Překvapení: Dálnice D1 do Ostravy nevede! Alespoň ne celá!
Blesk otestoval, jak se jede po nové dálnici z Prahy do Ostravy, jejíž poslední dva úseky byly s velkou slávou otevřeny ve středu. Jenže to má háček! Po D1 se do Ostravy nedostanete. Skončíte v polích u Kroměříže...
Vyjeli jsme z Prahy po desáté hodině dopoledne. První komplikace je na 39. km, kde leží tirák ve stráni. Kvůli překládce zboží, které vezl, museli silničáři uzavřít jeden pruh. Je ale dopoledne a žádná kolona nevzniká. Jedeme už bezmála dvě hodiny a je čas na malou zastávku. Provozovatelé benzinek dobře vědí, že na D1 je to bezva byznys. Pump je tu opravdu hodně. Jen mezi nultým a 287. kilometrem směrem na Brno je jich 19. V každé se můžete občerstvit a dojít si na toaletu.
Pokud byste čekali, že už od Prahy vás bude navigovat cedule s nápisem Ostrava, tak na to zapomeňte. První se objeví až těsně před Brnem. Jsme zvědaví, jaká nová dálnice bude. Čeká nás pěkný rovný černý asfalt, nebo slepené betony, na kterých to pěkně drkotá?
Jenže ouha. U Vyškova se nás zmocňuje mírná panika. Máme jet na Ostravu podle ukazatele, který nás svede z dálnice na rychlostní komunikaci, nebo pokračovat po D1 a věřit, že dálnice opravdu spojila Prahu a Ostravu, jen se to tady ještě nestihlo vyznačit? Dálnice D1 končí na 260. kilometru u Kroměříže. V rychlosti 130 km/h není moc času na rozmýšlení, jedeme prostě dál po D1! Podle směrovek nyní míříme na Kroměříž a Zlín. „Zapomněli to tam dopsat,“ utěšujeme se. Ale zhruba za 20 minut vidíme, že nezapomněli. Tudy se totiž na Ostravu nejede.
Pokorně se vracíme k Vyškovu, kde sjíždíme z D1 na rychlostní silnici R46 směrem na Olomouc. Tady čeká zatím největší stavební problém. Auta jezdí jen po jedné straně silnice a mezi 30. a 33. km R46 jsme se popojížděním zdrželi téměř 30 minut. V Olomouci se R46 změní v R35 a u Lipníku nad Bečvou zase plynule přejde v dálnici D1. Konečně projedeme ty nové úseky D1 u Bělotína a u Bílovce! Těsně před třetí hodinou jsme na 311. km u Bělotína. Auta jsou svedena do dvou pruhů a jedou pouze po jedné straně dálnice. Ta druhá je zatím ve výstavbě a ještě dlouho bude. Bohužel tu není žádná krajnice, kam může auto v případě nutné potřeby zajet. Stačí malá porucha a vznikne tady špunt. Nedomyšlený je i nájezd na dálnici na 330. km, kde auta jedoucí od Fulneku mají »stopku« a mohou jen doufat, že je někdo z aut na dálnici pustí před sebe. Auta tu totiž jedou pomalu a jsou na sobě nalepená téměř bez mezery. A pozor! Na nových úsecích ještě není žádná benzinka.
V 15.25 dojíždíme k Ostravě. Byla to štreka! A rozhodně netrvá 165 minut, jak silničáři slibovali! I po odečtení nechtěné zajížďky ke Kroměříži a zastávky na občerstvení trvala cesta Praha – Ostrava přes pět hodin! Cesta zpět z Ostravy do Prahy kvůli bezproblémovému průjezdu trvala tři a třičtvrtě hodiny.
Zajímavosti cestou:
Trasa Praha – Brno – Vyškov – Olomouc – Ostrava
* 21 benzinek
* 6 motorestů nebo bufetů, 2 fast foody
Trasa – Ostrava – Olomouc – Vyškov – Brno - Praha
* 20 benzinek
* 6 motorestů nebo bufetů a 1 fast food
Jak dlouho se jede do Ostravy?
Podle silničářů: 165 minut
Podle Blesku: 300 minut
Koho to napadlo, jezdit do Ostravy přes Brnó, šak to měli postavit normálně Kolín Pardubice a rovno né? To se zase chtěl někdo napakovat