Pondělí 8. březen 2021
Svátek slaví Gabriela, zítra Františka
Oblačno, sněžení 4°C

Brexit zkomplikoval nakupování oblečení v Británii: E-shopy neberou zpět objednávky z EU

Autor: ČTK - 
23. ledna 2021
08:25

Mnozí britští prodejci oblečení odmítají přebírat zboží, které jim vracejí zákazníci z Evropské unie. Po brexitu se výrazně zvýšily náklady na dopravu, takže je pro ně nakonec levnější a jednodušší zboží buď odepsat, „nebo případně rovnou spálit“. S odkazem na šéfa britské módní a textilní asociace Adama Mansella o tom na svém webu píše zpravodajská stanice BBC.

Zákazníci z EU posílají podle společnosti Statista zpět až třetinu zboží zakoupeného v Británii. Firmy v takovém případě musejí vyplnit celní formuláře a zaplatit dovozní clo.

Nepříjemného překvapení se od 1. ledna dočkali i sami evropští klienti. Někteří dostali k objednávce zboží z Británie zároveň fakturu od celního úřadu. A podobně jsou na tom Britové, kteří touží po zboží z Evropské unie.

Jednou nich se stala i 26letá Londýňanka Ellie Huddlestonová, která nejen že na zboží kvůli celním průtahům čekala o dva týdny déle, ale měla za kabát v ceně 200 liber (5871 Kč) zaplatit kurýrní službě UPS ještě dalších 82 liber (2407 Kč) a přepravci DPD za blůzy v ceně 180 liber dalších 58 liber. Přepravní společnosti poplatky vybírají na nařízení britské vlády, před 1. lednem se ještě zboží z EU doručovalo bez nich.

„Nevěděla jsem ani, kdy zásilky přijdou - a tak jsem je obě poslala zpátky a poplatky nezaplatila. V dohledné době už si z Evropy nic neobjednám,“ citovala Huddlestonovou BBC.

Celní poplatky hradí zákazník, ne prodejce. Ten tak často ani neví, jak vysoký bude poplatek, který zaplatí jeho britský zákazník. Prodejci v Británii i v EU se novým pravidlům teprve učí přizpůsobovat, píše BBC.

Video Britský velvyslanec v Praze Nick Archer pro Blesk Zprávy: Proč ambasáda zmodrala a zezelenala - Martin Valeš, Lukáš Červený

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Další videa