Schettino přesvědčoval krizového manažera, aby o nehodě lhal
Hýří sebevědomím a mluví o sobě jako hrdinovi a profesionálovi. Přitom se ale všemožně snažil zakrýt okolnosti, za kterých narazil s lodí Costa Concordia do skalisek u ostrova Giglio. Krizového manažera společnosti dokonce prosil, aby lhal a řekl, že k výpadku proudu došlo před nárazem.
Když kapitán Francesco Schettino narazil s lodí do skály u italského ostrova Giglio, byl si pravděpodobně velmi dobře vědom, že na vině je především on. Proto také nařídil posádce, aby před cestujícími mluvila pouze o výpadku proudu a stejnou informaci pak předal i pobřežní stráži v přístavu.
Záznamy z lodi však ukázaly, že nejprve došlo k nárazu, pak voda zaplavila motory a následkem toho došlo k výpadku proudu. Ze lži však zbabělého kapitána usvědčil i jeho kolega.
Krizový manažer, Roberto Ferrarini, který měl osudnou noc službu na dispečinku společnosti Costa Cruises u soudu vypověděl, že ho Schettino žádal, aby ho kryl a řekl úřadům, že nejprve došlo k výpadku, který vedl ke ztrátě rychlosti, a to pak způsobilo, že loď byla neovladatelná. "To jsem striktně odmítl a řekl jsem mu, ať jasně řekně, co se stalo," vypověděl.
17 telefonátů a spousta lží
K prvnímu z celkového počtu 17 telefonátů Ferrariniho s můstkem došlo ve 21.57, tedy 15 minut po nárazu. Schettino prý řekl, že loď narazila do skály, ale zatopena je pouze jedna z komor, která byla izolována, a loď je schopna plavby.
Během následující půl hodiny se manažer spojil s lodí ještě několikrát. Kapitán mu řekl, že se loď sice trochu naklání, ale nemají žádné problémy. Mluvil prý jasně a klidně.
"Ve 22.35 bylo ale všechno úplně jinak. Řekl, že dal pokyn k opuštění lodi. Byl jsem hrozně překvapený a v šoku. Myslím, že celou situaci kapitán velmi podcenil," řekl soudu Ferrarini.
..tss a jeho známí by mu nejradši dali metál za statečnost.
Je to prolhaná sketa, chtěl si zachránit hřbet za každou cenu.