Mladý Klaus žije v minulém století, tvrdí zakladatel PORG. Část žáků přesto nechce Romana!

K odchodu Václava Klause mladšího z prestižní školy PORG se vyjádřil její zakladatel Ondřej Šteffl
K odchodu Václava Klause mladšího z prestižní školy PORG se vyjádřil její zakladatel Ondřej Šteffl  (Autor: Archiv Blesku, Youtube.com)
Autor: simao - 
22. ledna 2014
18:51

Pokrok nezastavíš. V duchu tohohle hesla komentuje současné spory na PORG jeho zakladatel Ondřej Šteffl. Přiklání se spíš na stranu miliardáře Martina Romana, který škole před časem daroval 100 milionů a zasloužil se o její rozvoj. O Klausovi mladším pak Šteffl tvrdí: Žije v minulém století. Část studentů na PORG se však přesto postavila proti mecenáši Romanovi. A atmosféra na škole dál houstne.

U zrodu nejstarší nestátní školy PORG (První reálné pražské gymnázium) v roce 1990 stál právě Šteffl, který dělal ředitele do roku 1995. Zavedl řadu nových metod i postupů a z PORGu se postupně začala stávat prestižní střední škola. Václav Klaus mladší do funkce ředitele nastoupil v roce 1998. Stal se hlavní tváří školy, o které se postupně začalo mluvit jako o "té Klausově škole". Exprezidentův syn však po 15 letech v čele školy skončil. A je kolem toho pořádný rozruch.

Za Klause se postavila část studentů

Klaus odešel po rozporech s miliardářem Martinem Romanem, hlavním mecenášem školy. Ten se svým 100 milionovým darem zasloužil o rozšířením PORGu v roce 2006. Současný spor má přitom dvě roviny. "Václav Klaus se stále více cítil jako majitel PORGu," tvrdí Martin Roman v otevřeném dopise.

Část učitelů, ale i studentů se přesto postavila za Klause. A na sociální síti vznikla skupina "PORG není Romanovo". "Poslední události naznačují, že se PORG, Gymnázium a základní škola o.p.s. dostává pod nadvládu předsedy správní rady, p. Martina Romana, což nechceme," stojí v záhlaví skupiny. Má to však háček. Bývalý šéf ČEZu je skutečně faktickým vládcem školy. A učitelům vzkázal: škola vám nepatří.

Spor Klaus vs. Roman: Tradice proti novotám?

Vedle problému vlastnictví je druhou třecí plochou mezi Klausem a Romanem otázka, kam by se měla škola ubírat dál. "PORG je dnes skvělá škola. Ale i ten nejlepší musí neustále přemýšlet o tom, jak se dále zlepšovat, jinak o své prvenství přijde," tvrdí Roman a dá se s tím jedině souhlasit. Roman a Klaus však mají rozdílné představy o budoucnosti. Podle Romana by se měl PORG více zaměřit u žáků na rozvoj v praxi uplatnitelných schopností jako je prezentace, komunikace, rozhodování, řešení konfliktů, time management... A to na úkor detailních znalostí v jednotlivých předmětech. Jedině tak prý produkuje studenty, kteří obstojí v 21. století.

"Já kdybych si měl vybrat, tak si vyberu koncepci Romana. Mně připadá, že mladý Klaus žije stále v minulém století," tvrdí přitom pro lidovky.cz Šteffl. V současnosti vede společnost na testování školáků Scio. A souhlasí s Romanem. PORG se prý totiž začal odtrhávat od praktického života. "Důležité jsou i jiné věci, než těch dvanáct předmětů, které zde máme od roku 1848," myslí si Šteffl, podle kterého "mladý Klaus tlačil výuku stále do excelence v akademickém vzdělání", zatímco Roman poukazuje na to, že dnes jsou i důležitější věci, než dokonale "nabiflovaná" matika, biologie, či chemie.

helena57 ( 23. ledna 2014 12:52 )

satanklaus ( 23. ledna 2014 12:44 )

satanklaus ( 23. ledna 2014 12:42 )

Že tě klávesnice nenakopla Entrem mezi oči za ty trapný řiťolezecký lži o z alkoholu zdementnělym, blábolícím zloději a tuneláři, samolibým pomstychtivým, charakterově už totálně pokrouceným skřetovi Zemanovi

satanklaus ( 23. ledna 2014 12:37 )

Pravdu maj svým způsobem oba. Je nutný umět svoje vědomosti prodat a je zároveň nutný mít skutečně co prodávat.

najka ( 23. ledna 2014 11:21 )

No, když vidím úroveň výuky na zakladní škole, tak mi jde z toho hlava kolem!!! Vzhledem k tomu, že výuka na základní škole není jednotná, což považuji za největší problém!!! Nevím, kterýho blba napadlo prosadit do zeměpisu slepý mapy? Umět zakreslit do mapy třeba Hrubý Jeseník - dobře, ale nic o něm nevědět - špatně!!! Tak se krásy země, či světa špatně poznávají!!! Ale je toho mnohem více, ale záleží vždy na učiteli!!! Mnozí by měli jít na nějakou dobu mimo profesi, jelikož jsou vyhoření!!!

Zobrazit celou diskusi