Zkušenosti čtenářů Blesk.cz s poštou: Poslal jsem do Prahy balík s marmeládou a takhle to dopadlo...

Autor: Pavel Schuster - 
9. ledna 2015
05:00

Pošťák Martin S. házel s balíky jako s hnojem, usvědčilo ho video. Dostal výpověď. Do redakce Blesk.cz však přišla řada dalších stížností na to, že balíky čtenářů nepřišly adresátům zrovna v optimálním stavu...

Česká pošta se hájí, že jde v případě Martina S. o ojedinělý exces. „Tento zcela ojedinělý případ se stát neměl a rozhodně není standardem našich služeb,“ uvedl ve středu mluvčí České pošty Matyáš Vitík. Jenže to není tak dávno, kdy se objevilo na internetu video, jak si pošťáci přehazují balíky z auta do auta, jako by to byly horké brambory!

A i reakce čtenářů Blesku ukazují, že zveřejněný incident není ojedinělý. Jeden z nich popsal pan Karel: „Jak neposílat Českou poštou balíček s nálepkou ´POZOR KŘEHKÉ ZBOŽÍ´... Poslal jsem kamarádovi balík do Prahy. Do balíčku jsem dal 6 skleniček od přesnídávek s marmeládou a svatomartinské víno v plastové lahvi. Skleničky od přesnídávek jsou hodně odolné, ale pro jistotu jsem je ještě proložil bublinkovou fólií a kousky kartonu, vše v balíku převázal motouzem a zabalil do velmi těžkého papíru. A opět převázal motouzem... Nikdy více ČP.“

Zatímco pošťák Martin S. vyletěl ze zaměstnání rychleji než jím hozený balík, autora videa zase lidé varují, aby si na pošťáka dával pozor! „Dávejte si na něj bacha. Je to magor a chodí s pistolí!“ píše se ve vzkazu, který autor videa obdržel od člověka z blízkého okolí pošťáka Martina. Že má kladný vztah ke zbraním, dosvědčuje i fotografie na jeho facebookovém profilu, kde v ruce drží pistoli Colt 1911.

Měl by si autor videa dávat opravdu pozor? Možná i ano. Díky jeho videu, které upozornilo na humpolácké zacházení se svěřeným zbožím zákazníků, došlo na spravedlnost. Jakmile Česká pošta video prověřila, nedbalému pošťákovi dala hned výpověď.

Další zkušenosti čtenářů

Pan Michal: „Mně nedávno vykradli třetinu balíku a nahradili to papírovým obsahem. Hned jsem s tím začal otravovat na vyšších místech a reklamace mi byla uznána a škoda nahrazena.“

Paní Zdenka: „Obdržela jsem SMS, že mi bude ČP doručovat zásilku. Nikdo nepřijel ani mě už nekontaktoval, i když jsem celý den čekala. Odpoledne jsem pouze obdržela další SMS, kde je uvedeno, že pokus o doručení byl neúspěšný a zásilka je uložena na poště.“

Paní Lenka: „Zasílám obrázky poškozeného balíku. Mrzelo mě, že jsem měla rozlámané cukroví za 1067 Kč. Nebyla to jediná zásilka, kterou Depo na Praze 8 poškodilo, druhý poškozený balík jsem již nepřevzala. Na obou bylo napsáno, že jde o křehké zboží. Ještě mi řekli, že jsem si balík možná poškodila sama.“

Pan Stoopic: „Můžu říci (bydlím v Dolních Chabrech), že ČP mi balík nikdy nedovezla, pokaždé jsem si musel dojít na poštu, a to i když jsem byl doma!“

Video VIDEO: Doručovatel balíků České pošty vyhazuje zásilky z auta! - Čtenář Blesk.cz
Video se připravuje ...

mluno ( 2. dubna 2015 17:34 )

Musím uznat, že poslední dobou se to trochu zlepšilo, obzvláště po pokutě, kterou udělil telekomunikační úřad v poště v blízké obci. Dříve bylo opravdu standardem, že jsme měli druhý den ve schránce lístek s krásně dvojsmyslným označením "ÚD" (včetně těch uvozovek. Dneska je to tak jeden z deseti případů (počítám jen ty, kdy opravdu nikdo doma nebyl). O to více mě třeba letos překvapila zásilka 23.12. kterou jsem čekal až někdy v půlce ledna (odesílatel mi ji avizoval 21.12. a já předpokládál, že když je to obyčejný balík, že počká na všechny ty do ruky a nohy co maji pochopitelně přednost danou vyšší cenou) - zázraky se prostě někdy stávají. Na jednu stranu jsou tu výmluvy na přetížení doručovatelů, ale to přece mě, jako zákazníka, který si zaplatil nějakou službu (doručení domu) nemusí tolik zajímat. To je vnitřní záležitostí dodavatele (pošty). Jinak si všimněte, že všechny větší zásilkové firmy i podnikatelé používají raději PPL, DHL a jiné a když poštu, tak dost často za vyšší cenu nebo s nějakými restrikcemi.

c.petra. ( 11. ledna 2015 21:01 )

Takže za 1.Dávám za pravdu, že člověk, který takto manipuluje s balíky je asi mentálně víte kde. 2)Je dobře,že toto video bylo zveřejněno a tím upozorněno na jeho chování. 3)Na ČP jsem pracovala.Takové podmínky jako tam, bych Vám nikde nepřála.Nikdy jsem nedostala 100% svého platu,protože jsem s žádným "klientem" nesepsala smlouvu na půjčku,úvěr nebo spoření.Při doručování jsem denně nachodila skoro 17km a na boty jsme dostavali jednou za pár let pouze 500kc.Pracovní doba není 8h jako je ve smlouvě,ale tak dlouho jak si to rozneseš.Setkala jsem se i se stížností, že jsem nezavřela schránku. Takže bych to jen uzavřela.Pokud posíláte křehké zboží-zabalte to do krabice a zaplňte to dobře novinami(bublinkové folie nejsou kvalitní).A pokud si budete stěžovat tak rovnou na pobočce Vaší ČP a ne tady na netu. Takže Vám přeju hodně štěstí,ať s ČP nebo PPL,DHL apod...

koko365 ( 10. ledna 2015 20:34 )

Na💩💩💩💩ser💩💩💩💩💩si

jotopir ( 10. ledna 2015 15:07 )

Děkuj bohu, že máš takové štěstí

e.44 ( 10. ledna 2015 12:53 )

V takovém případě je potřeba si neprodleně stěžovat. Vedení PPL ti za to bude vděčné. Nemá zájem zaměstnávat lemply co jim kazej pověst. Jenže když si nestěžuješ, tak to jaksi nevědí a těžko s tím mohou něco udělat.

Zobrazit celou diskusi