Kroupy v Praze: Tisíce aut jsou zničené!

Autor: Veronika Pukačová, Kateřina Kycltová, Veronika Tardonová, rvs - 
17. srpna 2010
17:21

Škody, které způsobila nedělní bouřka v Praze a Středočeském kraji, jsou mnohem větší, než se čekalo. Kroupy, často až velikosti golfového míčku, poničily ne desítky, jak se původně odhadovalo, ale tisíce aut. Přibližně třetina škod na karoseriích, které řidiči po víkendu nahlásili na pojišťovnách, je totální – tato auta jsou tak zničená, že už se je nevyplatí opravovat!

Pražané se shodují, že takovou bouřku jako v noci z neděle na pondělí ještě nezažili. „Jel jsem domů z Krkonoš a už z dálky jsem viděl, že se na Prahu něco žene. Dojel jsem domů a sotva jsem za sebou zavřel dveře, tak se to spustilo,“ vypráví Miroslav Procházka z Prahy 4. „Ty kroupy měly tak tři a půl centimetru a vypadaly jako malá UFO. Mám je schovaný v lednici,“ dodává Procházka. Na jeho auto během vichřice přilétl kontejner!

Další, komu kroupy napáchaly velké škody je například Lucie Jurčáková, také z Prahy 4. Právě městkou částí Praha 4 se totiž přehnala vichřice v největší síle. „Mám ďolíčky od krup téměř po celém autě. Je to můj miláček, takže mě to moc mrzí,“ řekla Blesku Lucie.

Co dělat, aby pojišťovna zaplatila škodu?

Většina lidí, kterým vichřice poničila auta si pokládá jedinou otázku. Kdy nám škodu zaplatí pojišťovna? Běžné „povinné ručení“ se totiž na záplavy použít nedá. „Existují však dvě pojišťovny - Kooperativa a UNIQA, které nabízejí speciální připojištění pro případ živelných událostí“, říká Pavel Ronovský ze serveru Top-pojisteni.cz.

Pokud však máte uzavřeno havarijní pojištění, nemusíte nic řešit. To vám totiž všechny živelné katastrofy pokryje. A jak postupovat při správné likvidaci škody? Nafoťte si poškozené vozidlo, abyste mohli prokázat míru poničení kroupami. Pak kontaktujte svou pojišťovnu.

Je-li škoda menší, budou se řešit náklady na opravu. Pokud je karoserie zničená tak, že se již nevyplatí ji opravovat (například v případě, že se jedná o starší auto), bude se jednat o tzv. totální škodu. V tom případě znalec pojišťovny vyčíslí cenu, za kterou bylo vozidlo prodejné před poškozením, od které se odečte hodnota tzv. použitelných zbytků.

Autoservisy praskají ve švech

V servisech mají po nedělním krupobití napilno. „Nezastavíme se. Dát auto do kupy dá opravdu práci. Je potřeba ho odstrojit, vyklepat, překytovat a nalakovat,“ popsal Blesku Petr Mach z autoservisu BOMA v Mstěticích u Prahy.

Podle něj ale ani tohle nevydrží na pořád. „Jelikož střecha nebo kapota jsou velké plochy, tak ty samozřejmě pracují a do roka začnou praskat. Do prasklin zateče a díl zrezaví. Proto doporučuji raději úplnou výměnu,“ dodal.

Ceny oprav se prý pohybují až do sta tisíc. Proto se mnohdy raději vyplatí vypsat na pojišťovně totální škodu. Oprava by totiž mnohdy stála stejně jako celé auto. Problém s opraveným autem můžete mít také při prodeji. Nikomu už totiž nevysvětlíte, že opravený lak na autě neznamená, že vůz byl bouraný, ale jen padaly kroupy.

momo01 ( 17. srpna 2010 18:28 )

Patrne jsou povetrnostni anomalie posledni doby vysledkem americkeho projektu HAARP, jehoz soucasti jsou i nase 2 radary Brdy a Skalka. http://alles-schallundrauch.blogspot.com/2010/08/raketenabwehrsystem-verursacht.html : O(

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud