Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Polojasno 14°C

Hrozil muslimům za družení s křesťany? Pražského imáma za to vyšetřují

Autor: simao - 
26. srpna 2016
21:34

Islámský duchovní Samer Shehadeh čelí podezření, že vyhrožoval svým „ovečkám“, které se chtěly účastnit v první půlce srpna katolické mše v Praze, aby odsoudili násilí. Podle serveru Neovlivní.cz jej vyšetřují tajné služby s podezřením na vyhrožování – kvůli tomu, že měl muslimům rozesílat zprávu, aby se ten, kdo věří v Alláha, křesťanské bohoslužby neúčastnil. Shehadeh jakékoli zastrašování odmítá.

Byl prý v šoku, když ho jeden z jeho muslimských bratrů upozornil, že se 10. srpna modlitby v křesťanském kostele v Praze na náměstí Jiřího z Poděbrad zúčastní i muslimové. Zprávu, určenou pražským muslimům, kvůli které Samer Shehadeh čelí podezření, uveřejnil server Neovlivní.cz.

„Upozorňuji všechny muslimy a muslimky, že takové jednání hraničí s odpadlictvím od víry, protože křesťanské bohoslužby vždy obsahují tu nejhorší formu přidružování, tzv. velký širk. Nehledě na další věci v programu, které jsou daleko za hranicemi toho, co je nám v islámu povoleno. Kdo věří v Alláha a v soudný den, ať se této akce neúčastní. Alláh mi budiž svědkem, že jsem před tím varoval. Samer Shehadeh. Rozešlete prosím dál a varujte muslimy,“ měl poslat Shehadeh mezi pražské muslimy prostřednictvím aplikace WhatsApp.

K akci však došlo i za poměrně široké účasti muslimů a muslimek i s jejich dětmi. Do kostela Nejsvětějšího Srdce Páně dorazili přitom muslimové nejen z Česka, ale i ze zahraničí. Šlo o výraz jejich solidarity a zároveň i rozhořčení poté, co byl ve Francii přímo v kostele podříznut dvojicí radikálních muslimů kněz Jacques Hamel. „Terorismus není náboženství,“ hlásal jeden z transparentů.

Duchovní se brání: Nevyhrožoval jsem, šlo o věrouku

Shehadeh se přitom brání, že by muslimům vyhrožoval. Šlo však prý o otázku věrouky. „Celá ta zpráva souvisí s věroučnou otázkou. My muslimové věříme v soudný den, kdy Alláh vzkřísí všechny muslimy i nemuslimy a bude je soudit. A jediný neodpustitelný hřích je, když někdo vzývá někoho jiného než Boha. A u křesťanských bohoslužeb se to děje, vzývají i syna, otce či anděly. Proto jsem z čistě náboženské stránky své souvěrce varoval,“ uvádí Shehadeh.

Přesto je podle Neovlivní.cz prošetřován tajnou službou. A sledován je prý dlouhodobě. Zatímco třeba v Německu dochází k zátahům na radikální imámy, Shehadeh se označuje za bývalého imáma a jeho názory jsou spíše umírněné. Byť i on dokáže přiostřit. 

„Když vyrazíme se ženou a dětmi ven, křičí na nás“

Shehadeh nedávno v pořadu Interview Plus na ČRo Plus uvedl, že on sám vzdělávání muslimské komunity v islámu a osvětě, informování nemuslimské veřejnosti o tom, co islám skutečně je a co není, věnuje většinu času, je to pro něj de facto jeho práce a zdroj obživy.

Právo šaría, které označuje za nejlepší a dokonalé, studoval v Jordánsku a v Medíně v Saúdské Arábii. Na dotaz, jak se žije muslimovi v České republice, odpověděl: „Musím přiznat, že v poslední době se to trošku zhoršuje, no, trošku výrazněji.“ 

Postěžoval si na to, že se o muslimech mluví v Česku takřka vždy negativně a jako o teroristech. Islamofobie podle něj sílí. „Prakticky opravdu vždy, když vyrazíme se ženou a dětmi někam do města nebo na výlet, vždycky slyšíme narážky, vždycky někdo nadává, vždycky někdo křičí,“ tvrdí.

Islám je tolerantní, tvrdí Shehadeh. Badalovy nevěřící psy odmítl

„Křik“ zaznívá nejen z úst odpůrců islámu v Česku, kteří si mimochodem nenechali ujít ani akci na náměstí Jiřího z Poděbrad a před kostelem křičeli, že oni jsou tu doma.

Došlo i na konflikt s katolickou církví, neboť se proti islámu ostře vymezil jeden z jejích významných hodnostářů – Milan Badal, ředitel vnějších vztahů arcibiskupství pražského a osobní tajemník arcibiskupa Dominika Duky. „Zdá se, že v islámu převažují spíše ty radikalizující se prvky, které znovu a znovu budou útočit a rozšiřovat svůj životní prostor. Protože oni to takhle chápou: My jsme ti nevěřící psi, a když toho psa zabijete, přijdete do ráje,“ říkal Badal na ČT24 a vzbudilo to pořádný rozruch.

„Je to velice nešťastné prohlášení a historie, kdo se podívá do islámské historie, tak sama islámská historie potvrzuje to, že toto není pravda… Islám po celou dobu své historie se vyznačoval tolerancí vůči příslušníkům ostatních náboženství,“ tvrdí Shehadeh.

Údajné světovládné tendence islámu označil jako „hru se slovíčky“. „V praxi se nikdy nestalo, že by se muslimové snažili dobýt svět a vymazat z povrchu zemského všechny ostatní režimy. Je to věc jenom teoretická a spíše jenom hra se slovíčky,“ dodal v Českém rozhlasu. I v tomto případě jde podle něj jen o věc věrouky, kdy muslimové věří tomu, že k tomu před soudným dnem dojde, ale do praxe to nepřenáší a o hrozbu pro „jinověrce“ prý také nejde. 

pepen ( 27. srpna 2016 10:25 )

Pražský imám-okamžitě vyhostit!!!Ať táhne odkud přišel!!!!

sores ( 27. srpna 2016 09:56 )

 Katolické desatero je:nezabiješ,nesmilníš,nepokradeš,nepodvedeš,neznásilníš,neublížíš,pomůžeš bližnímu atd.atd. Ale muslimské nic z toho v koránu nemá!!! Muslimové potřebují manželky kvůli jejich děloze aby každá rodila jen chlapi, pes má u nich větší cenu. Mlátí a vraždí manželky, nic jim nedovolí ani ukázat vlasy. Odporný národ který žije jak ve středověku!!!!

Yarda ( 27. srpna 2016 08:37 )

...a rozumím konkurenci, ale tohle -"

Yarda ( 27. srpna 2016 08:33 )

Výńatek z klasika: ... "Poslyšte, mistře," ozval se po chvíli, "oč se vlastně tam nahoře perou? O nějaké hranice?" "Míň." "O kolonie?" "Míň." "O ... obchodní smlouvy?" "Ne. Jenom o pravdu." "O jakou pravdu?" "O absolutní pravdu. Víte, každý národ chce mít absolutní pravdu." "Hm," řekl kapitán. "Co to vlastně je?" "Nic. Taková lidská vášeň. Slyšel jste, že tam, v Evropě a vůbec, přišel na svět tento ... no, rozumíte, Bůh." "Slyšel." "Tak proto je to všechno, chápete?" "Nechápu, staroušku. Já bych řek, že by pravý Bůh, víte, udělal na světě pořádek. Tamto nemůže být pravý a normální Bůh." "Ba ne, muži," povídal G. H. Bondy (zřejmě rád, že jednou si může promluvit s nezávislým a zkušeným člověkem). "Říkám vám, že to je pravý Bůh. Ale něco vám povím: On je příliš veliký." "Myslíte?" "Ano. On je nekonečný. V tom je ta svízel. Víte, každý si na Něm odměří svých pár metrů, a myslí si, že to je celý Bůh. Přisvojí si Ho takovou malou třásničku nebo odřezek, a myslí, že Ho má celého. Eh?" "Aha," řekl kapitán. "A má vztek na ty, kteří mají jiný kousek." "Právě. Aby sebe sama přesvědčil, že Ho má celého, musí zabít ty ostatní. Víte, právě proto, že mu tak strašně na tom záleží, aby měl celého Boha a celou pravdu. Proto nemůže strpět, aby měl jiný jiného Boha a jinou pravdu. Kdyby to připustil, musel by přiznat, že má jen pár mizerných metrů nebo galonů nebo žoků boží pravdy. Víte, kdyby nějaký Snippers strašně důležitě věřil, že jen Snippersovo trikotové prádlo je nejlepší na světě, musel by upálit Massona i s Massonovým trikotovým prádlem. Ale Snippers není tak hloupý, pokud se týče prádla; je tak hloupý, pokud se týče anglické politiky nebo náboženství. Kdyby věřil, že Bůh je něco tak solidního a potřebného jako trikotové prádlo, nechal by, aby si Ho každý opatřil dobrovolně. Ale víte, nemá v Něj tolik obchodní důvěry; proto vnucuje lidem Snippersova Boha nebo Snippersovu Pravdu nadáváním, válkami a jinou nesolidní reklamou. Já jsem obchodník a rozumím konkure

Zobrazit celou diskusi