Cena limuzíny pro šéfa ztrátového podniku se tak vyšplhala na neuvěřitelných 3 633 400 korun!

„Nejde o žádnou zhýralost. Generální ředitel musí dostatečně reprezentovat,“ reagoval mluvčí drah Petr Šťáhlavský, když se Blesk po informacích o Žaludově audině před časem pídil. Tehdy se cena jeho vozu odhadovala na dva miliony.


338817:gallery:true:true

Na co si Petr Žaluda u svého vozu potrpí?


Teď se ale Blesku do rukou dostala faktura za vůz, ze které zhýralost a snobská nadutost přímo čiší. Proto se cena audiny vyšplhala na 4 miliony, z nichž ale dráhy dostaly jako dobří VIP zákazníci téměř půl milionu slevu.

„Kvůli úsporám musely odejít stovky lidí. Aby měl pan Žaluda stolek, odešla pokladní. Ovšem ta má pro nás mnohem větší cenu, než stolek. A masážní sedačky? To už je několik průvodčích,“ popisuje úspory v režii drah dobře informovaný zdroj.

Slabost pro značku Audi Žaluda má, stejný vůz totiž používal jako šéf společnosti Axa. To ovšem řídil úspěšnou soukromou firmu a na pohodlné posezení v kožených sedačkách se mu skládali dobrovolně ti, kteří se u Axy dali pojistit. Na jeho novou audinu vybavenou téměř vším nadstandardem, který je možný, mu ovšem přispěli všichni z daní.

A nemuseli to být ani cestující, kteří si ve vlacích sedají na úplně jiné »humusové« sedačky než Žaluda.


Ztráty ČD v osobní dopravě

2000 - 6,1 miliardy Kč
2001 - 5,3 miliardy Kč
2002 - 6,6 miliardy Kč
2003 - 3,1 miliardy Kč
2004 - 2,9 miliardy Kč
2005 - 3,0 miliardy Kč
2006 - 3,3 miliardy Kč
2007 - 2,8 miliardy Kč
2008 - 4,0 miliardy Kč

Pozn.: ztráta po započtení peněz, které dráhy dostávají od kraje a státu.