podle kterých to můžete předvídat. O CK Tomi tour jsem říkal již letos na jaře v hlavních zprávách Tv Nova, což je nejsledovanejší pořad v ČR ze všech televizí, že dluží peníze a přesto tisíce lidí dále kupovalo zájezdy..... Naše Asociace ( AČCKA) se tedy snažila veřejnost upozornit nejvíce jak to šlo, ale přesto lidé kupovali zájezdy Tomi tour i nadále, což nechápu. Hezký den, Tomio
Dobrý den, co se nejvíce líbí Japoncům v České republice. Děkuji  (Hanka) 
Dobrý den, centrum Prahy. V Japonsku jsou často zemětřesení, takže jsou stavby většinou dřevěné, protože to je bezpečnější. Takové stavby však nevydrží staletí. Proto Japonce fascinují staleté kamenné stavby v evropských městech. Hezký den, Tomio
Dobrý den Tomio, působíte na mě jako velmi sympatický člověk, který dokáže pozitivně naladit. Nešel byste se mnou někdy na kávu? (Lenka) 
Dobrý den, děkuji za milou zprávu. Hezký den a přeji vše dobré, Tomio
Zajímáte se o českou politiku? Fandíte více pravici nebo levici? (Lada) 
Dobrý den, o politiku se zajímám, jelikož rozhodnutí politiků zásadně ovlivňuje naše životy. Nefandím žádné konkrétní politické straně, ale smýšlením jsem spíše napravo, jelikož chci například méně zásahů státu, méně byrokracie a aby stát nechal co nejvíce rozhodování na samotných lidech. Hezký den, Tomio
Zdravím vás, pane Okamuro a přeji vše dobré. Rád létám na krátké výlety a musím říct, že se službami SkyEurope jsem byl doposud spokojen. Můžete mi doporučit jiného přepravce? Co třeba Wizz Air? Jaké je riziko, že také zbankrotuje? (Novák) 
Dobrý den, děkuji za dotaz, víte, já už radši nedoporučuji...... Prosím o pochopení. Pak mně vždycky někdo napadne a zlobí se, že nedoporučuji jeho a ještě mi někdy někteří vyhrožují za to, že chci lidem v dobrém poradit....... Hezký den, Tomio
Dobrý den. Zajímalo by mě jak přepínáte myšlení z japonštiny do češtiny a zpět?A kolik umíte jazyků?Hezký den. (JANA) 
Dobrý den, ani nepřepínám,když mluvím česky, tak automaticky česky myslím a stejně je tomu v japonštině. mImo tyto dva jazyky se bezproblému domluvím také anglicky. Hezký den, Tomio
Letos v létě jsme byli přes CK Firo na Krétě. Kupovali jsme si tříhvězdičkové ubytování. Po příjezdu jsme zjistili, že ubytování je dvouhvězdičkové. V pokoji byla plíseň, padala omítka, pro zápach jsme si nemohli dávat věci do skříněk. CK jsme o tom informovali prostřednictvím dotazníku. Dosud jsme nedostali žádnou odpověď. Máme nárok na slevu?  (Hana Michlová) 
Dobrý den, pakliže ubytování neodpovídalo platné cestovní smlouvě, má klient nárok na reklamaci. V rámci reklamace ihned na místě by měla CK zajistit náhradní ubytování stejné či vyšší kategorie než je v cestovní smlouvě. Pakliže k tomu také nedošlo, máte právo na určitou kompenzaci. Klient musí podat do 90 dnů od zkončení zájezdu a CK musí ze zákona do 30 dnů odpovědět. Pakliže nedojde k dohodě, tak nezbývá než se obrátit na soud. Hezký den, Tomio
Dobrý den pane Okamuro, mám na Vás prosbu o radu. 11.8. jsem odlétal s CK na 19denní poznávací zájezd severozápad USA. Let s BA z Ruzyně-Londýn-Seattle. Můj kufr se cestou ztratil. Musel jsem koupit nejzákladnější potřeby a oblečení v USA. BA slíbili vše napravit a zavazadlo mi doručit. Měli průběžně hlášená místa našich pobytů. Opakovaně telef. tvrdili, že vše uvedou do pořádku. Ale pro kufr jsem si musel nakonec dojet sám na vlastní náklady a to až 17.den 110 km daleko (omylem byl doručen do místa našeho prvního hotelu). Jak mám postupovat? Mám nárok na odškodnění? Přece jen tato skutečnost velmi negativně ovlivnila průběh dovolené mě i celé skupině. Moc děkuji, Ivan  (Ivan ) 
Dobrý den, ano, toto je velmi nepříjemný případ, ke kterému však občas dochází. Odpovědnost za reklamaci zavazadla nese letecká společnost, proto doporučuji uplatnit svůj nárok na odškodnění u pražské pobočky BA. Myslím, že nárok na odškodnění či určitou kompenzaci máte. Letecké společnosti se v těchto případěch někdy různě brání a vymlouvají, takže je potřeba být neoblomný a trvat na svém. Držím palce a hezký den, Tomio
Dobrý den, velmi Vás obdivuji a dám na Vaše rady a informace.Dá se vůbec říct, která CK je nyní spolehlivá,která nemá problémy?Podle kterých kritérií se dá předvídat krach CK? Děkuji.. (Monika Mikulková) 
Dobrý den, děkuji za milou zprávu. V ČR je nyní přibližně 950 CK a můžu Vám s klidným svědomím říct, že většina určitě spolehlivá je. Znakem určitých problémů je například : CK je opakovaně propírána v médiích kvůli stížnostem, CK je propírána v médiích kvůli dluhům, CK prodává zájezdy za nereálně nizké ceny ve srovnání s ostatními, CK prodává zájezdy až s ročním předstihem a zároveň žádá velmi vysoké zálohy, CK vedou lidé kteří již měli v minulosti problémy s vedením jiné CK atd. Naznačil jsem Vám alespoň několik znaků, doporučuji takém kouknout na internetovou diskusi k zájezdům dané CK, jak je hodnotí klienti. Hezký den, Tomio
Dobrý den, ráda bych věděla, kam se dá cestovat k moři za sluníčkem koncem října. Chtěla bych čistě pobytový zájezd s koupáním, ale na příliš vzdálené destinace nemám dost peněz. Dá se ještě koupat třeba v Tunisu nebo snad i Řecku? Děkuju za odpověď Vrbová  (Jana Vrbová) 
Dobrý den, na koupání v říjnu je již podle mých zkušeností potřeba cestovat až do Egypta či Tuniska. V jižní Evropě bývá již v říjnu na koupání zima. Hezký den, Tomio
DObrý den pane Okamuro, chci se zeptat, zda byste mi mohl poradit v jednání jedné cestovní kanceláře-nechali jsme se "nachytat" a koupili tzv. dovolenou na zkoušku, zaplatili zálohu, ale ve skutečnosti nebyly "ukazované" hotely u prezentace ty, které nám pak dali ke smlouvě, je možné od smlouvy odstoupit po více jak 14 dnech? Tvrdí že nám zálohu nevrátí. Nevíme si rady kam se obrátit? Moc děkuji za odpověď a velmi Vám fandím :-)  (Bára) 
Dobrý den, tak tento případ s prezentacemi znám a je to komplikovanější případ, který bych musel konkrétně vidět. K tomu, abych Vám fundovaně mohl odpovědět bych potřebovat nahlédnout do vaší cestovní smlouvy. Ale všeobecně řečeno, vždy máte nárok na to, co je podepsané v cestovní smlouvě, co je psáno, to je dáno. Hezký den, Tomio
Pane Okamuro,velmi Vám fandím a jste jeden z mála,který mluví jasně a srozumitelně o cestovních problémech nikterak nemlžíte a doufám,že Vám to vydrží co nejdéle.Víme,že spousta cest.kanceláří má problémy finanční a organizačni,ale přesto láká klienty na své zájezdy a doufáme,že se to změní k lepšímu a k prospěchu zákaznika.Bude to dlouhá cesta změnit myšlení majitelů cest.kanceláří,že výdělek bude až na jiném místě a prvořadé bude spokojenost klienta,což je ta nejlepší reklama pro cest.kancelář.Mnoho zdraví a osobních úspěchů. (ondřej uherka) 
dobrý den, děkuji za hezkou zprávu a také Vám přeji vše dobré, hezký den, Tomio
Pěkný den, mám na říjen zaplacené letenky se Skyeurope. Byly v akci, ta částka ma nezruinuje, přesto - je nějaká šance, že peníze uvidím? Co mám pro to udělat? Děkuji. (V. Horák) 
Dobrý den, letecké společnosti nejsou ze zákona pojištěny proti úpadku, klient tak bohužel nemá zákonný nárok na vrácení peněz jako je tomu v případě cestovních kanceláří. Postiženým klientům tak nezbývá, než zkusit uplatnit svůj nárok v konkurzním řízení. Jelikož však SkyEurope neměla praktický žádný majetek, nevlastnila ani letadla, tak je pravděpodobnost vrácení peněz blízká nule. Hezký den a držím palce, Tomio
Dobrý den. Rád bych se podíval do Japonska. Je v ČR nějaká důvěryhodná CK, která se specializuje na Asii? Děkuji. (LM) 
Dobrý den, cestu do Japonska vám rád zařídím ve svojí CK, mrkněte na www.mikitravel.cz Hezký den, Tomio
Dobry den pane Okamuro, jak vas vidim nebo slysim,hned se mi zvedne nalada,moc se mi libite take v poradu"Den D." Chci se zeptat"Loni jsem koupila dve letenky pro dceru a vnucku u Skyeurope.Neslo rezervovat,rovnou zaplatit.Jenze dceru odvezli do nemocnice a tudiz vnucka take nemohla priletet.Hned druhy den po zaplaceni letenek jsem je radne stornovala a od te doby-mrtvy brouk.Uz mam asi smulu ze? Dekuji za odpoved. Preji vam hodne stesti jak v pracovnim,tak v osobnim zivote. (Zdena Stranska) 
Dobrý den, děkuji za milou zprávu. Letecké společnosti nejsou ze zákona pojištěny proti úpadku, klient tak bohužel nemá zákonný nárok na vrácení peněz jako je tomu v případě cestovních kanceláří. Postiženým klientům tak nezbývá, než zkusit uplatnit svůj nárok v konkurzním řízení. Jelikož však SkyEurope neměla praktický žádný majetek, nevlastnila ani letadla, tak je pravděpodobnost vrácení peněz blízká nule. Hezký den a držím palce, Tomio
Pracuji v hotelu 4 hvězdičky v Praze.Je tu mnoho stížností od hostů,že jsme 3 nebo i 2 hvězdičky.Není parkování,restaurace,klimatizace,pokojový servis atd. Jak je možné, že to léta prochází? Děkuji (Jana Pokorná) 
Dobrý den, v ČR ani v drtivé vetšině zemí světa neexistuje zákonná hvězdičková certifikace, může tedy skutečně docházet k situacím, že si některý hotel hvězdičku přidá, přestože kritéria nesplňuje. Jelikož však certifikace není podložena zákonem, tak nelze toto trestat. Hlavním trestem či odměnou je tak spokojenost klientů. Hezký den, Tomio
Nemám dotaz,chci Vám jenom moc poděkovat za práci,kterou děláte bez nároku na odměnu.Dovolte mi Vám říci DÍKY,DÍKY,DÍKY (Johana) 
Dobrý den, moc děkuji za podporu a přeji Vám vše dobré, hezký den, Tomio
Zdravím, vždy když vás vidím v televizi nebo slyším váš hlas-hned mi vykouzlíte úsměv na tváři. Jste prostě správný sympaťák :-) Dotaz mám snad jediný. Jelikož sama velmi ráda cestuji, zajímalo by mě, kde jste prožil nejkrásnější dovolenou. Děkuji za odpověď :-) Lucie-Ostrava (Lucie) 
Dobrý den, děkuji za moc hezkou zprávu. Mně se moc líbí v jednom, malém moravském městečku, odkud pochází moje maminka, jmenuje se Bystřice pod Hostýnem. Tam jsem jako malý trávil ty nejlepší prázdiny, lidé na mně byli moc hodní. Přeji Vám vše dobré a hezký den, Tomio
Dobrý den, co říkáte na to, že pan Moudakis klidně před médii prohlásil, že by chtěl vzkřísit značku SkyEurope a doufá, že by získala důvěru zákazníků. Přitom zákazníkům SkyEurope vzkázaly, ať nepočítají s vrácením peněz za 280 000 prodaných letenek. (Karel Kilián) 
Dobrý den, myslím, že by bylo dobré nejprve vrátit všem lidem jejich peníze. Ta situace tisíců postiřených Čechů je hrozná. Proto naše Asociace ( AČCKA) prosazuje již několik roků zavedení povinného pojištění proti úpadku pro letecké společnosti, jelikož jsme se situací podrobně obeznámeni, a tento návrh již je v současném návrhu novely Směrnice o zájezdech v EU. Když se nám to podaří spolu s dalšími prosadit, tak by to mohlo platit od roku 2011. Ale letecké společnosti jsou proti, takže potřebujeme silnou politickou podporu a snad nás tedy politici v našem usílí o bezpečí klientů podpoří. Hezký den, Tomio
Dobrý den, jste mi velice sympatický svým smyslem pro věcnost a logické myšlení. Obdivuji Vaši trpělivost... Poraďte, kam v Praze mohu zajít na dobré sushi? (Lenka) 
Dobrý den, v Praze vím o čtyřech restaurací s rodilými japonskými kuchaři, takže tyto doporučuji : Miyabi na Praze 1 v Navrátilově ulici, Mashanna v Badeniho ulici na Praze 6, Katsura v hotelu Diplomat na Praze 6 a Nagoya ve Stroupežnického ulici na Smíchově. Hezký den, Tomio
Dobrý den Pane Okamuro, jaké jsou Vaše zkušenosti s průvodci cestovního ruchu? Vítáte, že je to živnost volná nebo budete prosazovat (jako AČCKA)její opětné vázání na složení zkoušek? Děkuji za odpověď (Jaromír Rux) 
Dobrý den, naše AČCKA zásadně prosazuje zachování průvodců jako volnou živnost. Díky tomu mohou české CK najímat dobré průvodce za velmi příznivé ceny, jelikož je mezi průvodci konkurence. Špatného průvodce, na kterého si klienti stěžují, tak můžeme ihned vyměnit, jelikož je průvodců dostatek. Zákonnou odpovědnost vůči klientovi za kvalitu služeb má cestovní kancelář, nikoliv průvodce. Navíc, vázaná živnost by zbytečně vedla k prodražení cen průvodců, což by vedlo ke zdražení zájezdů a to my ani klienti nepodporují. My prosazujeme, aby mohl český průvodce bez problémů provádět české skupiny při jejich zájezdech a aby se českým turistům neprodražovali zbytečně jejich zájezdy. Co se týče Prahy, tak v celé EU platí Směrnice o uznávání kvalifikace, takže tím, že uděláme v ČR z průvodců vázanou živnost stejně nezabráníme průvodcům z EU, aby u nám prováděli. Ve většině zemí původní 15 EU jsou totiž průvodci volnou živností ( např. Německo atd.), takže je nesmysl, abychom dělali taková omezení, která nakonec uškodí především milionům českých turistů cestujícím do zahraničí. Hezký den, Tomio
Pane Okamuro, s manželkou si Vás velice vážíme pro Vaše racionální názory a životní postoje a rádi bychom se zeptali, zda neuvažujete o vstupu do politiky ? Myslím, že byste měl velkou popularitu a ambice kandidovat na ty nejvyšší posty. Ale musel byste založit vlastní stranu, protože kandidovat za stávající politickou garnituru by zřejmě přineslo efekt pouze straně, pro kterou byste se rozhodl kandidovat, a ta by byla oproti ostatním ve velké výhodě. Co takhle strana: " S.O.S."(STRANA OBNOVY STÁTU). Co Vy na to ?  (Jiří Ondřejka) 
Dobrý den, děkuji za milý dotaz. Politické ambice v tuto chvíli nemám, jelikož se mi nechce do toho marastu, nechce se mi do toho světa hádek, pomluv, záště a podrazů. Vstupem do politiky bych si také zásadně pohoršil z hlediska příjmů, jako podnikal si vydělám mnohonásobně víc než je plat poslance a úplatky nikdy brát nebudu. Pakliže bych však cítil podporu alespoň poloviny českého národa, tak bych o tom možná začal přemýšlet. Hezký den, Tomio
Pane Okamuro, hájíte zájmy členů AČCKA (cestovek) nebo zájmy jejich klientů? Z všeho vystupování mi to není jasné. Být na obou stranách z principu prostě nelze. (Miroslav Cakoj) 
Dobrý den, víte, situace není tak konfrontační, jak byste předpokládal. V České republice máme přibližně 950 CK a většina majitelů jsou slušní lidé, kteří myslí na spokojenost klientů. Lze tedy hájit jak CK, tak i bojovat za důvěru a spokojenost klientů. To je cílem naší Asociace českých cestovních kanceláří a agentur ( AČCKA). Hezký den, Tomio