Italská firma Aviointeriors vyrábí, jak název napovídá, interiéry letadel. Už pár desítek let a má stovky zaměstnanců, takže její design SkyRider není jen fantasmagorií obzvláště kreativního návrháře. Designéři spočítali, že sedlo zabere méně místa než sedadlo, až o čtvrtinu (místo průměrných 79 cm zhruba 58). Podobně jako v sedle koně spočívá váha cestujícího nejen na zadnici, ale i na nohách; kolena se navíc dotýkají opěradla předchozí řady. Pro zaoceánské lety nic moc, ale Aviointeriors ujišťuje, že kovbojové v takové pozici vydrží pohodlně osmihodinovou pracovní šichtu, tak proč by takový kompromis neudělal při dvou, tříhodinovém letu dovolenkář dbající na cenu. Polohovací opěradlo na takový let není nezbytné, skládací stolek a kapsu na věci však SkyRider neobětuje.
„Sedím jako v sedle na kole, záda narovnaná, nohy se tak tak vejdou do prostoru přede mnou,“ popsala reportérka CNN Francesca Streetová zkušenost z předloňského veletrhu. „Není to tak nepohodlné, jak byste možná čekali – ale vzhledem k mým nízkým očekáváním to zase tolik neznamená. Navíc to nevypadá vhodně pro lidi různých postav; jste-li malí nebo vysocí, bude to nepohodlné a bolestivé.“
Gaetano Perugini z Aviointeriors prohlašuje, že cílem není narvat do letadla jako do „dobytčáku“ tolik šetřílků, kolik se jen vejde. „Nechceme to kabiny rvát tisíce lidí, chceme nabídnout konfiguraci několika tříd, což je dnes nemožné, chcete-li dosáhnout maximální kapacity,“ vysvětloval pro CNN. „Čili ve stejné kabině budete mít klasickou economy, premium economy nebo business class, a také ultrazákladní economy – což je inovace pro aerolinky i pro cestující.“
Firma už nabídla třetí verzi designu, přesto stále hledá zákazníky. Mimo jiné i proto, že oba přední výrobci dopravních letadel, Airbus i Boeing, zatím nepočítají s méně než 71 cm na sedadlo. „Jakmile za námi bude stát silný zákazník, můžeme s Boeingem či Airbusem jednat a vysvětlit to," věří Perugini.
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.