Blesk pomohl: Matka dvou dětí málem zaplatila za podvodníka

Podvodník zneužil identitu Aleny Maternové z Rané na Lounsku. Prostřednictvím její SIM karty protelefonoval a prosázel tisíce. A matka dvou dětí to málem zaplatila. Až Blesk jí pomohl.
„Přestal mi fungovat mobil. Operátor mi doporučil výměnu SIM karty. Když mi po měsíci přišlo vyúčtování byla tam částka téměř šest tisíc,“ řekla Alena Maternová. Na vlastní pěst se pustila do pátrání a nestačila se divit.
„Zjistila jsem, že do jedné pobočky v Mostě přišel člověk a řekl, že ztratil telefon s mým číslem. Tamní pracovníci ho bez jakéhokoli ověření zablokovali a navíc mu vydali novou SIM kartu. Díky tomu stihl na můj paušál provolat a prosázet tisíce,“ popsala. Společně s manželem podvodníka vypátrali, v jedné ze sázkových kanceláří ho zadrželi a předali policii.
Nesmlouvavý operátor
Operátor ale přesto vyžadoval provolané peníze po paní Aleně. „Byli velmi nepříjemní. Reklamaci neuznali, hrozili mi exekucí, dokonce mi na týden zablokovali telefon,“ řekla. Situace se změnila, až když se o případ začal zajímat Blesk.
„Na dlužnou částku byl vystaven dobropis,“ uvedla mluvčí operátora Martina Kemrová. Podle ní vymáhací proces pokračoval, protože řešení reklamace ani probíhající šetření policie nemělo odkladný účinek na splacení vzniklého dluhu. „Chápeme ovšem, že pokud dojde ke zneužití osobních údajů, SIM karty apod., jde o velmi nepříjemnou situaci a ve většině případů za to zákazník nemůže. Proto jsme se tedy rozhodli nečekat na uzavření vyšetřování a vymáhání ukončit,“ dodala.
Všude je tolik podvodů a zlodějen až se člověku obrací žaludek ..... nejlepší je si koupit vlastní kartu a sám si kupovat kredit .....