Inspekce zavírala jídelny a restaurace: Myši a plíseň řádily i u Paukerta! Vietnamci ale vedou

1. 4. 2015
18:39

V letošním roce uběhly zatím pouze tři měsíce, ale Státní zemědělská a potravinářská inspekce už zavřela šedesát provozoven kvůli závažným porušením hygienických či potravinových předpisů! Našli myší trus, plísně a dokonce i potraviny uskladněné na záchodě!

Nejhorší na celé věci ovšem je, že provozovny veřejného stravování představují 80 procent zavřených podniků. „Povědomí o hygienických požadavcích a požadavcích potravinového práva u výrobců a do jisté míry u klasických prodejců potravin je na výrazně vyšší úrovni než u subjektů, které provozují veřejné stravování,“ uvedl ředitel inspekce Martin Klanica. Seznam všech uveřejněných provozoven, restaurací, podniků rychlého občerstvení i obchodů, v němž převažují ty s vietnamskými majiteli, najdete ZDE>>

Do kontrol se zapojila také Státní veterinární správa. Ta v restauracích od ledna nově kontroluje nakládání s produkty živočišného původu. Do konce minulého týdne její inspektoři odhalili v restauracích a jídelnách 277 případů porušení předpisů. „V několika případech tyto orgány danou provozovnu na náš podnět uzavřely,“ uvedl mluvčí SVS Petr Pejchal. Výše navržených pokut je podle něj zhruba jeden milion korun.

Mezi nejčastější zjištěné závady patřily zanedbaný úklid kuchyně a skladů potravin, zaplísněný prostor či výskyt hlodavců a jejich trusu. Častým nedostatkem bylo také nefungující chladicí zařízení a chybějící přívod teplé vody.

Inspekce koncem února například zavřela známé pražské Lahůdkářství Jan Paukert, kde v teplé i cukrářské kuchyni našla myší trus. Firma se bránila tím, že většina nedostatků byla v prostorách, které již nevyužívá. Přesto je to už měsíc a provozovna stále není otevřená! Jako odstrašující případ Klanica zmínil provozovnu, kde skladovali suroviny, z nichž pak vařili, na toaletách. Nejčastěji inspekce zavírala tzv. vietnamské restaurace.

Kontrolovaní výrobci, prodejny i restaurace jsou podle Klanici vybírány na základě analýzy rizika. Mezi kritéria mohou patřit velikost a důležitost provozovny či to, zda jídelna vlastní certifikát zaručující určitou kvalitu služeb. V řadě případů kontrolory na nešvary upozorní nespokojení zákazníci obchodu nebo restaurace. „Například v loňském roce jsme měli kolem 4 000 podnětů,“ řekl Klanica. Jako oprávněná se ukázala asi třetina z nich.

antiall ( 2. dubna 2015 12:05 )

 Jestli můžu doplnit tak Vietnamci, Indové a Pákistánci, k temto třem etnikum již nikdy. Neplést Vietnam s Čínou.

hu11 ( 2. dubna 2015 11:52 )

Vietnamci jsou největší špindírové !! Tak jak žijí, tak taky podnikají

tendertouch ( 2. dubna 2015 11:52 )

Přesně tak, pokud nebudou zákazníci chtít paragon, není co do evidence tržeb zadat. A bude to stejné.

inae3815 ( 2. dubna 2015 11:50 )

Jak je napsáno níže, jsou to "pračky nezdaněných peněz"...

kapturek ( 2. dubna 2015 11:45 )

a aby bylo vic tatarky tak si tam vyhonili pera a zamichali

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa