Praha schválila nové metro D: Kam doveze cestující linka za 25 miliard?

Praha plánuje novou linku metra - k A, B a C by měla přibýt i linka D. Pražští radní již její stavbu odsouhlasili
Praha plánuje novou linku metra - k A, B a C by měla přibýt i linka D. Pražští radní již její stavbu odsouhlasili  (Autor: Blesk - David Malík - ilustrace)
Autor: simao, ČTK - 
8. října 2013
14:33

Projekt na první úsek zcela nové trasy metra D dnes schválili pražští radní. A odklepli tak stavbu, která by měla vyjít na 25 miliard. Ve schématu pražské MHD tak přibudou nové stanice. A první část povede z Pankráce do Depa Písnice. Kdy přesně se jím cestující svezou, to je však zatím ve hvězdách. Optimistické předpoklady hovoří o roce 2022.

"Rada hlavního města Prahy schvaluje záměr výstavby trasy metra I.D," píše se v dokumentu, který schválili pražští radní. Odsouhlasili tak zcela novou linku na trase Pankrác - Olbrachtova - Nádraží Krč - Nemocnice Krč - Nové Dvory - Libuš - Písnice a Depo Písnice. Tenhle úsek by přitom měl vyjít na 24,69 miliardy korun. A město doufá, že na něj získá část peněz z evropských fondů.

Pokud se Praze povede peníze z operačního programu EU pro léta 2014 až 2020 domluvit, mohli by se cestující svézt novým metrem již v roce 2022. Nebude to samozřejmě zadarmo. Dopravní podnik třeba do budoucna plánuje zvýšení cen jízdného. Ostatně samotné roční provozní náklady nové části metra vyjdou podle odhadů na 337 milionů.

Trasa o celkové délce přes 10 kilometrů je přitom dobrou zprávou především pro několik velkých pražských sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše a Písnice. Odlehčit by měla především poměrně vytížené "červené" lince C. A také životnímu prostředí, neboť projekt získal souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Samotná stavba, o které se v různých podobách uvažuje již od roku 1991, by měla začít v roce 2015. A do budoucna se pak počítá i s připojením stanic Hlavní nádraží - Náměstí míru - Náměstí bratří Synků - Pankrác, což by měla být dopravní varianta k Nuselskému mostu.

radka.seznam ( 30. listopadu 2013 02:16 )

A co Bohnice? Mělo k nám vést metro, ale lobbisti prolobbovali Letňany, kam nikdo nejezdí... Tak slíbili tramvaj a kde nic tu nic... Doprava trvá déle, než když jezdil bus na Holešovice. Kocourkov! Měli by povinně jezdit MHD ti, kteří o tom rozhodují! A denně!

majojo ( 8. října 2013 18:59 )

 Já se směji: Kde sebere rozkradená Praha 25 miliard? A koho bude kam vozit za jízdné, které obyvatelům napaří?

Zobrazit celou diskusi