Úterý 27. února 2024
Svátek slaví Alexandr, zítra Lumír
Oblačno 12°C

Karolína Topolová slaví 25 let v AAA AUTO rekordními prodeji: Jaká byla její cesta?

29. listopadu 2023
09:57
Prezentace klienta: Toto není redakční text. Redakce Blesku nezodpovídá za jeho obsah

Uplynulo 25 let od doby, kdy Karolína Topolová nastoupila k tehdy expandujícímu prodejci ojetých automobilů AAA AUTO, aby založila první Call centrum v oboru. Call centrum se pod jejím vedením proměnilo v moderní Kontaktní centrum a Karolína Topolová se postupně vypracovala až na generální ředitelku celé společnosti, která letos prodá na 100 000 aut, a je jednou z mála žen u nás na takto vysoké pozici. Zároveň je i předsedkyní správní rady Dětské dopravní nadace a také manželkou a maminkou.

Váš příběh je důkazem toho, čeho může člověk svojí pracovitostí dosáhnout. Čím vás v roce 1998 tehdejší majitel AAA AUTO Anthony James Denny přesvědčil, abyste opustila své dosavadní místo v hotelu Hilton a založila pro „Áčka“ první Call centrum v oboru?

Tony si šel vždy za svým. Měl cit pro byznys a uměl si k sobě hledat ty správné parťáky. Pak dokázal přesvědčit vlastně kohokoliv skoro ke všemu. Zapůsobilo na mě, že mi tolik důvěřuje, tak jsem se rozhodla to zkusit. Začátky ale nebyly vůbec jednoduché. Bylo nás jen pět v týmu, měli jsme rozpočet tři miliony korun a očekávání byla veliká. Začínali jsme s telefonem, tužkou a papírem. I když to tenkrát bylo opravdu náročné, práce mě nadchla. A baví mě pořád.

Jak na tom je Call centrum dnes?

Již nejde jen o Call centrum, ale je to komplexní kontaktní centrum, které využívá moderní způsoby komunikace se zákazníky včetně umělé inteligence, má 250 zaměstnanců, 3 pobočky a ročně odbaví 2 100 000 hovorů. Stojí za více než polovinou našich prodejů aut. Za 25 let jsme odbavili 6,5 milionu příchozích a 17 milionů odchozích hovorů. Kromě lidského kapitálu využíváme i umělé inteligence a různých dalších pokročilých aplikací, díky čemuž se nám podařilo významně zrychlit odbavování zákazníků a poskytovat jim přesnější informace. Běžnými kanály komunikace jsou kromě telefonátů také e-maily, chatbot nebo live chat s našimi operátory.

Díky svému zápalu pro práci jste postupně získávala stále více zodpovědností, až jste se v roce 2012 stala generální ředitelkou celé společnosti AURES Holdings. Jak se „Áčka“ za 25 let změnila?

Z prodejce ojetých automobilů AAA AUTO se stala mezinárodní společnost AURES Holdings, která se značkami AAA AUTO, Mototechna, AutoDiskont, Driverama a Resulmatic působí v pěti evropských zemích, ročně prodá již téměř 100 000 aut. Počet zákazníků, kteří v „Áčkách“ koupili nebo prodali vůz, letos v létě dosáhl 3 milionů. AURES Holdings má nyní na šedesát poboček či zastoupení, zaměstnává na 3 200 zaměstnanců a roční tržby letos podle odhadů dosáhnou až 1,1 miliard eur.

V Česku je tradičně velký zájem o ojeté vozy. Jaká je současná situace na trhu ojetých aut?

Dosavadní výsledky prodejů za 11 měsíců letošního roku jsou pro nás zatím nejlepší v naší jedenatřicetileté historii. Už 18. listopadu jsme překonali loňský celoroční historický prodejní rekord a k dnešnímu dni jsme ve skupině za tento rok prodali už přes 92 tisíc vozů. Ke konci prosince se tak dostaneme téměř na 100 tisíc prodaných aut. K těmto rekordním výsledkům významně přispěla naše postupná expanze v Polsku, která meziročně vedla ke zvýšení tuzemských prodejů o čtvrtinu na 23 tisíc automobilů. Polsko si tak upevnilo pozici našeho druhého nejúspěšnějšího trhu. Na trhu se projevuje navíc jeden zásadní fenomén: lidé začínají stále více nakupovat ojeté vozy u velkých obchodníků místo toho, aby si je prodávali jen mezi sebou někde na ulici. To je totiž nejvíce rizikový způsob nákupu. V naší síti nabízíme až 13 tisíc aut, takže je vždy z čeho vybírat a není nutné riskovat nákupem z neprověřeného zdroje.

Poslední dobou se hodně skloňuje elektromobilita – jak je na tom AURES Holdings s postojem k tomuto alternativnímu pohonu?

Už řadu let jsme se na nástup elektromobility, který nyní skutečně začíná, připravovali. Vždy jsme říkali, že až elektromobilita přijde, chceme být na sekundárním trhu jejím leaderem – a toho se držíme. Čekali jsme to sice dříve, protože první dobíjecí stanici jsme postavili už v roce 2012, ale aspoň máme už bohaté zkušenosti. Před časem jsme vytvořili speciální tým, který řídí rozvoj elektromobility napříč firmou. Jsou v něm specialisté na prověřování elektromobilů, na jejich dobíjení, výkup, marketing a prodej. Jsou zákazníkům připraveni poradit s praktickými souvislostmi provozování elektromobilu a poskytnout detailní informace o jejich stavu. Kromě výkupu a prodeje elektroaut samozřejmě budujeme i potřebnou dobíjecí infrastrukturu a několik fotovoltaických elektráren, abychom maximálně snížili uhlíkovou stopu, která jinak dobíjením elektrovozů může vznikat.

Dá se vůbec nějak prověřit baterie elektroaut?

Nakoupili jsme speciální diagnostiku, která dokáže velmi přesně stanovit zdraví trakčních baterií, abychom vykupovali jen kvalitní elektrické vozy s dostatečným dojezdem. Díky tomu jsme schopni nabízet elektrovozy s dostatečným dojezdem, které mají vysokou užitnou hodnotu. Všechny informace o stavu elektromobilů pak zveřejňujeme na našem webu. Objem informací včetně výpisu zdraví baterie, dodatečných služeb a benefitů, který poskytujeme klientům, je jedinečný v celé EU. Zjišťujeme, že dokážeme zjistit více informací než třeba značkové servisy. Tak podrobně o stavu ojetých elektroaut konkurence neinformuje. Nikomu bych nedoporučila si bez takovéto detailní diagnostiky elektromobil kupovat.

Jste také předsedkyní správní rady v Dětské dopravní nadaci. Koho nadace podporuje?

Dětská dopravní nadace, kterou dlouhodobě podporujeme, pomáhá již čtvrtstoletí dětem, které v důsledku dopravní nehody utrpěly vážné zdravotní následky, jež vyžadují dlouhodobou rekonvalescenci, nebo těm, které v důsledku toho přišly o jednoho nebo oba rodiče. Nadace postupně podpořila už na 900 žádostí. Děti mohou o podporu žádat opakovaně, v případě studia na vysoké škole až do 25 let.

Setkávám se často s tím, že rodiny často nevědí, na koho se můžou obrátit. Chtěla bych touto cestou jako předsedkyně správní rady nadace vyzvat všechny, kteří znají dítě či dospívajícího, který přišel o jednoho nebo oba rodiče při dopravní nehodě nebo potřebuje rehabilitační péči, aby je o možnosti podpory od Dětské dopravní nadace informovali. Teď v listopadu budeme rozhodovat o dalších podporách, takže je ten správný čas se ozvat. Rádi pomůžeme!

Patříte mezi oceňované a inspirativní ženy a za posledních deset let jste získala více než dvě desítky uznání jako titul Lady Pro, ocenění Mladý manažerský talent nebo Marketér roku. Jste v síni slávy TOP 25 žen českého byznysu a časopis Forbes vás letos zařadil již podeváté mezi Nejvlivnější ženy Česka a také do výběru TOP CEO. Nejste jen úspěšná manažerka, ale i maminka a manželka. Jak dobíjíte baterky?

Úplně nejvíce mě nabíjí má desetiletá dcera, která je takové sluníčko i čertík v jednom. Stále mě udržuje ve střehu a věřím, že i díky ní jdu „s dobou“. Postupem let jsem se naučila věnovat čas i osobní relaxaci. Ráda si jdu zahrát nohejbal, zaplavat, dojdu si na masáž nebo na chvíli relaxuji u dobré knížky. Mám obecně ráda pestrost a mám štěstí, že můj život takový je.

Aktuální dění

 

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome

Válka na Ukrajině:ONLINE dění na Ukrajině

Uživatel_5781847 ( 7. února 2024 13:42 )

Vláda může ovlivnit stáří vozového parku různými způsoby pomocí legislativních opatření, politik a regulačních nástrojů. Některé z hlavních způsobů zahrnují:

Regulace emisí: Stanovení přísnějších normativů emisí pro nová vozidla může vést k postupnému vyměňování starších vozidel za modernější a ekologičtější alternativy.

Finanční stimuly: Poskytování finančních pobídek, jako jsou dotace nebo daňové úlevy, pro lidi, kteří se rozhodnou vyřadit starší vozidla z provozu a nahradit je novějšími a ekologičtějšími modely, může podpořit obnovu vozového parku.

Zdanění: Zvýšení daní nebo poplatků spojených s provozem starších vozidel může zvýšit náklady na jejich udržování a provoz a tím motivovat majitele k jejich výměně za novější alternativy.

Podpora elektromobility: Investice do infrastruktury pro elektromobilitu a poskytování pobídek pro nákup elektrických vozidel může vést k nárůstu podílu ekologičtějších vozidel v celkovém vozovém parku.

Programy recyklace: Zavedení programů recyklace nebo nákupních programů pro starší vozidla může podpořit vyřazování starých vozidel z provozu a recyklaci jejich součástí.

Zlepšení veřejné dopravy: Investice do veřejné dopravy a zlepšení dostupnosti veřejných dopravních prostředků může snížit potřebu individuální automobilové dopravy a tím i snížit průměrné stáří vozidel v celkovém vozovém parku.

Tyto a další politiky mohou být kombinovány a přizpůsobovány v závislosti na konkrétních podmínkách a cílech vlády v oblasti dopravy a životního prostředí.

Uživatel_5776878 ( 6. února 2024 07:56 )

Ženy v manažerských a vedoucích rolích často přinášejí různorodé perspektivy, dovednosti a přístupy k řízení a rozhodování, což může přinášet organizačnímu prostředí novou dynamiku a inovace. Nicméně stále existují určité výzvy a překážky, s nimiž se ženy mohou setkat při dosahování vedoucích pozic, včetně genderových stereotypů, nerovného přístupu k příležitostem a odměnám, a rovněž rovnováhy mezi pracovním a rodinným životem.

Tom_Pech ( 24. ledna 2024 14:35 )

Ty oslavné příspěvky stojí kolik? To už bylo v ceně článku? To je tak zjevné a trapné.

Uživatel_5701783 ( 13. prosince 2023 10:09 )

také si říkám

Uživatel_5701783 ( 13. prosince 2023 09:46 )

by mohla jit hodne zenskym prikladem

Zobrazit celou diskusi