Influencer se setkal tváří v tvář s medvědem: Fanoušci však odhalili podvod
Medvědi, sláva a lži. Influencer Stefan Janković rozpoutal vlnu diskuzí po zveřejnění videí, kde se ocitl v nebezpečné blízkosti divokých šelem. Jenže realita byla úplně jiná. Jeho příběh odhaluje, jak snadno se šíří falešné zprávy a jak někteří lidé zneužívají sociální média pro vlastní zisk.
V dnešním světě sociálních médií je touha po pozornosti a uznání často silnější než zdravý rozum. Nedávný případ srbského influencera Stefana Jankoviće je dokonalým příkladem toho, jak snadno lidé i média mohou podlehnout falešným zprávám a jak daleko jsou někteří jednotlivci ochotni zajít pro zhlédnutí a lajky.
Setkání s bestií
Janković se stal virálním poté, co zveřejnil videa, na kterých se zdánlivě ocitl v těsné blízkosti dvou divokých medvědů. Mladík sdílel několik klipů, na kterých je vidět, jak se nachází v medvědím doupěti a střetává se s „děsivou bestií“, která jej zmateně očichává.
Na dalším videu seděl na stromě, zatímco medvědi jej sledovali ze země. Situace vypadala natolik bizarně, že mnozí začali pochybovat o autentičnosti videí, obzvláště poté, co na jednom z nich influencer medvědy dokonce krmí. A skutečně, jak se později ukázalo, celá situace byla zinscenovaná.
Nebezpečí „na oko“
Videa byla natočena u města Doboj v Bosně a Hercegovině, kde Janković pracoval s ochočenými medvědicemi. Média po celém světě, toužící po senzaci, však této falešné zprávě podlehla a přispěla k jejímu šíření.
Máša a Ljubica
Medvědice byly zachráněny Petarem Tubičem. Před pěti lety Tubič objevil první z medvědic, Mášu, opuštěnou v lese poté, co přišla o svou matku. Obával se, že by mohla padnout za oběť jiným zvířatům, a proto se rozhodl ji vzít domů. Neměl žádné zkušenosti s chovem medvědů, a tak se obrátil na místního veterináře a začal studovat odbornou literaturu. O rok později našla jiná žena další medvídě, kterého se Petar také ujal. Dnes jsou obě ochočené šelmy právoplatnými členy jeho rodiny.
Příběh Stefana Jankoviće ukazuje, jak snadno lze zmanipulovat veřejnost i média, a zároveň znovu otevírá otázku, kam až jsou lidé ochotni zajít pro slávu a popularitu. V éře sociálních sítí je autenticita často obětována ve jménu virálních videí, a to i za cenu šíření dezinformací.
Trapák fakt... 👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼