Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Vodafone invalidnímu důchodci hrozil exekucí. Pomohl až Blesk a peníze budou ještě vracet

Vodafone vyhrožoval exekucí invalidnímu důchodci neprávem. (29. 4. 2020)
„Bezpečné heslo nesmí být použito nikde jinde,“ říká bezpečnostní expert. Sám jich má šest set  (Autor: Archiv Blesku, Vodafone, ilustrační foto)
Autor: Sabina Dračková - 
10. května 2020
07:15

Štěpánovi, který žije na jižní Moravě, chodily od společnosti Vodafone faktury za internetové připojení, které ale dávno zrušil. Některé v obavách zaplatil, jiné ale už ne, a firma mu začala vyhrožovat exekucí. Chybu s omluvou připustila, až když se o případ invalidního důchodce začaly zajímat Blesk Zprávy. Ke Štěpánovi teď místo exekučního příkazu míří peníze, které firmě zaplatil, i když je po něm chtěla neprávem.

Štěpán žije v domě s pečovatelskou službou v Dubňanech. Již dva roky bojuje s rakovinou. Aby mohl využívat internetové služby, pořídil si u Vodafonu malé přenosné zařízení, které slouží jako bezdrátová Wi-Fi.

Zařízení mu ale kvůli špatnému signálu nefungovalo, a tak připojení zrušil. Jenže peníze mu společnost účtovala dál. „Smlouva byla podepsána na dva roky, a tak mám doplatit celé dva roky,“ napsal Štěpán redakci Blesku.

Exekuce a dluh 17 tisíc

„Toto jednání mi připomíná praktiky šmejdů. Já mám platit za to, že mně vnutili smlouvu, aniž by prověřili, jestli na místě instalace je vůbec signál,“ posteskl si. Protože peníze nezaplatil, „poslal“ na něj Vodafone dokonce své vymahače.

„Nutně s Vámi potřebuji projednat Váš dluh u Vodafone Czech Republic a.s. ! Mimosoudní vymáhání bude končit, uhraďte ihned částku 4.270,00 Kč, jinak věřitel spis předá ke správnímu řízení a následně k exekuci, čímž dojde k navýšení dluhu minimálně na částku 17.128,00 Kč. Nenechte to dojít tak daleko!“ vyzvala Štěpána ostře pracovnice vymahačské firmy.

„Zítra budu od Vás očekávat kopii dokladu o zaplacení!“ napsala také v mailu adresovanému invalidnímu důchodci. S pohrůžkou exekucí si nevěděl rady a obrátil se s prosbou o radu či pomoc na novináře Blesku.

„V době nouzového stavu země, kdy se vláda se snaží pomoct a ulevit,“ posteskl si také Štěpán nad načasováním, kdy ho měla obávaná exekuce zastihnout.

Technická chyba, omlouvá se Vodafone

Redakce se v rámci ověření této informace obrátila na tiskové oddělení společnosti s dotazy, zda takovým způsobem dluhy vymáhá a proč dotyčnému klientovi účtuje poplatky za neuskutečněné služby. Firma okamžitě začala případ pana Štěpána prověřovat.

Jenže firma prý někde udělala technickou chybu a začala si sypat popel na hlavu. „Jelikož z naší strany došlo k nedorozumění a následně chybnému postupu, tak jsme zákazníka obratem kontaktovali nejen s omluvou, ale samozřejmě i s kompletním dořešením celé situace,“ napsal Blesku mluvčí Vodafonu Ondřej Luštinec.

„Nemohu být s ohledem na zákaznická data konkrétní. Ale udělali jsme v tuto chvíli maximum pro rychlou nápravu a spokojenost zákazníka,“ doplnil. „Všechny neoprávněně naúčtované částky jsme odečetli, čím vznikl přeplatek,“ napsala invalidnímu důchodci pracovnice reklamačního oddělení.

Důvodem vymáhání peněz si Štěpán podle svých slov není jistý. „Prý se stala technická chyba, já si o tom myslím své,“ podotýká, nicméně je rád, jak situace dopadla. „Děkuji vám za zájem a intervenci v můj prospěch. Bez vás bych určitě skončil špatně jako většina, co si nechala líbit jejich praktiky. Ještě jednou velice děkuji,“ napsal do redakce.

Smlouvu rušil kvůli signálu

Důvodem, proč Štěpán zrušil smlouvu o připojení, byl nedostatečný signál. Zařízení FMS router, které si Štěpán koupil, vyžaduje, aby na místě byl k dispozici signál podobně jako u mobilního telefonu. Používá se v něm totiž datová SIM karta.

„Ve Vodafonu pokrýváme 4G LTE internetem přes 99 % populace České republiky. Ovšem pokud zákazník přijde s mobilním telefonem nebo zmíněným routerem například do odlehlé zahrádkářské kolonie a zařízení umístí do budovy, která přirozeně brání průniku signálu (záleží navíc na použitých materiálech), může se stát, že signál pro plynulé internetové připojení není dostatečný. Přitom ale například už před budovou dostatečný je,“ brání Vodafone mluvčí Luštinec.

Zařízení ale Štěpánovi nefungovalo i přes to, že podle mapy pokrytí, kterou má společnost Vodafone na svých stránkách, by měl být signál v Dubňanech, kde žije, dobrý.

Video  „Bezpečné heslo nesmí být použito nikde jinde,“ říká bezpečnostní expert. Sám jich má šest set  - Markéta Volfová, Lukáš Červený
Video se připravuje ...

Italo Siciliano ( 11. května 2020 12:39 )

30% až koróna virus donutil státní mafii toto zrušit došlo jim totiž že by to zaplatil stát proč není oddlužení jako v Německu kolik peněz stoho má vláda a poslanci že tyto zákony platily tak dlouho a neruší se aby se lidé z exekuci mohly dostat a proč se lže invalidům a důchodcům že stačí splácet 2200kč toto je veliká lež jen nalákat lidí do oddlužení kdo má důchod deset tisíc a zaplatí 2200kč a je sám tak může jít pod most za 7800kč nezaplatí nájem a nenají se a co léky deta a tak dál a co EU proč kecá do všeho a toto nechá že by stoho dostával nějaký poslanec EU také něco jo pokud má důchodce nebo invalida víc než deset tisíc platí mnohem více než 2200kč

Italo Siciliano ( 11. května 2020 12:15 )

Kolik lidí se podobně dostalo do exekuce a teď je státní mafie duši a dluh stále roste úrok a úrok z úroků a to ještě státní vládní mafie nechala 30 % při oddlužení takže lidé jako je tento pán za pár let placení a nezaplacení by do oddlužení nemohl až do konce života by platit a dluh by zdědil nějaký jeho potomek toto nemá ani Slovensko a žádná země kolem nás ať žije Česka Mafiánská republika

jetela ( 10. května 2020 14:55 )

Aspon nekdo se pana zastal, ja se take nevyznam v ruznych smlouvach, Velke spolecnosti maji na drahe pravniky, takze vzdy je to vyhodne pro ne a ne pro obycejneho cloveka. Velky problem je s odstoupenim od smlouvy, protoze bud to chteji doplatit, nebo tam jsou velke sankce.

MAMKA2316 ( 10. května 2020 10:42 )

JSEM DŮCHODCE . VODAFONE JE NÁHODOU SKVĚLÁ !!!! JSEM U NICH OD SRPNA MINULÉHO ROKU . V říjnu jsem vice provolal tak mi nabídli zvýšení tarifu z 299 Kč na 399 Kč !! V listopadu mi to zvedli !!!V prosinci jsem to opět snížil na 299 Kč !!!! Ale každý měsíc mi hodili faktury i za 399 Kč !!TAK ŽE JSEM SI PŘIPADAL JAK ÚČETNÍ V ÚNORU JSEM REKLAMOVAL LEDEN ! V BŘEZNU, ÚNOR! DUBNU BŘEZEN ! A TEĎ JSEM JEŠTĚ REKLAMOVAL PROSINEC CO DODAT ?????? NA OTÁZKU ZDA DAJÍ NĚJAKÝ BONUS ZA TO ŽE SI MUSÍM DĚLAT I KONTROLU UČETNICTVÍ S VODAFONEM, MI BYLO ŘEČENO ŽE MI NIC NEMŮŽOU DÁT !!!!!VŠECHNY HOVORY MÁM NAHRANÉ FAKTURY MÁM K DISPOZICI, CO DODAT !!! TOLIK PROBLÉMU JSEM NEMĚL U PŘEDCHOZÍHO OPERÁTORA ZA 20 LET !!!

adam.jacques ( 10. května 2020 10:12 )

Vodafone? NEJHORŠÍ MOBILNÍ OPERÁTOR V ČR. Arogance a nabubřelost ruku v ruce s amaterizmem, neschopností, arogancí a všudy přítomným bordelem! Nechápu, jak tato parodie na mobilního operátora může ještě fungovat!

Zobrazit celou diskusi