Papírovým pohlednicím ještě neodzvonilo? Češi na ně nedají dopustit hlavně o prázdninách
Byli jste na dovolené, koupili jste pohlednici, napsali stručný vzkaz a dali si tu práci koupit i známku a najít poštovní schránku? I když podle České pošty počet listovních zásilek meziročně klesá o 10 %, lidé stále nezanevřeli na papírové pohlednice, hlavně v době dovolených. Jak potvrzuje i průzkum, stále pohledy posíláme, i když už méně než před lety.
Jak říká průzkum, minimálně jednou či dvakrát ročně pohledy posíláme, i když je shánění známek a hledání poštovní schránek spíše hudba minulosti. To potvrzuje i mluvčí České pošty (ČP) Matyáš Vitík: „Počet listovních zásilek včetně pohlednic meziročně klesá o cca 10 %. Je to způsobeno elektronickou komunikací, kdy lidé častěji posílají sms, mms apod. Přesto se ročně bavíme stále o stovkách milionů poslaných listovních zásilek.“
Dovolená a Vánoce
Nejčastěji posíláme pohlednice z dovolené a o Vánocích a Velikonocích. Důvodem jsou i narozeniny a svátky, dopisy a pohledy se stále posílají z dětských táborů a škol v přírodě.
Mladí lidé posílají podle průzkumu pohlednice spíše z dovolené (67 % respondentů ve věku mezi 18 a 24 lety). Většina (74 %) lidí ve věku nad 55 let si naopak stále přeje veselé Vánoce přes pohlednici, téměř polovina z nich posílá pohled dokonce i na Velikonoce.
Nostalgie z dětství?
Pro mnoho lidí je zřejmě pohlednice vzpomínkou na dětství. Téměř všichni dotázaní (96 %) uvedli, že v mládí posílali pohlednice. Ti starší ve věku 45 – 54 dokonce pravidelně (92 %).
Nahradí papírové online pohlednice?
81 % respondentů papírový pohled potěší. Ženy více (86 %), muže méně (77 %), ale to už tak bývá. Důležité je, že většina z nás (78 %) by klasickou pohlednici za tu digitální neměnila. „Překvapilo nás, že nejmladší účastníky průzkumu by přechod na digitální pohlednici mrzel nejvíc. Téměř polovina (47 %) dotázaných ve věku 18 – 24 let uvedla, že by je to rozhodně mrzelo,“ podotýká k průzkumu NMS Market Research její Client Service Manager Kamil Kunc.
Česká pošta nabízí službu, kdy můžete poslat pohlednici online. „Pohlednice Online velmi oblíbená pro spojení moderních technologií s klasickou papírovou pohlednicí a zejména pro možnost mít na Pohlednici Online originální fotku podle vlastního výběru. Koncem července lidé poslali Pohlednici Online s pořadovým číslem 500 tisíc,“ říká mluvčí pošty.
Průzkum však překvapivě odhalil, že mladí tuto službu neznají. Polovina dotázaných ve věku 18 – 24 let odpověděla, že o ní nikdy neslyšela. Naopak starší lidé nad 45 let (63 %) službu znají a dokonce ji využívají.
Vyměním pohlednice. Sháním pohledy koní a stará auta. Sháním staré reprinty, tyto nové mám všechny
https://www.pohledy.cz/pohlednice-auto--moto--vlaky--letadla/
https://www.pohledy.cz/zvirata/?pv146=56
Klidně i koupím, nemusíme jen měnit. Nebo swapnu pohledy za co budete chtít.