Také zapomínáte vážit ovoce a zeleninu? Supermarkety na nás chystají změnu

Autor: Matěj Smlsal - 
6. června 2016
05:38

„Paní, ty banány jste si zapomněla zvážit.“ Klasická věta, kterou slýcháme v prodejnách, kde si musíme vážit ovoce a zeleninu sami. Jelikož to všude chodí jinak, občas si na to prostě nevzpomeneme. Některé obchody proto chystají změny.

Například v Bille a Kauflandu vážíme ovoce a zeleninu sami, v Tescu, Lidlu a Penny nám ji váží pokladní a v Globusu či Albertu záleží na prodejně – někde musíme my, jinde prodavači.

A právě Globus a Albert se chystají vážení sjednotit. „Testovali jsme v Globusu oba způsoby a v budoucnu chceme ve všech hypermarketech vážit zboží na pokladnách. Rozhodujícím argumentem je pro nás pohodlí zákazníků při nákupu. V současné době vážíme na pokladnách ve čtyřech hypermarketech a do letošního podzimu přibydou další čtyři prodejny,“ vzkázala v pořadu Selfie z Prahy mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

Video Odhaleno: Proč někde váží ovoce na pokladně a jinde ne? A nejblbější dotazy z infocenter v Praze - Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček

„Každoročně modernizujeme desítky našich prodejen. Součástí modernizace je také nový pokladní systém včetně pohodlného vážení ovoce a zeleniny u pokladen s tím, že přímo v oddělení ovoce a zeleniny mohou zákazníci pro přehled o hmotnosti zboží využít kontrolní váhy,“ sdělila mluvčí Albertu Barbora Vanko.

Na reportáž o vážení se podívejte v pořadu Selfie z Prahy. Dále se pobavíte nad dotazy z infocenter:

Když si lidé váží sami, okrádají obchody

Vážení na pokladnách se obchodním řetězcům vyplácí. Mimo jiné proto, že je lidé neokrádají. Tam, kde si zákazníci váží sami, se totiž stává, že zmáčknou na váze třeba levnější druh jablek nebo si po zvážení přidají do pytlíku další kusy.

V Kauflandu ale lidem věří. „Důvěřujeme našim zákazníkům, že si zboží zváží správně. Navíc se zákazníci seznámí u displeje se zbožím a novinkami, na které by při rutinním nákupu nenarazili. Dále tento způsob usnadní a urychlí odbavení na pokladnách, což je ohleduplné vůči ostatním zákazníkům,“ uvedl Michael Šperl z marketingového oddělení Kauflandu.

To je pravda. Pokud váží prodavači na kase a za pokladnou sedí nováček, který ještě nezná všechny kódy ovoce a zeleniny, často dlouho listuje v papírech. A lidé ve frontě jsou nervózní.

A změny neplánují ani v Bille. Prý kvůli lidem. „Většina zákazníků preferuje možnost okamžitého ověření hmotnosti i ceny zakoupeného zboží,“ uvedla mluvčí Billy Lucie Borovičková.

V Tescu váží pokladní, lidé nemusí běhat

V Tescu si dříve lidé také vážili zboží v úseku ovoce a zeleniny. Od toho ale ve všech prodejnách ustoupili. „Protože se často stávalo, že zákazník si zapomněl ovoce a zeleninu zvážit a od pokladny se pak musel vracet si to převážit. Nyní veškeré vážení ovoce a zeleniny probíhá až na pokladně a je to zákaznicky vstřícnější a zákazníci to kvitují,“ informoval mluvčí Tesca Václav Koukolíček.

V prodejnách Lidl váží ovoce a zeleninu také na pokladně. „Tento způsob vážení funguje v našich prodejnách již od začátku. Chceme tak zákazníkům jejich nákup zjednodušit. Pro kontrolu je zákazníkům k dispozici i váha v úseku ovoce a zeleniny,“ popsala mluvčí Lidlu Zuzana Holá.

Sledujte pořady Blesk Zpráv

Epicentrum S prezidentem v Lánech Ptám se, pane premiére

Redakce Blesk Zpráv pro vás každý týden od pondělí do čtvrtka připravuje pořad Epicentrum s rozhovory na aktuální témata. Kromě toho vám pravidelně přinášíme názory prezidenta Miloše Zeman v pořadu S prezidentem v Lánech a zpovídáme i premiéra Andreje Babiše.

Aktuálně: Koronavirus

Volby 2020 (podzim)

Krajské volby 2020 Senátní volby 2020

klotilda ( 6. června 2016 16:59 )

U Aholdu je to jedno. Mezi regály i u pokladny vážíte pastiňák platíte petržel.

nick55 ( 6. června 2016 16:34 )

Nepláču, pouze konstatuji. Nakupuju tam jen zákl. potraviny, ovozel jedině na trzích od vyzkoušených trhovců

baronessa ( 6. června 2016 15:37 )

Kaufland má dobré zboží a výrazné akční slevy - srovnávám s ostatními markety. Mluvím jen o chování k zákazníkovi, nekritizuju zboží.

mnpv ( 6. června 2016 14:51 )

Tady pláčete na špatném hrobě, zavolejte na ně ČOIku a nebo tam vůbec nelezte

mnpv ( 6. června 2016 14:46 )

Nelidské je, že musí makat a ne kecat, na to jsme nebyli zvyklí. Všude v Evropě je to práce za minimální mzdu. Skládat zboží do regálu, na to netřeba mozek. Každý má možnost se vypracovat a jít dál.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud