Pátrání na lodi Costa Concordia: Hledá se ještě 17 lidí! Kde mohou být?

Autor: INT, zun - 
28. ledna 2012
17:57

Italští záchranáři se nevzdávají a horečně pátrají po posledních živých osobách, které by se na palubě lodi Costa Concordia mohly nacházet. Zbývá prohledat posledních devadesát kajut, které se nacházejí na vodní hladinou. 15 dní po ztroskotání vydala Concordia už 17. oběť, stejný počet se stále pohřešuje.

V plavidle, které má 17 palub by se ještě stále mohli nacházet přeživší. Záchranářům však práci komplikuje mnoho faktorů. Nejdůležitějším z nich je samotná rozloha lodi, ta odpovídá velikosti tří fotbalových hřišť. Záchranáři se však nevzdávají a pokračují ve své práci.

"Práce je komplikovaná a nebezpečná, do některých kajut jsme mohli nahlédnout jen s pomocí kamer. Protože je loď nakloněná na bok, blokuje vstup do kajut nábytek. Všechny dveře se navíc otevírají dovnitř, pátrání je tak velmi obtížné," řekl šéf záchranářů Cosimo Pulito. Podle něj by cestující mohli v kajutách přežít díky zásobě tekutin v minibaru.

Záchranáři s pomocí hasičů za poslední dva dny prohledali 310 kabin. Zbývá jich posledních 90. Pokud se v nich do neděle nenajdou nějací přeživší, bude to znamenat, že se na palubě již živí lidé nenacházejí.

Provozovatel ztroskotané lodi, firma Costa Crociére nabídla každému, kdo neštěstí přežil 11 000 eur. Mnoho poškozených s vyrovnáním nesouhlasí a hodlají na firmu podat žalobu. Na psychiku některých pasažérů, obzvlášť dětí, měla nehoda katastrofální dopady.

Podívejte se, kde všude už záchranáři pátrali a kde by ještě mohl být někdo živý:

1. Záď - Většinu ze 17 mrtvých našli potápěči právě tady, oběti na sobě měli večerní šaty.
2. Vnitřní kajuty - Záchranářům zbývá prohledat 90 kajut na palubách 6 až 9. Ty se nacházejí nad vodní hladinou, mohli by tam tedy být ještě živí.
3. Strojovna - Pro potápěče je naprosto nemožné se do ní dostat. Pokud se v ní nacházejí mrtví, bude je možné vyprostit až po vyzvednutí lodi.
4. Paluby 1 a 2 - Zde je ještě 400 dosud neprobádaných kajut, nacházejí se však pod vodou. Naděje, že by v nich někdo přežil ve případné vzduchové kapse, jsou téměř nulové.
5. Kino - Přestože bylo třípatrové kino Athene hojně navštěvované, nenašli v něm potápěči žádné oběti.
6. Kapitánský můstek - Odtud řídil kapitán Francesco Schettino celé plavidlo. Z lodi však zbaběle utekl mezi prvními.

[16:09:52] Lucie Sulcova: 1. Záď - Většinu ze 17 mrtvých našli potápěči právě tady, oběti na sobě měli večerní šaty.

2. Vnitřní kajuty - Záchranářům zbývá prohledat 90 kajut na palubách 6 až 9. Ty se nacházejí nad vodní hladinou, mohli by tam tedy být ještě živí.

3. Strojovna - Pro potápěče je naprosto nemožné se do ní dostat. Pokud se v ní nacházejí mrtví, bude je možné vyprostit až po vyzvednutí lodi.

4. Paluby 1 a 2 - Zde je ještě 400 dosud neprobádaných kajut, nacházejí se však pod vodou. Naděje, že by v nich někdo přežil ve případné vzduchové kapse, jsou téměř nulové.

5. Kino - Přestože bylo třípatrové kino Athene hojně navštěvované, nenašli v něm potápěči žádné oběti.

6. Kapitánský můstek - Odtud řídil kapitán Francesco Schettino celé plavidlo. Z lodi však zbaběle utekl mezi prvními.

nbvcx007 ( 29. ledna 2012 07:06 )

A zase je v textu hrubka.

hofihofi ( 28. ledna 2012 23:04 )

Ono je otazka zda jsou vubec v lodi. Nekteri muzou byt i mimo lod, pri te panice, navic tam maji takovy binec v dokladech, ze nikdo nevi, kolik tam vlastne bylo lidi, a kolik nacerno. Na takovy maler je zazrak tak male mnozstvi mrtvych. Byz u pobrezi.

adorator ( 28. ledna 2012 20:18 )

jinak taky dobrý způsob jak zmizet. Napadlo mě to např. u toho otce s dcerou, kterou si od bývalé manželky půjčil a plavil se s ní na lodi. Pokud by teď zmizel má konec dohadů s bejvalkou.

marmat ( 28. ledna 2012 19:17 )

ZATÍM JSTE TAM JEN VY S ÚROVNÍ PŘÍSPĚVKŮ !!!

azorek ( 28. ledna 2012 18:38 )

Snad záchranáře už na začátku napadlo bušit kladivem do lodi a citlivými senzory "poslouchat" ,zda se někdo přeživší v lodi stejným způsobem ozve jim.Po tolika dnech v zatopené kajutě by už z posledních sil nikdo nedokázal odpovídat.

Zobrazit celou diskusi