Záhadné zmizení letu MH370: Mohl ho unést černý pasažér, říká letecký expert
Už jsou to více než čtyři roky, co z radarů navždy zmizel let společnosti Malaysia Airlines MH370 s 239 lidmi na palubě. Byť část trosek byla nalezena, nikdo stále netuší, co zapříčinilo zmizení stroje. Objevily se teorie o nepřízni počasí, teroristickém útoku i selhání pilota. Žádná ale neposkytla dostačující vysvětlení. Letecký expert Philip Baum nyní přišel s další teorií – mohl za to černý pasažér. Podle něj je toto vysvětlení velmi reálné a nechápe, proč se mu ostatní experti brání, informuje server Newshub.
Letadlo Malaysia Airlines vyrazilo z mezinárodního letiště v Kuala Lumpur krátce po půlnoci 8. března 2014. Před sedmou hodinou ranní mělo dorazit na letiště v Pekingu. Nikdy ale nedoletělo, ztratilo se kdesi nad oceánem. Pilot za celou cestu nevyslal žádné nouzové signály ani informaci indikující nebezpečí nebo poruchu.
Celý svět se následně zapojil do vyšetřování záhadného zmizení MH370. Všechny snahy ale byly marné, dodnes nikdo neví, co se stalo. Většina lidí se již smířila s tím, že příčinu nikdy nezjistí.
Ne však letecký expert a editor časopisu Aviation Security International Philip Baum. Říká, že má teorii, která je velmi reálná – za zmizení mohl černý pasažér, který se nacházel kdesi na letadle. Let sabotoval a zapříčinil jeho pád. Ostatní experti by se podle Bauma měli teorií začít ihned zabývat, protože vysvětluje hodně.
Černí pasažéři jsou podle něj častější, než se zdá – letiště po celém světě za poslední roky zaznamenala více než 123 pokusů o nelegální vstup do letadla. Většina z těchto lidí se schovávala mezi koly a riskovala umrznutí zaživa, ale existují ještě podivnější pokusy, kdy se lidé například převlékli za uklízeče nebo letištní úředníky.
Úřady zásah třetí strany nevylučují
Malajské úřady v červenci dokončily finální zprávu, která má celé vyšetřování završit. Podle ní nenastala žádná mechanická závada, ani letadlo neunesl pilot nebo jeho kopilot, byť je známo, že letadlo během letu dramaticky změnilo směr cesty. Celý 449stránkový dokument tak končí sdělením, že „příčinu zmizení nebylo možné zjistit“.
Malajští vyšetřovatelé nicméně uvádějí, že změna cesty byla nejspíš provedena pod manuální kontrolou. Nevylučují také možný zásah třetí strany. To by podporovalo Baumovu teorii, že na pádu letadla se podílel černý pasažér.
Francouzský úřad Gendarmerie of Air Transport (GTA) mezitím zahájil své vlastní vyšetřování. S finální zprávou malajských vyšetřovatelů není spokojen, podle něj je „nepřesná a nejednoznačná“ a přítomnost čtyř francouzských pasažérů v letadle mu dává právo incident prověřit.
Pokaždé tady v tomto případě letu někdo pobaví opsanou konspirační teorií o 3 vynálezcích nějakého geniálního čipu v sejfu, kteří vlastní po 25% tři cestující letadla a banka také 25%. A že až umřou, tak zbývající obdrží jeho/jejich podíl. A že pád akcionáři jakési americké banky zinscenovali. Tak pro ty méně chápavé, co to šíří. Přestavte si, že odkážete jako dědictví místo rodině, tak společníkům a k tomu i bance. Bum do palice poprvé. Čip jaký? Přines ho domů a už zestárl, ztratil půlku hodnoty. Jo do sejfu, to možná drahokam, který za 20 let bude mít vyšší hodnotu, čip hodnotu leda tak sběru. Bum do palice podruhé.