Příběhy čtenářů s Českou poštou: Balík „křehký“ má vydržet pád z 1 metru!

Na balíku je viditelně a čitelně napsáno: Neházet, neklopit! A výsledek? Roztržená krabice a rozmlácené cukroví za víc než tisíc korun
Na balíku je viditelně a čitelně napsáno: Neházet, neklopit! A výsledek? Roztržená krabice a rozmlácené cukroví za víc než tisíc korun  (Autor: Foto od čtenářky Blesku)
Autor: šim - 
8. ledna 2015
14:05

Video, na kterém doručovatel balíků České pošty zuřivě vyhazuje zásilky z dodávky na chodník, zaujalo čtenáře Blesk.cz, kteří se okamžitě začali ozývat se svými zkušenostmi s tímto podnikem, který své zákazníky umí stále překvapovat…

Posíláte, nebo očekáváte křehké zboží, a tak jako „křehký“ balík zaplatíte, ale zboží přijde rozbité. A vysvětlení zaměstnankyně Pošty naší čtenářce? „A měla jste to zabalené, aby to vydrželo pád z jednoho metru?“ otázala se jí. Proč by měl křehký balík vydržet pád z jednoho metru a proč by ho měl vydržet normální balík! Copak je normální se zásilkami švihat z výšky?

Bohužel to není jediný případ. Další i s fotografií poslala čtenářka Lenka. „Mrzelo mě, že jsem měla rozlámané cukroví za 1067 Kč. Nebyla to jediná zásilka, kterou Depo na Praze 8 poškodilo, druhý balík, který byl opět poškozen, jsem již nepřevzala. Na obou bylo napsáno, že jde o křehké zboží, a oba dva balíky byly poškozené, evidentně se s nimi házelo a šlapalo na ně,“ popsala svou zkušenost Lenka a přidala smutnou perličku z reklamačního řízení. „Pracovnice pošty na Praze 8 při reklamaci ještě tvrdila, že jsem si balík možná poškodila sama. Poučení propříště, poškozený balík absolutně nepřebírat,“ uzavírá.

Video  VIDEO: Doručovatel balíků České pošty vyhazuje zásilky z auta!  - Čtenář Blesk.cz
Video se připravuje ...

Velkým tématem našich čtenářů je doručování balíků. Sice občas funguje, že přijde SMS s časem plánovaného doručení, či zavolá přímo doručovatel, často se však poté už nedostaví. Čtenářka Iva se dokonce setkala s „levitujícím poštovním panáčkem“.

„V pondělí 5. 1. nám měla pošta doručit balík ,do ruky′. Byla jsem celé dopoledne doma v Mnichovicích (Praha východ). Kolem poledne mi telefonovala dcera, které byl balík adresován, a ptala se, kde jsem. Odpověděla jsem, že doma a čekám na balík. Jí právě volal doručovatel, že u našeho domu před pár minutami zvonil a nikdo neotvíral. Takže balík je k vyzvednutí na poště. Šla jsem se okamžitě podívat před dům do schránky. Bylo dost nasněženo, u schránky žádná lidská stopa, přesto uvnitř bylo upozornění o uložení balíku na poště. Nechápu. Buď se poštmistr musel vznášet ve vzduchu, nebo tam upozornění hodil jindy než před pár okamžiky. Těžký balík jsem na poště vyzvedla a dostala kontakt, kde si mohu stěžovat. Jenže... Dovoláte se někam, kde hraje stále dokola melodie Tří oříšků. Telefon zvoní dvě minuty a pak už vyzvánění někoho otráví natolik, že telefon jednoduše típne. Takže stěžovat si okamžitě po telefonu není vůbec možné. A dopisovat si s poštou mailem? Kdo na to má čas a nervy?“

Další čtenář píše, že boj s Českou poštou už vzdal a přešel ke konkurenčním dopravcům. „Ač nemám v ruce žádný důkaz, tak můžu říci (bydlím na Praze 8 v Dolních Chabrech), že ČP mi balík nikdy nedovezla, pokaždé jsem si musel dojít na poštu, a to i když jsem byl doma! Vždy mi jen do schránky přišel papír, že jsem nebyl zastižen (s časem, kdy jsem doma rozhodně byl a zvonek rozhodně fungoval). Toto se mi stalo xkrát, tak jsem usoudil, že balíky vyhazují rovnou na poště a zákazníky rozhodně neobjíždějí, a od té doby jsem si u nich nic neobjednal. Nyní objednávám dopravu u jiných partnerů internetových obchodů a VŽDY mi balík přišel do ruky.”

Kdy si Česká pošta uvědomí, že by tu měla být pro své klienty a nikoli klienti pro ni? Kdy uzpůsobí pracovní dobu, aby si mohli přijít vyřídit své záležitosti lidé, kteří pracují ve stejnou dobu, která kopíruje otevírací hodiny pošty? Kdy zavedou možnost platit na pobočkách platebními kartami, ne pouze kartami Poštovní spořitelny?

MÁTE PODOBNOU ZKUŠENOST S ČESKOU POŠTOU? VYFOTILI JSTE SI, CO VÁM Z BALÍKU PO CESTĚ POŠTOU ZBYLO? OZVĚTE SE NÁM DO REDAKCE NA MAIL tip@blesk.cz s heslem Pošta.

Filip Šudák ( 21. května 2022 15:32 )

Ano, jistě. Dřív bylo slunce žlutější, tráva zelenější, voda mokřejší. A, sorry, koho to zajímá, toť za prvé, a můžeš to nějak dokázat (orální pramen není vědecký důkaz)? Nemůžeš, a opravdu subjektivismy nikoho nezajímají.

Za Husáka u nás nebyly zásilkové katalogy. V devadesátých letech pomalu začaly, ale nikdy nedosáhly zájmu a obliby, jakých se těšily na západě, kde se rozvíjely už od raných 50. let. Takže boom balíkových zásilek přišel s online objednávkami, přirozeně. A naprosto stejně přirozené je, že na to pošta nebyla připravena. Ono se to vyřešilo, přibyla PPL (ta, myslím, byla úplně první, a jestli ne, tak mezi prvními), DPD, Zásilkovna, DHL etc. etc. etc., a ta "špatná" pošta se tomu taky, docela dobře, přizpůsobila. Správně zabalený křehký a neklopit balík pošta nepoškozený dodá, nebo zaplatí škodu poškozením. Na 98% nejsou balíky správně zabaleny, vím to z vlastní zkušenosti, objednávám online věci každý měsíc, a proto se tomu přizpůsobuji, aby - přes nesprávné balení - bylo risiko vzniku škody eliminováno na minimum.

Filip Šudák ( 21. května 2022 15:26 )

Príma, no, s Tebou bych chtěl mít dvojdomek.

Ty to tady nakydáš na BLESKa, a co s tím, jako, ten BLESK udělá? Půjde pošťákovi domluvit? Nebo na něho pošle Igora s Vasilem, oni půjdou za ním, on - samovolně - upadne pětkrát na kámen a třikrát na schody, Igor a Vasil mu pomohou vstát, a on, jsa tou "pomocí" dojat, konečně pochopí, jaké hovado byl a začne se chvat správně? Asi ne, že.

Je potřeba se obrátit na poštu, protože i u tady toho "házeče" je v dalším článku, že ho pošta propustila, ale dosud na něj nebyly žádné stížnosti, a ani v práci s ním nebyly žádné problémy. Ono je to tak, že většina pošťáků dělá svou práci poměrně dobře, jo, jsou to taky lidé, není to práce pro JUDr. PUDr. Doc. CSc. PhDr. DIS. BlBy, takže, přirozeně, občas se nějaká ta chyba vloudí (úřední zásilky, mezinárodní doručenky atp.), ale v zásadě se snaží. No pokud se někdo nesnaží, nedělá co má, tak - podle klasické zásady "když jste spokojení, řekněte to jiným, když nespokojení, řekněte to nám!" - je to nejprve potřeba sdělit poště. Na infolince Ti dají kontakt na nadřízeného toho kterého konkrétního doručovatele, a asi není až takový problém mu zavolat. A když to nepomůže, tak klidně napsat na vedení ČP, a pak se i obrátit na ČTU. Vyblitím slovní pornografie na BLESKa se nic nezmění.

Zajímavé je, že já takové "problémy" nemám, a to i u nás jsou pošťáci, co se "nesnaží", všude jsou, co by nebyli. Nemám, protože mám datovou schránku, výhradu odnosu a zásilky objednávám zásadně na odběrné místo. Život je tak prostý ...

Filip Šudák ( 21. května 2022 15:14 )

Ano, to, co je na videu, je excess, a podle toho se k tomu pošta postavila: vyhodila ho. Samozřejmě, pokud by někdo reklamoval zásilku z tohoto závozu, pošta se odpovědnosti nevyhne, i kdyby bylo balení nedostatečné - jako zaměstnavatel za excess svého zaměstnance odpovídá, a (bývalý) zaměstnanec za škodu způsobenou svým excessivním konáním odpovídá i nad rámec obecné odpovědnosti zaměstnance podle zákoníku práce.

Dneska je zvláštní doba, "host vyhazuje vrchního", každý vidí na druhém tu hanu, a na sobě tu slávu, a to je počátek zmatku. Jistě, řemeslo je na oubytě, takže balíky rozváží "kdo má ruce a nohy". S tím pošta, PPL, DPD, ani nikdo jiný, nic neudělá, a podle toho to vypadá. To je bez debat, je pak na každém, aby se tomu přizpůsobil.

Ovšem stejně, jako u jakéhokoli jiného smluvního vztahu, mají odpovědnost obě smluvní strany, tedy jak pošta, tak odesílatel. Na odesílateli leží odpovědnost za to, že zásilku správně zabalí.

Na látkové rukavice bohatě postačí bublinková obálka, ale obyčejná obálka, nebo poštovní taška, je nedostatečná. Na mobil už je bublinková obálka nedostatečná, ten má být v kartonové krabici, dostatečně velké na to, aby se dal ze všech čtyřech stran dostatečně podložit, absolutně zajištěný proti pohybu a odesílatel má zvolit doplňkové služby "křehké" a "neklopit". A tak by šlo pokračovat a pokračovat.

Já toho objednávám online docela hodně, ale pokud jde o křehké věci, vždycky volím převzetí na prodejně, klidně si i pro to zajedu, protože vím, že na 99% to nezabalí správně, a pak je jen otázka souhry okolností, jestli se to po cestě rozbije, nebo nerozbije.

Při reklamaci škody poškozením obsahu zásilky je nezbytné, aby adresát nepřebíral zásilku, která je zjevně poškozená, respektive, aby tuto "reklamaci" sdělil přímo doručovateli. V opačném případě jí pošta zamítne. Skryté poškození je potřeba reklamovat do dvou pracovních dnů a hodnověrným způsobem doložit, že obsah byl poškozen - např. fotografií, videem, svědkem (ne rodina

koliaska ( 4. dubna 2018 18:00 )

Já mám s ČP bohužel velmi podobnou zkušenost. Na to, že se pošťák ani neobtěžuje zazvonit a rovnou hodí lístek do schránky už jsem si zvykla, ale poté co mi už několikrát doručili poškozený balík jsem to s nimi vzdala a raději (pokud to jde) využívám buď PPL nebo DPD. A toto se mi bohužel stalo i u balíků, které jsem posílala. Docela ale pomohlo to, že jsem na zabalení zboží využila služeb http://www.balino.cz/baleni.htm Ti to naštěstí umí zabalit tak, že i velmi křehká věc ten pád opravdu přežije. Klobouk dolů.

datelobecny ( 9. ledna 2015 03:21 )

Kdyby sis chtěl koupit stíhací losy nebo koupit cigára. 😃

Zobrazit celou diskusi