Pátek 29. března 2024
Dnes je Velký pátek / Taťána, zítra Arnošt
Oblačno 18°C

Letadlo s Merkelovou muselo nouzově přistát. Došlo k nebezpečné poruše

Autor: base, ČTK - 
30. listopadu 2018
08:57

Letadlu, jímž ve čtvrtek cestovala německá kancléřka Angela Merkelová na summit největších ekonomik světa G20 do Buenos Aires, přestal zcela fungovat komunikační systém. S odvoláním na nejmenovaný armádní zdroj o tom v pátek informoval web Spiegel Online. Německá delegace musela cestu kvůli technické závadě přerušit. Nyní by ale kancléřka už měla být na cestě do Madridu, odkud by měla odletět v 9:00 SEČ do Buenos Aires běžným linkovým letem. 

Německá delegace, ve které byl kromě Merkelové také vicekancléř a ministr financí Olaf Scholz, vyrazila na cestu do Buenos Aires ve čtvrtek večer z Berlína. Zhruba po hodině se ale vládní letadlo muselo nad Nizozemskem obrátit a vrátit se na letiště u Kolína nad Rýnem.

Airbusu pojmenovaném po někdejším kancléři Konradu Adenauerovi přestal zcela fungovat komunikační systém, což je v letecké dopravě považováno za velmi vzácnou a nebezpečnou situaci, uvedl web Spiegel Online. Piloti se proto rozhodli cestu do Jižní Ameriky přerušit a vrátit se zpět do Německa. Nouzové přistání na letištích v Amsterodamu či Londýně nebylo podle německého zpravodajského webu kvůli nefunkčnímu systému možné. Nakonec se pilotům podařilo spojit se řízením letového provozu satelitním telefonem a naplánovat přistání na letišti mezi Kolínem nad Rýnem a Bonnem.

Podle webu Spiegel Online byla situace tak vážná, že o ní byla okamžitě po výpadku komunikačního systému letadla informována i ministryně obrany Ursula von der Leyenová.

Že nebyla technická závada na vládním speciálu nijak zanedbatelná, potvrdila i samotná kancléřka. „Byla to vážná porucha,“ řekla v pátek brzy ráno novinářům v Bonnu, kde strávila noc na hotelu. Zároveň vyzdvihla výkon posádky airbusu a velení „nejzkušenějšího kapitána“ vládní letky.

Nyní už by měla být kancléřka na cestě do Madridu, odkud by měla v 9:00 SEČ odletět linkovým letem do Buenos Aires. Spolu s ní se na cestu vydala jen malá část původní delegace.

Let z Madridu do argentinské metropole trvá téměř 13 hodin, kancléřka proto dnes nestihne plánovaná bilaterální jednání včetně těch s americkým prezidentem Donaldem Trumpem a čínskou hlavou státu Si Ťin-pchingem. Zda bude možné tato setkání odložit na sobotu, zatím není jasné. Společnou večeři prezidentů a premiérů zemí G20 by Merkelová stihnout měla.

DPA připomněla, že se nejedná zdaleka o první problém vládní letky. Před pár dny měl problémy s letadlem na své cestě po Africe také německý prezident Frank-Walter Steinmeier. Už na konci letošního června nemohl prezident kvůli závadě na stroji včas vyrazit na cestu do Běloruska. Problémy ale mělo v polovině října i samotné letadlo Konrad Adenauer. Vicekancléř Olaf Scholz se kvůli hlodavcům, kteří stroj poškodili, musel z Indonésie vracet běžným linkovým letem.

Aktuální dění

 

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome

Válka na Ukrajině:ONLINE dění na Ukrajině

petrw ( 1. prosince 2018 08:10 )

jééééé skoda deti by zadne po nezustaly

axana ( 30. listopadu 2018 13:52 )

Rozdat padáky pro piloty a posádku. Jinak nic a modlit se

vihor ( 30. listopadu 2018 11:41 )

Problém bude spíš v nějakém kulturním nedorozumění. Německé státní podniky musí v podstatě povinně přijímat integranty. Předletovou kontrolu nejspíš prováděl inženýr Muhammad, který vystudoval leteckou elektrotechniku v Afghánistánu, a tam je to učili asi zapojovat takhle. Možná doteď nechápe, proč je jeho zaměstnavatel naštvaný, když ta komunikační aparatura vybouchla přesně po hodině letu, jak to dle svých nejlepších znalostí ze školy správně zapojil...

dragomira ( 30. listopadu 2018 11:17 )

Bohužel to dopadlo špatně... Chytremu to dojde...

vihor ( 30. listopadu 2018 10:36 )

Bezpečnost v letecké dopravě začíná opět upadat. Ale že nezkontrolují pořádně ani letadlo pro Merkelovou, to už je na pováženou. A to je ještě starý poctivý Airbus 340. V nových letadlech od Boeingu se už člověk musí bát letět, 737 Max má už jednu totálku u Lion Air za sebou, u 787 je jen otázkou času, kdy se začne rozpadat ve vzduchu vinou selhání struktury a šlendriánské montáže.

Zobrazit celou diskusi