Stan bez klimatizace, horký písek, hlasité slepice: Cestovky řeší stále víc kuriózních reklamací

Autor: ula - 
4. 9. 2018
05:07

Hlavní dovolenková sezóna je už za námi a cestovní kanceláře začínají řešit reklamace zájezdů. Počty stížností se neliší od loňského roku. Lidé si většinou stěžují na zpožděné lety nebo jsou nespokojeni s ubytováním. Čeho ale podle cestovek přibývá, jsou poněkud kuriózní reklamace a stížnosti. Reklamační oddělení tak řeší příliš horký písek, častý příliv a odliv, že je v Turecku příliš mnoho Turků, nebo že ve stanu chyběla klimatizace.

Cestovní kanceláře a agentury se shodují na tom, že počet reklamací zájezdů za tuto sezónu je stejný jako vloni.

Češi si nejčastěji stěžují na nevhodné ubytování, chaluhy na pláži, zpožděné lety, nebo poškozená zavazadla.

„Zpožděné lety jsou věc, kterou nelze ze strany cestovní kanceláře ovlivnit,“ řekla Eva Němečková, tisková mluvčí Firo-tour.

„Další reklamace, mnohdy neoprávněné, vyplývají z kulturních rozdílů - to znamená z neznalosti místní kultury, hygienických návyků a rozdílné stravy,“ uvádí Eva Selmajerová, ředitelka portálu dovolena.cz.

Uřvaní Italové, kuna na střeše

 Ačkoliv podíl celkově poklesl, tradičně dominantní zastoupení neoprávněných stížností naopak vzrostlo na 80 % z přijatých reklamací. CK pozorují více reklamací na občasnou nepřízeň počasí, absenci občerstvení na palubě letadla (na krátkých charterových letech v rámci Evropy běžná záležitost určovaná dopravcem), hlučné spolucestující i místní obyvatele („uřvaní Italové“), ale i na rušivé zvuky způsobené například pohybem kuny na střeše bungalovu nebo štěkotem psa. Nezřídka jsou reklamace namířeny proti časovým požadavkům, které hotely obvykle uplatňují pro nástup a ukončení pobytu (tzv. check-in, check-out),“ řekla Tereza Picková, výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). 

Řada stížností vyplývá z porovnávání nejednotné služby all inclusive i stejné kategorie ubytovacího zařízení v různých destinacích. Služba all inclusive přitom není vázána žádnou univerzální normou a liší se podle země i hotelů, ve kterých je poskytována.

Kuriózní reklamace na vzestupu

Stále více se ale objevují stížnosti, které podle Pickové vybočují zcela mimo rozsah smluvních závazků.

„S kuriózními reklamacemi se setkáváme stále častěji,“ uznal Václav Nekvapil, mluvčí Blue Style. Stanislav Zíma z Exim Tours dodává, že tyto „zvláštní reklamace by mnohdy vydaly na celou knihu“.

Video Dovolenkáři bojují o lehátka I. - YouTube
720p 360p

A na co si Češi stěžovali?

  • „Nejpalčivější problém jsou kamínky na pláži frakce 0,5 - 5 cm. V popisu uvádíte „hrubý písek“, který je definován frakcí 1,2 - 1,8 mm.“
  • „Příliš času bylo věnováno prohlídkám jeskyní.“ (jednalo se o středobod poznávacího programu)
  • „V písku na pláži se nedalo projet s kočárkem.“
  • Ve stanu jsme postrádali klimatizaci.“
  • „Na pláži byl příliš horký písek.“
  • „Byly příliš velké vlny.“
  • „V all inclusive hotelu nebylo možno načepovat si víno do PET láhve.“
  • „V moři žijí mořští živočichové.“
  • „Vedle hotelu na Šumavě žijí v domcích „obyčejní lidé“ a mají na dvoře slepice, které hlasitě kdákají.“
  • „Personál hotelu se podivoval, že si dcera v rámci all inclusive objednala k večeři 8 druhů nápojů najednou.“
  • „Delegátka CK má krátké vlasy a ne dlouhé stažené gumičkou do culíku, jak bývá obvyklé.“
  • Klientům se v Řecku nelíbilo, že hotel nabízel řecká jídla.
  • Let do Jižní Ameriky měl přestup (neletí do destinace přímá linka), ale klientovi se to nelíbilo, neboť nerad létá.
  • „V moři byl příliv a odliv.“
  • O půlnoci hotel vypínal všechny fontány a ráno v 7,00 hod je opět pouštěl. Ale klient se chtěl kochat jejich krásou kolem 2,00 hod ráno.
  • Klientům vadilo, že personál hotelu v Řecku nemluví česky.
  • Klientka nemohla usnout kvůli šumění moře.
  • Klient požadoval kompenzaci za to, že při cestě z Chorvatska se rozbil autobus a řidiči ho opravovali bez pomoci asistenční služby.
  • Klient reklamoval délku cesty autobusem do Itálie, nepředpokládal, že je tak dlouhá.
  • „V Turecku bylo na pláži moc Turků.“
  • Klient si stěžoval, že mu byl na letišti zabaven nůž.
  • „Sklenice v all inclusive programu byly příliš malé, museli jsme si pro nápoje vícekrát.“
  • „Letiště v Dubaji bylo oproti tomu pražskému moc velké, špatně jsme se zde orientovali a hrozilo reálné nebezpečí, že se zde ztratíme.“
  • V hotelu mi zakázali běhat na běhacím pásu v botách na platformě.“
  • „Na recepci v hotelu mi tykali, pozdravili mě „Ahoj, jak se máš?““

 

Doporučujeme
xxxx678 ( 4. září 2018 08:05 )

To jsou ale hlupáčci. Místo, aby měli radost, že je někdo hezky, česky, přivítá na recepci, tak se jim to ještě nelíbí. Jednou jsem zažila Čechy, a ti říkali, že si nemohou z jídla nic vybrat, stoly se prohýbaly pod jídlem, na co, si kdo jen vzpomene. Nejdřív jsem myslela, že si dělají srandu...ale mysleli naprosto vážně. (zajímalo by mě, co papkají doma... )

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa