Úterý 23. dubna 2024
Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří
Zataženo, déšť 7°C

Podvody s prošlým jídlem: Hrůzné zkušenosti čtenářů

Tuto zkaženou slaninu nafotil Martin v prodejně v Liptove, kde byl na brigádě
 (Autor: tip)
Autor: red - 
11. března 2010
12:00

Slovenský skandál zkaženého masa, které museli brigádníci marinovat, aby ho obchod mohl nabízet za čerstvé, spustil vlnu reakcí. Také čtenáři Blesk.cz se mnohokrát přesvědčili, že to, co kupují s platným datem trvanlivosti, může leckdy být puchem zavánějící ležák.

Je to byznys. Řetězec chce co nejvíce prodat. Co ale dělat, když zboží nejde tak dobře na odbyt, jak by bylo potřeba, a doba životnosti se krátí? Jen tak vyhodit spoustu zásob by znamenalo velké ztráty. Slovenská Billa to řešila šokujícím způsobem. Podle zpovědi brigádníka, který v Bille pracoval, museli zaměstnanci maso nakládat do marinády. Dá si někdo čínu pěti barev?

Slovenská Billa však tato obvinění popřela s tím, že byly použity nepravdivé informace a výsledky kontrol slovenské Státní veterinární a potravinové správy, nebyly správně interpretovány.

Finty prodejců

V diskuzi na Blesk.cz anonymně zareagoval jeden ze stávajících zaměstnanců Billy. Pochopitelně nechtěl prozradit svou totožnost ani místo působení. Čtěte jeho svědectví:

"Dělám řezníka v Bille. Neřeknu kde, kvůli tomu, že práci potřebuju a nerad bych o ni přišel. Je pravda, že kladou na nás tak vysoké nároky, že člověku nic jiného nezbejvá. Staré maso určitě nemarinuju ani dále neprodávám, ale minimálně čerstvé maso jednou přebalím. Musíme to dělat, teda do včerejška jsme museli. Je to hrozný na psychiku zaměstnanců a vedení nemá vůbec žádné chování. S věčným vyhrožováním "máte velkej odpis, hold nebudete mít prémie" co máme dělat? Jejich přístup a tlak na lidi je katastrofální. Každý den má každý zaměstnanec strach kdo přijde, komu co se nebude líbit. Je to fakt hrozný, kdyby byla práce jinde pro mě jako řezníka za stejný peníze, tak neváhám a jdu. Než dělat špínu pro Billu. Ale jsem člověk, takže já spoustu vyhodím, ale taky spoustu porušuju, ale to je na příkaz vedení!"

Jiná čtenářka popsala zkušenost svých kamarádek z bývalé Delvity, dnes Billy:

"Děvčata, která tehdy neměla práci chodila na noční brigády do Delvity. Strhávaly staré nálepky na tvrdých sýrech a masných výrobcích a dávaly nové etikety. "

Podobně hrozivá je zkušenost další čtenářky:
"Jsem bývalý zaměstnanec Billy, konkrétně v Karlových Varech. To, co tady je napsáno od ostatních uživatelů s negativními zkušenostmi se plně ztotožňuji. Pracovala jsem v oddělení lahůdek. Párky, klobásy s prošlou záruční lhůtou a "nečerstvým" vzhledem jsme museli namáčet do studené vody, potírat olejem, aby působily na zákazníky opačným dojmem. Krájené sýry na "platíčka" se zárukou 48 hodin jsme po skončení "přebalovaly" s další lhůtou záruky a pokud tam byla plíseň? Odkrojila se a prodávaly se sýry dál. Byla - li hlášena kontrola ( ČOI apod. ) zboží po záruce se hodilo do nádoby k likvidaci. Po odejití kontroly se dál muselo prodávat. Pečivo se nevyhazovalo, staré se jen "rozpeklo" a opět prodávalo jako čerstvé. Ano i kuřata s prošlou záruční  lhůtou se grilovala a vnucovala zákazníkům, nemluvě o špatném chování vedení k zaměstnancům."

A jak na tyto příspěvky reagovala Billa?

„Obcházení končícího data spotřeby je vyloučeno. V celém řetězci filiálek BILLA, jak v České republice, tak i v ostatních zemích, je nastaven několikastupňový denní systém kontroly kvality a čerstvosti prodávaných artiklů, včetně dat spotřeby. Kontroly jsou zaznamenávány v interní dokumentaci firmy, jako prioritní pracovní povinnost,“ píše se ve vyjádření řetězce pro Blesk.cz

„V úseku lahůdek při prodeji krájeného sortimentu v pultovém prodeji je po celou dobu prodeje vždy k dispozici originální etiketa výrobku s datem spotřeby. Na všech prodejnách jsou průběžně odebírány vzorky prodávaného sortimentu k vyšetření do nezávislé akreditované laboratoře. V rámci interních ani státních kontrol nebyly zjištěny kvalitativní vady kontroly dat spotřeby a kvality takového rozsahu.

Pokud si i přes veškeré kontroly zákazník není jist kvalitou právě zakoupeného výrobku, je vždy nejlepší reklamovat jej co nejdříve a přímo na prodejně, kde byl zakoupen. Reklamace tak má největší šanci být vyřešena ke spokojenosti zákazníka.“

mrum ( 13. března 2010 23:45 )

Lzes. Slipka tam nikdy nevidela kohouta, takze kure ve vajicku vylouceno. Dostuduj biologii, nez zacnes zvanit.

mrum ( 13. března 2010 23:36 )

To si nepomůžeš: kakao z delvity (české granko) a bylo v něm červů... A jakejch! A nepřej si vědět, z čeho a jak se někt. veg. věci delaj.

zirafa ( 13. března 2010 20:27 )

ti týpci byli fakt výživný, hlavně ten tlusťoch s řetězama na krku! a když jsem viděla ten bordel v kuchyni, tak mi málem zaskočilo sousto, co jsem zrovna žvejkala.... se divím, že je Poltreich nezmydlil válečkem na nudle!

manolla1 ( 13. března 2010 15:26 )

Z toho, co tady čtu, je mi na zblití . V mém pokročilém věku, se dám na vegetariánskou stravu - na 100%. V Bille ( ale i v jiných supermarketech ), už nikdy nekoupím - jak balený sýr - tak maso, natož párky !!!!!!

mash ( 12. března 2010 10:45 )

To asi máte pravdu. Když jsem se rozčílen, po téměř 20-ti minutovém čekání ve frontě na pokladnu v Bille ptal, proč jsou z 6-ti pokladen otevřeny jen tři, když je tu taková fronta a pokladní (evidentně se špatou náladou, což se ani nedivím) mi řekla, že za takových podmínek a hlavně za takové peníze sem nikdo pracovat moc nechce...

Zobrazit celou diskusi