Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Zataženo, déšť se sněhem 7°C
Nejčtenější
na Blesk.cz

Krach Bohemia Energy: Lidé obvykle chtějí odškodnění 24 tisíc korun, rekord je 90 milionů

Autor: ČTK - 
21. února 2022
11:47

Bývalí klienti skupiny Bohemia Energy a dalších alternativních dodavatelů, kteří ukončili činnost, si nárokují odškodné v průměrné výši 24 000 korun. Odpovídá to částce, o kterou musí ročně platit více u nových dodavatelů. Rekordmanem ve výši požadovaného odškodného je výrobní závod, u něhož rozdíl činí přes 90 milionů korun. Bývalým klientům nejen Bohemia Energy, ale i dalších padlých dodavatelů, pomáhá se získáním odškodného společnost KPS Advisory se svým projektem Peníze z Bohemky. Přihlásily se jí již tisíce bývalých klientů. ČTK o tom dnes informovala mediální zástupkyně firmy Radka Háčková.

Většina bývalých zákazníků měla podle Háčkové v průměru nastavené zálohy na dodávky elektřiny a plynu v rámci běžné spotřeby v domácnosti zhruba na 3000 korun s garancí výše plateb nejčastěji na 12 měsíců. „U nových dodavatelů, ke kterým museli po ukončení činnosti alternativních dodavatelů přejít, platí v průměru přes 5000 korun. Ročně tak musí vynaložit zhruba 24 000 korun ročně navíc, což odpovídá jejich způsobené škodě a tedy nároku na odškodnění,“ uvedla Háčková.

Do projektu penizezbohemky.cz se podle ní během měsíce od spuštění přihlásilo 6863 klientů a 98 firem. Naprostou většinu z nich tvoří bývalí zákazníci Bohemia Energy, dále pak společností Kolibřík energie a Lumius. Podle předběžného výpočtu, provedeného na základě již analyzovaných smluv a podkladů, může výše odškodnění již registrovaných klientů přesahovat částku 285 milionů korun.

„Doposud nejvyšší odškodnění si nárokuje výrobní závod, kterému náklady na elektřinu a plyn stouply o více než 90 milionů korun za rok,“ uvedla Háčková.

Podle Háčkové počet klientů narůstá a v poslední době také přibývá stále více klientů, kteří se původně obrátili na společnost LitFin. „Ale jelikož s nimi společnost vůbec nekomunikuje, a mají proto obavu o svůj nárok, rozhodli se obrátit na nás,“ uvedla Háčková. Vyjádření společnosti LitFin ČTK shání, i tato firma tvrdí, že mají klienti nárok na odškodnění.

Veškeré služby v rámci projektu, včetně podání žalob i administrace případů, jsou pro všechny poškozené zákazníky bezplatné. Pouze v případě vyhraného sporu bude klientům firma účtovat deset procent z vymožené částky.

„Klienty ubezpečujeme, že veškeré náklady spojeny s jejich konkrétním případem budou hrazeny námi. I v případě neúspěchu tak klient nezaplatí nic. Veškerá rizika zkrátka přebíráme na sebe,“ uvedla Háčková.

KPS Advisory provedla analýzy smluv i vzniklé situace lidí, kterým jejich dodavatel předčasně ukončil dodávky energií. Firmy, které ukončily dodávky, nedodržely platné smlouvy. Poškození zákazníci by podle analýz KPS Advisory měli mít nárok na odškodnění v podobě rozdílu cen u původních dodavatelů a aktuálními cenami.

Skupina Bohemia Energy, největší uskupení alternativních dodavatelů energií v ČR, která dodávala energie zhruba 900 000 klientům, oznámila loni 13. října ukončení činnosti a dodávek elektřiny i plynu. Jako důvod uvedla extrémní růst cen energií na trzích.

Video  Šéf Bohemia Energy Písařík se omlouval na tiskovce zákazníkům: Emoce a slova o pohřbu  - Blesk Zprávy
Video se připravuje ...

Vladimír Molík ( 22. února 2022 07:00 )

Co brečíte a chcete odškodnění od podnikatelů? Máme kapitalismus, který si blbci vycinkali a podnikatelé se na vás zahojili. Tak mlčte a Plaťte. Můžete si za to sami!

Zobrazit celou diskusi