IKEA už nebude jako dřív, končí se 70letou tradicí. Proč zrušila papírový katalog?
Švédský nábytkářský řetězec IKEA po 70 letech přestane vydávat svůj každoroční tištěný katalog. Ve svém pondělním sdělení firma uvedla, že tak reaguje na masivní přesun nakupujících na internet.
Katalog začal vycházet ve 285 000 výtiscích na jihu Švédska. Mezitím se z něj stala jedna z největších každoročních publikací. Nejvíce kopií - přes 200 milionů - IKEA rozdala do domácností v roce 2016 na 50 světových trzích. Letos už jich vytiskla jen 40 milionů.
Firma posiluje svou přítomnost na síti, kam si její zákazníci chodí pro inspiraci čím dál častěji a rovnou tam zboží i nakupují. Za rok do konce srpna IKEA zvýšila internetové tržby o 45 procent.
„Klesal počet výtisků, ale také jsme pozorovali, že lidé mnohem více využívají náš web, aplikace a sociální média. Katalog ztrácel na důležitosti,“ uvedl výkonný ředitel Inter IKEA Systems Konrad Grüss, který spravuje firemní franšízy.
Firmu IKEA založil v roce 1943 jako zásilkovou společnost Ingvar Kamprad. Jeho prarodiče pocházeli ze Sudet z oblasti poblíž Mostu. V České republice firma otevřela první obchod v roce 1991. Na celém světě jich teď provozuje přes 430, ročně je navštíví zhruba miliarda zákazníků.
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.