Legendární škodovka pobláznila Ameriku! Zachovalá »stodvacítka« se prodala za ranec
Škodovek stodvacítek na amerických silnicích moc nepotkáte. I proto strhl zachovalý kousek na tamním aukčním portálu pěknou melu. V konkurenci nablýskaných veteránů a superaut všech značek působila modrozelená stodvacítka jako zjevení. Jenže téměř ihned začala mezi návštěvníky portálu vzbuzovat emoce.
Nakonec ji kanadský prodejce prodal za 2600 dolarů (62 tisíc Kč) a pod inzerátem se sešlo 101 komentářů a 8 příhozů. A některým z komentujících to přišlo i málo. Vždyť vypadala jako nová, a měla dokonce i původní manuál a servisní knížku. Názory v diskuzi pod aukcí potvrzují, co při pohledu na české silnice dávno víme. To auto je nesmrtelné.
„Tahle Škoda 120 GLS z roku 1986 je dobře udržovaný kousek, který se exportoval do Kanady ihned poté, co byl vyroben v Československu. Auto má původní konfiguraci a nedělaly se na něm žádné úpravy. Má motor umístěný vzadu a pohon zadních kol. Tachometr ukazuje 37 016 km, ale pravý nájezd kilometrů je neznámý. Předchozí majitel byl fanatik do značky Škoda a většinu oprav si dělal sám,“ lákal inzerát.
Takhle stodvacítku na aukci komentovali:
- Kamarád ji vyzvedl a přivezl z Vancouveru do Seattlu. Jaká FANTASTICKÁ jízda! Pršelo, a tak se bál, že do auta zateče, ale zbytečně. Jeli jsme na večeři a někdo nás celou dobu až k restauraci kvůli tomu autu v úžasu sledoval, aby si ho prohlédl. Bude to zábavné autíčko. Ani nemůžu popsat, jak moc pozitivní zážitek to byl. MOCKRÁT DÍKY. PHILIPR26 (nový majitel)
- Miluju tu barvu. Je stejná, jakou najdete na mýdle v depresivním východoevropském hotelu, ale na autě vypadá pěkně. CHEBBY
- Vlastnil jsem Škodu 120L z roku 1984 s malým nájezdem a zažil jsem s ní spoustu krásných chvil. Neumím to vysvětlit, ale cítil jsem se v ní jistěji než v jiných vozech. Proč? Byla nerozbitná. A když se něco rozbilo, sám jsem si to opravil. Myslím, že tahle škodovka by stála i za dvojnásobek toho, za kolik se vydražila. MR CHARGER
- V roce 1989 jsem si koupil novou Škodu 135L. Poslední, které se dovážely. Bylo to skvělé auto, velmi spolehlivé. Jezdil jsem s ní zimní rallye a jezdila daleko lépe, než na kolik vážila. Mnohem silnějším autům ve sněhu ujížděla. Je to zábavné a spolehlivé auto. RICH IN VANCOUVER
- Tahle auta byla terčem vtipů, nebylo to fér, protože když jste ji měli, nemohli jste ji prodat nikomu jinému než dealerovi Škodovky. Otázka: Jak zdvojnásobíte hodnotu škodovky? Odpověď: Natankujete plnou. ANDYZ
- Proč jsem na to nepřihazoval! RRPOSTAL
- Prodejce škody ve Vancouveru byl v malé garáži v Seymour Street. Dal jsem si testovací jízdu a bylo to nejhorší nové auto, které jsem tehdy řídil. Pak se v tom místě začaly objevovat dealeři drog a šlapky. Taky jsem si i u nich dal několik testovacích jízd a bylo to lepší než s tou škodovkou. EVENSTEVEN
- V roce 85 jsem si v Montrealu koupil rapida a užil si s ním deset let bezproblémových jízd. Červený s černým interiérem. Bylo to cool vypadající auto a od každého sklízelo jen pochvaly. Pak jsem si koupil Saab 900 Sport, který mě stál za 17 let, co jsem s ním jezdil, mnohem víc! SINGEROWNER
- Vídal jsem je jako dítě občas jezdit v Kanadě. Říkali jsme tomu Volvo pro chudé. Z dnešního pohledu to byla spíš pochvala. EYE.SURGEON
- Je to asi nejhezčí stodvacítka, jakou jsem viděl. Jaký to stroj času. SJALABAIS
Tobě zeblke hlava, debile!