Legendární škodovka pobláznila Ameriku! Zachovalá »stodvacítka« se prodala za ranec

Autor: Adam Jaroš - 
23. dubna 2016
05:00

Škodovek stodvacítek na amerických silnicích moc nepotkáte. I proto strhl zachovalý kousek na tamním aukčním portálu pěknou melu. V konkurenci nablýskaných veteránů a superaut všech značek působila modrozelená stodvacítka jako zjevení. Jenže téměř ihned začala mezi návštěvníky portálu vzbuzovat emoce.

Nakonec ji kanadský prodejce prodal za 2600 dolarů (62 tisíc Kč) a pod inzerátem se sešlo 101 komentářů a 8 příhozů. A některým z komentujících to přišlo i málo. Vždyť vypadala jako nová, a měla dokonce i původní manuál a servisní knížku. Názory v diskuzi pod aukcí potvrzují, co při pohledu na české silnice dávno víme. To auto je nesmrtelné.

Tahle Škoda 120 GLS z roku 1986 je dobře udržovaný kousek, který se exportoval do Kanady ihned poté, co byl vyroben v Československu. Auto má původní konfiguraci a nedělaly se na něm žádné úpravy. Má motor umístěný vzadu a pohon zadních kol. Tachometr ukazuje 37 016 km, ale pravý nájezd kilometrů je neznámý. Předchozí majitel byl fanatik do značky Škoda a většinu oprav si dělal sám,“ lákal inzerát. 

Takhle stodvacítku na aukci komentovali:

  • Kamarád ji vyzvedl a přivezl z Vancouveru do Seattlu. Jaká FANTASTICKÁ jízda! Pršelo, a tak se bál, že do auta zateče, ale zbytečně. Jeli jsme na večeři a někdo nás celou dobu až k restauraci kvůli tomu autu v úžasu sledoval, aby si ho prohlédl. Bude to zábavné autíčko. Ani nemůžu popsat, jak moc pozitivní zážitek to byl. MOCKRÁT DÍKY. PHILIPR26 (nový majitel)
     
  • Miluju tu barvu. Je stejná, jakou najdete na mýdle v depresivním východoevropském hotelu, ale na autě vypadá pěkně. CHEBBY
     
  • Vlastnil jsem Škodu 120L z roku 1984 s malým nájezdem a zažil jsem s ní spoustu krásných chvil. Neumím to vysvětlit, ale cítil jsem se v ní jistěji než v jiných vozech. Proč? Byla nerozbitná. A když se něco rozbilo, sám jsem si to opravil. Myslím, že tahle škodovka by stála i za dvojnásobek toho, za kolik se vydražila. MR CHARGER
     
  • V roce 1989 jsem si koupil novou Škodu 135L. Poslední, které se dovážely. Bylo to skvělé auto, velmi spolehlivé. Jezdil jsem s ní zimní rallye a jezdila daleko lépe, než na kolik vážila. Mnohem silnějším autům ve sněhu ujížděla. Je to zábavné a spolehlivé auto. RICH IN VANCOUVER 
     
  • Tahle auta byla terčem vtipů, nebylo to fér, protože když jste ji měli, nemohli jste ji prodat nikomu jinému než dealerovi Škodovky. Otázka: Jak zdvojnásobíte hodnotu škodovky? Odpověď: Natankujete plnou. ANDYZ
     
  • Proč jsem na to nepřihazoval! RRPOSTAL
     
  • Prodejce škody ve Vancouveru byl v malé garáži v Seymour Street. Dal jsem si testovací jízdu a bylo to nejhorší nové auto, které jsem tehdy řídil. Pak se v tom místě začaly objevovat dealeři drog a šlapky. Taky jsem si i u nich dal několik testovacích jízd a bylo to lepší než s tou škodovkou. EVENSTEVEN
     
  • V roce 85 jsem si v Montrealu koupil rapida a užil si s ním deset let bezproblémových jízd. Červený s černým interiérem. Bylo to cool vypadající auto a od každého sklízelo jen pochvaly. Pak jsem si koupil Saab 900 Sport, který mě stál za 17 let, co jsem s ním jezdil, mnohem víc! SINGEROWNER
     
  • Vídal jsem je jako dítě občas jezdit v Kanadě. Říkali jsme tomu Volvo pro chudé. Z dnešního pohledu to byla spíš pochvala. EYE.SURGEON
     
  • Je to asi nejhezčí stodvacítka, jakou jsem viděl. Jaký to stroj času. SJALABAIS

krdassaneda ( 23. dubna 2016 09:36 )

Tobě zeblke hlava, debile!

kukuku ( 23. dubna 2016 08:44 )

Ty jsi také "zebl".

cipisek254 ( 23. dubna 2016 08:40 )

To se říkalo o popelnicích Favoritech, ale ne o těchhle krasavicích. A bylo to i lgické, protože když jsi ten mladoboleslavský nepodarek Favorita tlačil tak ti ruce přímo přišly s tím zadním sklem do styku.

tgbg ( 23. dubna 2016 08:22 )

Tyto Škody 120 měly i vyhřívané zadní sklo!! Když posádka tlačila v zimě věčně pokažený vůz nezebly ruky!!

lesnismes ( 23. dubna 2016 08:14 )

Je pravda ze jezdit auty dnes a kdysi je celkem nesrovnatelne a dost mozna by dnesni ridici i pod hrozbou ject MHD od takoveho muciciho stroje utekla.Ne kazdy dnes uz vi co je to jezdit bez posilovace brzd ci rizeni.Na volantu velikosti kola od traktoru clovek musel doslova stat aby nekde zaparkoval ci pomalu zabocil.Ale to uz je davno a skoda 105 nebo 120 jiz takovej posilovaci stroj nebyl.Diky bohu.

Zobrazit celou diskusi