Učitelé se radují z tabletů ve výuce. Aspoň ti, kteří je aktivně využívají

Autor: mib - 
9. 6. 2016
22:10

Tablety jsou ve výuce přínosem, shoduje se 94 procent učitelů škol, které jsou zapojené do projektu Škola dotykem. Ten žáky a studenty učí, jak vhodně využívat technologie ve vzdělání. Výsledky průzkumu spokojenosti škol a žáků představila ve čtvrtek na konferenci nezisková organizace EDUkační LABoratoř (EDULAB), která ve školách poskytuje metodologické vedení. 

Do projektu Škola dotykem je zapojeno 12 škol z celé České republiky. Podle ředitele neziskové organizace EDULAB Michala Orsága se zapojily gymnázia, větší základní školy, ale i ty malé, kde je ředitel i učitelem v jedné osobě. V projektu je tak dohromady 1000 studentů a 100 učitelů. Ti si pochvalují navíc pozitivní dopad používání digitálních technologií na kritické a analytické myšlení žáků při řešení problémů.

Až 91 procent žáků a studentů v dotaznících přiznalo, že díky práci s tablety se jim lépe spolupracuje i se svými spolužáky. Tablety jsou při výuce totiž vzájemně propojené mezi jednotlivými studenty. „Na tabletech je speciální aplikace, která je dokáže ovládat na dálku, distribuuje studijní materiály z jednoho tabletu do druhého a učitel má zároveň možnost vypnout nebo zakázat jiné aplikace tak, aby žáci neutíkali na stránky, kam nemají,“ říká Orság.

Technologie podle Orsága do školství určitě patří. Nejde prý jen o ně, ale hlavně o to, jak se při výuce využívají. „Učitelé se nemůžou tvářit, že technologie neexistují. Máme tady pracovní pozice, kde bude jejich používání nutností. Učitel jen musí vědět, jak s nimi pracovat,“ řekl.

Jednou ze škol, kde se využívání technologií promítlo pozitivně je i Gymnázium U Libeňského zámku v Praze. „Potvrdila se nám zkušenost, že žáci nemají problém s využíváním moderních technologií při výuce a že vhodně zvolené postupy vedou ke srovnatelným výsledkům jako při výuce v klasické učebně,“ uvedla učitelka Petra Červenská.

Tablety ve výuce výhodou, ale také postrachem

Pražské gymnázium je fakultní školou Pedagogické a Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, takže se tablety hojně objevují jako součást přírodovědných pokusů. Není to ale podmínkou. Jak řekl Michal Orság, metodologii se snaží představit plošně na všech typech škol bez ohledu na jejich zaměření.

Nedávné výsledky šetření České školní inspekce však odhalily, že počítače při výuce využívají spíš méně úspěšní studenti. Nutně tedy nemusí souviset používání výpočetní techniky se zvýšením kvality vzdělání, ale ani to neznamená, že děti hloupnou kvůli tabletům. Kde zaostává výuka, technika nic nezmůže

 

Doporučujeme
zdenek43 ( 10. června 2016 13:40 )

schválilo kolegium Nejvyššího kontrolního úřadu (dále jen NKÚ) dlouho očekávaný kontrolní závěr z prověření plnění plánu I. etapy realizace Státní informační politiky ve vzdělávání (dále jen SIPVZ) v letech 2001–2002. SIPVZ je dodnes v médiích zaměňováno s projektem Internet do škol (obchodní název Indoš, dodavatelé AutoCont OnLine a Český Telecom), přestože ten tvoří z finančního hlediska necelé dvě třetiny výdajů na SIPVZ z celkové zhruba 7,5 miliardy korun v letech 2001–2006. O zmíněném závěru NKÚ jsme podrobně psali v článku SIPVZ: 884 milionů vyletělo komínem +++zveřejnil čerstvou tiskovou zprávu o výsledcích kontroly opatření k nápravě přijatých MŠMT, kontroly financování realizace SIPVZ v průběhu let 2003 až 2006 a ověření plnění cílů SIPVZ na vybraných školách různého typu. Kontrola dopadla pro bývalou ministryni školství Petru BUZKOVOU víceméně katastrofálně +++

zdenek43 ( 10. června 2016 13:35 )

a je to tady DALSI DIRA ala Buzkova pocitace do skol ...projektem Internet do škol. Výsledky šetření Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) totiž prokázaly, že při vybavování škol počítači a jejich připojování na internet bylo nehospodárně investováno nejméně 884 miliónů korun....NKÚ zveřejnil čerstvou tiskovou zprávu o výsledcích kontroly opatření k nápravě přijatých MŠMT, kontroly financování realizace SIPVZ v průběhu let 2003 až 2006 a ověření plnění cílů SIPVZ na vybraných školách různého typu. Kontrola dopadla pro bývalou ministryni školství Petru Buzkovou... +++Perličkou z první kontroly NKÚ jsou znalecké posudky na přiměřenost úhrady za každé dodané přípojné místo (za takzvaný pasivní port) v částce 9019,50 korun, dva znalecké posudky na vybavení škol větší velikosti vyčíslily předražení ve výši 493–525 %. MŠMT navíc přistoupilo na zvýšení ceny pasivních portů oproti nabídce z výběrového řízení, kde byla částka pouze 8138 korun. Již tato částka byla podle znaleckých posudků předražena o 248–357 %, za pasivní porty přitom MŠMT zaplatilo přes 330 milionů korun. TO SE NEDIVIM, ZE Valachová překvapila Babiše. Na příští rok chce zvýšit rozpočet školství o 18 miliard.......

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa