Poláci „ukradli“ Prahu i Slovensko. Zpackaná kampaň na instagramu přitom stojí přes 100 milionů

18. září 2019
08:43

Polsko si najalo americkou reklamní agenturu, která jeho krásy propagovala prostřednictvím fotografií z Prahy nebo ze slovenských hor. Polská národní nadace, do níž peníze vložily největší státní firmy, agentuře White House Writers Group (WHWG) zaplatila podle polského portálu onet.pl 5,5 milionu dolarů (128,7 milionu korun). Příspěvky o Polsku, které firma zveřejňuje na sociálních sítích, navíc prakticky nikdo nesleduje. Snímek „Polska“ už z jejich účtu zmizel.

„Velikonoční západ slunce v Polsku“, stálo u snímku z loňského jara, o který se z pověření Polské národní nadace stará americká agentura. Snímek po obsáhlých stížnostech zmizel. Na profilu se ale našel ještě jeden pozůstatek zfušované práce. 

Lidé si u příspěvku stěžují, že se nejedná o pohled na polské krásyLidé si u příspěvku stěžují, že se nejedná o pohled na polské krásy | Instagram/heartofpoland

Když tato firma světovou veřejnost informovala o úspěších polského skokana na lyžích Kamila Stocha, doprovodila svůj příspěvek fotografií akrobatického lyžaře. Na túru do polských hor láká snímek, který podle polských médií pochází ze slovenské části Západních Tater.

Polská národní nadace vznikla v roce 2016, tedy už v době, kdy byla u moci současná vláda národně-konzervativního Práva a spravedlnosti (PiS). Oficiálně měla zlepšit renomé Polska v zahraničí, ale neoficiálně je podle onet.pl jejím cílem přesvědčovat o kvalitách reforem zaváděných vládou PiS, které bývají v zahraničí považovány za kontroverzní. Jde třeba o změny v justici.

Agentura WHWG ve výroční zprávě pro americké úřady uvádí, že v rámci smlouvy s polskou nadací se stará o propagaci Polska na internetu. Podle onet.pl ale její příspěvky na twitteru sleduje okolo 6000 lidí, na videa na kanálu youtube se téměř nikdo nedívá a profil heartofpoland na instagramu sleduje asi 50 uživatelů této sociální sítě.

Na domácí scéně Polská národní nadace vzbudila před dvěma lety kontroverze kampaní nazvanou Spravedlivé soudy, která hájila reformy justice prosazované Právem a spravedlností, jež výrazně posílily vliv politiků na soudnictví. V celém Polsku se tehdy objevily černobílé billboardy, které uváděly příklady údajných chyb soudů a útočily na soudce.

Sledujte pořady Blesk Zpráv

Epicentrum S prezidentem v Lánech Ptám se, pane premiére

Redakce Blesk Zpráv pro vás každý týden od pondělí do čtvrtka připravuje pořad Epicentrum s rozhovory na aktuální témata. Kromě toho vám pravidelně přinášíme názory prezidenta Miloše Zeman v pořadu S prezidentem v Lánech a zpovídáme i premiéra Andreje Babiše.

gabreta ( 18. září 2019 11:42 )

Jestli Poláci ukradli Prahu, doufám, že i s Pirátama, tak to je dobrá zpráva pro zbytek republiky!!

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud