Čtvrtek 18. dubna 2024
Svátek slaví Valérie, zítra Rostislav
Oblačno, déšť 9°C

Zázrak v podání České pošty: Dopis »převzal« muž, který je už 9 let mrtev

České pošta doručila dopis, který od prosince postrádá Anna Arendášová z Karlových Varů. Převzal ho manžel, hájí se pošta. Jenže ten je už 9 let mrtvý.
České pošta doručila dopis, který od prosince postrádá Anna Arendášová z Karlových Varů. Převzal ho manžel, hájí se pošta. Jenže ten je už 9 let mrtvý.  (Autor: Kateřina Moravcová)
Autor: Kateřina Moravcová - 
6. dubna 2016
22:00

Stal se asi zázrak! Přímo ze záhrobí a v podání České pošty! Tato organizace totiž tvrdí, že doručila dopis, který od prosince postrádá Anna Arendášová (78) z Karlových Varů. Převzal ho manžel, hájí se pošta. Jenže ten je už 9 let mrtvý.

Celá událost se odehrála na přelomu roku. „Moje dcera bydlí řadu let v Německu a před Vánocemi, 10. prosince, mi poslala doporučený dopis, ve kterém byl peněžní šek. Posílá ho pravidelně a já si tu pak platím rehabilitace,“ řekla Blesku Anna Arendášová. Jenže dopis nedostala.

Pídila se po něm po svátcích, v lednu. „Nechala jsem si od Deutsche Post vystavit potvrzení, že ho opravdu předali, to už bylo 6. ledna, a já dopis stále neměla. Na pobočku České pošty jsem se chodila denně ptát, kde dopis je,“ říká seniorka.

Po několika dnech u ní u dveří zazvonila listonoška a dala jí prý podepsat list papíru. „Na něm byl i jiný podpis. Ptala jsem se, kvůli čemu to je, a řekla mi, že si chce ověřit můj podpis. Přitom dodala, že dopis převzal můj manžel a ten se jim tam také podepsal. Jenže můj muž je již devět let mrtvý,“ dodává Arendášová.

Ta poště samozřejmě začala hrozit policií, ale nakonec se spokojila s omluvou. „Nevznikla mi žádná škoda, dopis jsem sice dodnes nedostala, ale šek je zaheslovaný a nikdo peníze nevybral,“ uzavírá.

Vyjádření České pošty

„Pokud se celá událost skutečně takto stala, má paní Arendášová standardní možnost reklamace na pobočce České pošty, která se jí bude zabývat a poté určí, zda byl postup správný, nebo zda došlo k pochybení. Tuto standardní cestu bychtaké naší klientce doporučil," říká mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Filip Šudák ( 18. května 2022 17:06 )

Tohle je příklad toho, proč důchodce nikdo nemá rád. Takovou histrionskou osobu (dále také "HO") by rozhodně nikdo nepozval na večeři! Podle pravidel UPU dodá pošta země určení zásilku Recommandé způsobem obvyklým v zemi určení. U nás to znamená, že zásilku může převzít kdokoli na udané adrese, kdo se zaváže, že zásilku adresátovi předá. V Recommandé zásilkách je zakázáno posílat šeky, pošta pak za škodu ztrátou a poškozením neodpovídá; šeky je povoleno posílat jako Valeur déclarée, tj. cenné psaní. Kdyby odesílatelka zvolila službu Valeur déclarée, a k tomu doplňkovou službu A remettre en mein propre, dopis by nemohl převzít nikdo jiný, než HO. Takže ano, chyba je, ale ne na straně pošty, ale na straně odesílatele. Když se mi nevrátí doručenka, když mi nedorazí dopis, balík, cokoli, tak nevyšiluju, nechodím každý den kušnit a otravovat poštovní ouřednice, ale - online - podám reklamaci. Chápu, že HO nepodá reklamaci online (je jí to vidět na Gesichtu), ale zná-li podací číslo (což znala), tak namísto vyhrožování policií a otravování poštovních ouřednic, které za to stejně nemohou tak, jako tak, a stejně s tím tak, jako tak, nic neudělají, měla s vedoucí pošty sepsat formulář pro mezinárodní reklamaci. Jsou dvě možnosti: a) pošta dodala dopis osobě, které byla, podle poštovních podmínek, oprávněna ho dodat, a to, že ta osoba nedala dopis HO, je věcí odesílatele a HO a reklamace nebyla právem - odesílatel měl zvolit doplňkovou službu A remettre en mein propre, b) pošta dodala dopis osobě, které ho, podle poštovních podmínek, dodat neměla, pak je chyba na straně pošty a Deutsche Post vyplatí odesílateli, předloží-li podací stvrzenku, paušální náhradu za ztrátu Recommandé zásily v mezinárodním poštovním provozu. Tečka. Bez stresu, bez invektiv, bez anymosit, sed multa, non multum. Až tak je ten život jednoduchý! Ne, bába na to volá Bleska! ))))

mrkevmrkev ( 20. července 2016 08:34 )

Dopis posílala dcera matce. Adresát byla paní na fotografii. Doručovatel předal oproti podpisu zásilku komu? To se dá velmi dobře vypátrat, stačí se podívat do dodacích listů a zeptat se doručujícího, kdo to byl, jak mohl doručit dopis mrtvému člověku? Vidím chybu u doručovatele, ne-li zfalšované doručení. Tady by mělo nastoupit kontrolní oddělení na doručovatele a přimáčknout ho ke zdi a použít nějaké vyšetřovací metody. Pokud ještě tento člověk u pošty vůbec pracuje. Jak jednoduché, ostatní je jenom omáčka.

soorry ( 7. dubna 2016 07:59 )

To není o vládě, ale o neznalosti poštovního zákona, čím to je?? Střídání pracovníků, kteří nemají patřičné vzdělání pro tuto práci.

soorry ( 7. dubna 2016 07:57 )

zapsané zásilky na jméno zemřelého se nedoručují, ale vracejí zpět, neměl jste ji vůbec přebírat, ale nahlásit, ať ji pošle zpět s poznámkou "adresát zemřel". Velká chyba úřednice. To už je o neznalosti poštovního zákona.

soorry ( 7. dubna 2016 07:53 )

Je to chyba pošty!!!Konkrétně úřednice, ta si měla ověřit totožnost přebírajícího a zapsat číslo OP. Náhradu za nedoručený dopis, ztracený, poškozený dostane odesílatel, ten to musí reklamovat, nikoli adresát. takové dopisy je nejlépe posílat doporučeně s dodejkou do vlastních rukou, tam je jakékoli náhradní doručení -manžel, děti apod., vyloučeno. Peníze, cenné poukazy, dokumenty, se posílají jako cenné psaní.

Zobrazit celou diskusi