České dráhy: Bonbony za 40 tisíc!
Ekonomice se nedaří, lidé mají zase hlouběji do kapsy, jen naše drahé České dráhy si žijí! Občas zdraží jízdné, občas si dojdou pro dotaci a ono to funguje. Dokonce tak, že si šéfové mohou dovolit takové věci, jako 30 svíček za 13 tisíc, půjčovné za filmy, nebo pronájem vrtulníku.
Podobných položek, nad kterými lze pochybovat, je ve výčtu marketingových výdajů Českých drah za rok 2008 mnoho. Blesk České dráhy vyzval, aby některé podivné výdaje vysvětlily…
Kde dráhy umí ušetřit, jsou plesy. Tam si vystačí se 14 tisíci za občerstvení
● Výroba 1000 ks plakátů za 500 000 Kč
Plakát za 500 korun, to tisknul Krejčíř?
ČD: „Obvyklá cena. Jde o samolepicí fólie do exteriéru cca 80x120 cm s dlouhodobou životností, které se lepí na telefonní budky.“
● Pronájem vrtulníku za 196 670 Kč
Tryskáč by byl rychlejší! Tak létají borci!
ČD: „Vrtulník jsme použili při tragické nehodě ve Studénce, kde spadl most před projíždějící vlak a došlo k úmrtí několika našich cestujících.“
● Reklamní bonbony za skoro 40 tisíc
Kdo cucá, nezlobí? A leccos přehlédne?
ČD: „Jednalo se o 10 kg bonbonů, 70 kg lízátek ve tvaru výpravky a 3000 sáčků cukrovinek, které rozdáváme dětem při preventivních akcích v rámci našeho Junior programu.“
● 30 ks svíček za 12 758 Kč
Nezdálo se to papežovi málo?
ČD: Šlo o parfémované svíčky určené k dalšímu prodeji v rámci projektu pro business klientelu Bohemian Train.
● Vstupenky na NHL za 154 800 Kč
A co si takhle přečíst nějakou knížku?
ČD: „Vstupenky byly určeny pro všechny obchodní partnery.“
● Tři prodlužovací kabely 10 250 Kč
Nejdražší prodlužovačky v republice…
ČD: „Jde o prodlužovací bubny 380 V o délce 25 m plus redukce z 5. zásuvky na 4. zásuvku. Tento elektroinstalační materiál slouží v Kinematovlaku trvale a jeho cena je obvyklá.“
● Půjčovné Bontonfilm za 8000 Kč
Na co pěkného se díváte? Hekající mašinky?
ČD: „Jde většinou o pohádky a dětské filmy určené pro Kinematovlak.“
● Jen 14 tisíc za občerstvení na reprezentačním plese železničářů
Co hosté za takovou sumu dostali, sifon?
ČD: „Občerstvení nebývá nijak honosné, volně je k dispozici jen minerálka nebo welcome drink.“
● Maskot ČD slon Elfík za 22 300 Kč
Spíš byste potřebovali King-Konga!
ČD: „Maskota používáme při preventivních a výchovných akcích pro děti nebo rodiče s dětmi.“
● Analýzy zpravodajství za 876 tisíc nebo mediální analýza vlakové nehody ve Studénce za 470 tisíc
Zkoušeli jste si v půl osmé pustit zprávy?
ČD: „V případě mimořádných událostí, jako byla Studénka, nám mediální analýza slouží k přípravě krizového komunikačního plánu, abychom v podobných situacích dokázali co nejefektivněji informovat veřejnost.“
která by si dala do svého programu jediný bod a to, že zlikviduje a nechá zavřít současně vedení českých drah, tak vyhraje volby !