
Jančura o přestavbě D1: Šlo by to za polovinu peněz, třetinu času a kvalitněji!

Majitel společnosti Student Agency Radim Jančura měl vlastní plán na přestavbu dálnice D1. Spolkl by méně než polovinu peněz, třetinu času a výsledek by byl údajně i kvalitnější. Současný projekt přestavby je podle něj tunel na veřejné prostředky.
Jančura navrhuje opravit D1 metodou tzv. fragmentace, kdy se stávající betonový povrch rozbije na menší části a pak se na něj položí silnější asfaltová vrstva. Údajně by se tak ušetřilo deset z plánovaných 22 miliard Kč a dvě třetiny času. Dalších zhruba 900 milionů si vyžádá vybudování objízdných tras na krajských komunikacích. Navrhuje taky rozšíření vozovky směrem ke středovým svodidlům, aby nebylo nutné přestavovat nadjezdy a mosty.
Takovýto postup je ale podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Davida Čermáka čistokrevná oprava, na kterou by Česko nezískalo dotace z Evropské unie. Ty se totiž vztahují výhradně na rozvoj, nikoliv opravy stávající dopravní sítě. Asfaltová vrstva je navíc nevyhovující kvůli vysokému zatížení, kterému bude povrch dálnice vystavený.
Jančura se chystá založit nadační fond, který bude financovat kontrolu nezákonných dohod při výstavbě silnic a dálnic. Fond by mohl vzniknout zhruba do měsíce a prostředky poskytne Student Agency. Jančura to uvedl na dnešní tiskové konferenci.
"Nezákonné praktiky dělají z našich dálnic nejdražší a zároveň nejméně kvalitní nově budované dálnice v Evropě. Totéž platí i o železničních koridorech. Cílem této aktivity bude i vynucování odpovědnosti za odstranění skrytých vad i u staveb již předaných," uvedl.
To je ta z a s r a n á EU !! Ty její podíly na stavbách jsou k blití a hlavně nepochopitelné !!! U nás v dědině je v poli bažinec, ale musí k němu vést 2 cesty a to nejméně za 2 - 3 mega !! Prostě ty co to v té unií řídí to musejí být magoři snad větší, než v tom našem kocourkocvě