Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Polojasno 14°C

Černošský model v letáku se zas postaral o poprask. Doběla rozpálil Slováky

Autor: ČTK, bk - 
7. února 2017
17:10

Nenávistné komentáře na sociální síti vyvolala reklama jedné slovenské firmy na sportovní oblečení, která jako modela angažovala muže tmavé pleti. Podnik se černocha zastal. V České republice se podobný případ stal ohledně černošského modela v letáku obchodního řetězce Lidl.

„Člověk, který je na naší fotce, je náš dobrý přítel Dennis. Je to Evropan, tak jako ty. Má vysokoškolské vzdělání, postavu, jakou ty nikdy mít nebudeš, doma krásnou ženu (je bílá a je blond). Dennisova fantastická postava a sportovní výsledky byly důvodem, že jsme ho vybrali do našeho týmu,“ napsal výkonný ředitel slovenské firmy Nebbia Martin Pecko v reakci na rasistické komentáře.

Model tmavé pleti vyvolal na Slovensku rasistické komentáře. Model tmavé pleti vyvolal na Slovensku rasistické komentáře. | facebook

S osmadvacetiletým Dennisem Johansenem, který se narodil v Keni a který od svých dvou let vyrůstal v Norsku, slovenská společnost spolupracovala i dříve. Pecko uvedl, že rasistické komentáře firmu zklamaly. Podnik je na trhu už od roku 1997.

„Když jsou mezi námi lidé, kteří mají jinou barvu pleti než ty a pracují deset hodin denně, trénují mnohem tvrději než ty a žijí podle pravidel této společnosti, nemáš právo se takto o nich vyjadřovat!!! Rasismus nemá místo ani ve sportu, ani nikde jinde, napsal Pecko.

V České republice se podobný případ stal ohledně černošského modela v letáku mezinárodního obchodního řetězce Lidl, který propagoval oblečení. Pobouření zákazníci Lidlu vyčítali „multikulti propagandu“ a snahu odradit české zákazníky. Na sociálních sítích řetězce se začala objevovat hesla typu „České letáky českým lidem“. Řada dalších lidí i firem ale v angažování černošského modela nic špatného neviděla.

Připomeňte si modela z Lidlu: