Jsou to dva týdny, co pořadatelé ukončili zatím nejúspěšnější crowdfundigovou kampaň letošního roku. Nyní ale zveřejnili statistiky ze zákulisí kampaně, která vynesla 1 220 811 korun.

„Do naší kampaně se zapojilo přes 880 jednotlivých startérů (dárců, pozn. red.), kteří nakoupili 1335 odměn. V průměru si každý startér koupil více než 1,5 odměny,“ řekla mluvčí kampaně Tereza Šírová. „Kromě startérů z České republiky jsme zaznamenali příspěvky i z Kanady nebo USA,“ dodala.

Nejvíce lidí přispívalo pochopitelně z Česka, ale našli se i dárci třeba z Kanady.
Nejvíce lidí přispívalo pochopitelně z Česka, ale našli se i dárci třeba z Kanady.
Autor: Startovac.cz

Požadovaných 400 tisíc korun se organizátorům podařilo sehnat za pouhých 39 hodin, což z projektu udělalo třetí vůbec nejlépe odstartovaný projekt v historii českého a slovenského crowdfundingu. Poté se ale růst znatelně zpomalil, dvojnásobek požadované částky nadšenci překonali až čtyři dny před koncem kampaně.

„To pro nás byla taková symbolická meta,“ řekl Martin Hrabec, ředitel Leteckého muzea v Kunovicích, kam se bude celý letoun převážet. „Říkáme, že makáme na 200 procent – na 100 % v práci a na 100 % na tučkách v muzeu. Takže když jsme to zlomili, byl jsem nadšený,“ dodal.

Trička, hrníčky i pálenka

Největší zájem byl o tradiční, dobře využitelné a cenově dostupné odměny do 500 Kč. Mezi TOP 3 patřilo tričko „Velký přelet“, hrníček, nebo přívěšek na klíče. Prodávali se ale i dražší kusy, jako například originální šrouby z letadla za 900 korun (52 ks) nebo půllitr speciální edice trnkové pálenky „Velká přeletovica“ za 1998 korun (18 lahví).

Fotogalerie
37 fotografií